Strona główna serwisu
Ostre słowa prof. Adama Strzembosza: prezydent Duda złamał się, przyjmuję to z bólem

Ostre słowa prof. Adama Strzembosza: prezydent Duda złamał się, przyjmuję to z bólem

• Prof. Adam Strzembosz w TVN24: Ziobro jest w trudnej sytuacji
• "Prezydent złamał się i przyjął ślubowania od sędziów wybranych przez PiS"
Prof. Adam Strzembosz Prof. Adam Strzembosz ()
Rozumiem, że minister Ziobro znajduje się w trudnej sytuacji. Po różnych perturbacjach został wylansowany na stanowisko ministra sprawiedliwości. Jest dłużnikiem tego, kto go tam osadził. Rozumiem, że będzie wiernie służył i służy jak może najlepiej - mówił w „Tak jest” w TVN24 prof. Adam Strzembosz, były I Prezes Sądu Najwyższego.

Były prezes Sądu Najwyższego wskazał, że Trybunału Konstytucyjnego broni całe środowisko prawnicze. Stronami jest Naczelna Rada Adwokacka, Krajowa Rada Radców Prawnych, Komitet Helsiński, RPO, wreszcie Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego. Na litość boską, przeciwko komu występuje minister Ziobro? Przeciwko tym instytucjom? Tym autorytetom? - pytał prof. Strzembosz w TVN24.

- Pan Ziobro, człowiek, któremu nic ujmować nie chcę, ani praktycznie, ani teoretycznie nie posiadający żadnego specjalnego przygotowania, twierdzi, że ci ludzie zachowali się tak, jakby się nie zachował człowiek z podstawowym wykształceniem. Twierdzi, że osoby przybiegły na salę, by się komuś pokazać - to dla mnie humorystyczne - mówił prof. Strzembosz.


- Nie wiem dlaczego pan Ziobro czy inne osoby mogą występować z niezwykle autorytatywnymi wypowiedziami przeciwko całemu światowi prawniczemu w Polsce? Tam są ludzie różnych poglądów, wielu głosowało na PiS, inni na inne partie. Oni wszyscy zostali zmobilizowani, by bronić prawa i pan minister Ziobro przeciwko nim będzie równoważnym autorytetem? - pytał prof. Strzembosz.

Prof. Strzembosz skrytykował także postawę prezydenta Andrzeja Dudy wobec sporu o Trybunał Konstytucyjny. - Z pełnym zaufaniem przyjąłem tę kandydaturę. Demonstrował niezależność, odwagę i niezłomność charakteru. I oto znajduje się w niezwykle trudnej sytuacji, bo oczekuje się od niego złamania konstytucji. W nocy pod nadzorem Jarosława Kaczyńskiego złamał się i przyjął ślubowania od sędziów wybranych przez PiS. Od tego momentu zaczyna się ta zła ścieżka, po której posuwa się prezydent. Przyjmuję to z wielkim bólem. To jest prezydent mojego kraju, to jest mój prezydent. I ten mój prezydent nie umie zachować autonomiczności? - powiedział prof. Strzembosz w TVN24.

Były Pierwszy Prezes Sądu Najwyższego ocenił, że za sporem wokół Trybunału Konstytucyjnego stoi prezes PiS Jarosław Kaczyński. - Wyrządza krzywdę nie tylko własnej formacji politycznej, ale i Polsce, której autorytet obniża się z tygodnia na tydzień w momencie, kiedy Europa wymaga konsolidacji. Jarosław Kaczyński szkodzi Polsce, mówię to z wielkim bólem, w wielu sprawach się z nim nie zgadzałem, ale wiem, że to jest zręczny polityk, inteligentny człowiek, który zna się naprawdę na działaniach publicznych - komentował prof. Adam Strzembosz w TVN24.


Jan Paweł II powiedział, że demokracja oparta na wszechwładzy większości łatwo może zmienić się w dyktaturę, a nawet państwo totalitarne. Muszą być zabezpieczenia przed stoczeniem się demokracji w ustrój jej przeciwny i takim zabezpieczeniem jest Trybunał Konstytucyjny. Trybunał składa się z ludzi, którzy muszą być autorytetami i pod względem moralnym i pod względem znajomości prawa i oni mają wypowiadać się w sposób ostateczny, czy dany przepis, wytworzony przez Sejm, jest zgodny z konstytucją.

W cywilizowanym państwie europejskim brak Trybunału Konstytucyjnego jest nie do pomyślenia - powiedział prof. Strzembosz w TVN24.
TVN24

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (1178)
Nie zgadzam się z opinią
104
Zgadzam się z opinią
553
~Piotr 2016-03-10 (22:19) 18 godzin i 21 minut temu

PROLETARIUSZE WSZYSTKICH KRAJÓW ŁĄCZCIE SIĘ!!! ALE TO JUŻ BYŁO... .

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 6

Nie zgadzam się z opinią
154
Zgadzam się z opinią
553
~h 2016-03-10 (22:52) 17 godzin i 48 minut temu

Trybunał tak, Szanowny Panie Profesorze! PO bis - nie!!!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 4

Nie zgadzam się z opinią
68
Zgadzam się z opinią
350
~Szelma 2016-03-10 (22:43) 17 godzin i 57 minut temu

A Szwajcaria czy Wielka Brytania jest cywilizowana i demokratyczna?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 10

Nie zgadzam się z opinią
87
Zgadzam się z opinią
205
~Jacenko 2016-03-10 (22:58) 17 godzin i 42 minut temu

Pan sędzia nie skorzystał z okazji, żeby siedzieć cicho. To on spowodował, że środowisko sędziowskie nie poddane zostało po okresie komuny żadnej weryfikacji. Pan sędzia uznał, że środowisko się samo oczyści. Jak się oczyściło-widzimy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
104
Zgadzam się z opinią
206
~Egida 2016-03-10 (22:37) 18 godzin i 3 minuty temu

"Prof. Strzembosz skrytykował także postawę prezydenta Andrzeja Dudy wobec sporu o Trybunał Konstytucyjny." Tylko dlaczego Prof. Strzembosz nie dostrzega patologii do jakiej doszło w Trybunale Konstytucyjnym. Na kilometr widać polityczną rolę TK. Doszło do takiej sytuacji przez błędne zapisy w Konstytucji, która została ustanowiona przez postkomunistów. Nie może być takiej sytuacji, że sędziowie są wybierani przez polityków a następnie reprezentują ich interesy to się w głowie nie mieści. Naród Polski wybiera ludzi do rządzenia a garstka ludzi w trybunale ich karci a wręcz dąży do obalenia niczym mafia. Jeśli Trybunał Konstytucyjny w tej sytuacji zwycięży będziemy mieli w kraju dyktaturę pod nazwą TK.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 5

Nie zgadzam się z opinią
87
Zgadzam się z opinią
186
~maria 2016-03-10 (23:02) 17 godzin i 38 minut temu

Bronia dotychczasowego ukladu,ktory gwarantowal im koryto,nie dziwi mnie to.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
37
Zgadzam się z opinią
134
~Reagan 2016-03-10 (22:26) 18 godzin i 14 minut temu

Wielka Brytania i Szwajcaria to niecywilizowane kraje. Nie mają swoich trybunałów konstytucyjnych. Mało tego Wielka Brytania nie ma nawet konstytucji. Strach się bać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
49
Zgadzam się z opinią
144
~Pies Dingo 2016-03-10 (22:57) 17 godzin i 43 minut temu

A ja sądzę, że sędziowie są zawodowo skrzywieni i wydaje się im, że zawsze mają rację. Nawet kiedy ewidentnie jej nie mają. No i często ida w zaparte. Identycznie jak najgroźniejsi przestępcy. Niewiele się różnią. I nie ważne czy to tylko magister czy profesor. A nawet profesorzy nardziej idą w zaparte i całkowie im się w głowach wywróciło

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
42
Zgadzam się z opinią
136
~Slawek 2016-03-10 (22:43) 17 godzin i 57 minut temu

Wasze prawo i wasz autorytet to jest to samo co papier toaletowy... Co profesor ,to inna interpretacja !!! Albo tworzycie prawo dla siebie , albo dla ludzi. Same stare cymbały brzmiące...

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
13
Zgadzam się z opinią
100
~zero zdziwień 2016-03-10 (22:31) 18 godzin i 9 minut temu

Adam Strzembosz zawsze był nasz i wasz. Nic innego nie mógł powiedzieć.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
91
Zgadzam się z opinią
176
~ciekawy 2016-03-10 (22:43) 17 godzin i 57 minut temu

Brawo panie Strzębosz bronić intersów kliki to wielka rzecz. W sam raz dla kogoś takiego jak pan.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
44
Zgadzam się z opinią
124
~tiaa 2016-03-10 (22:49) 17 godzin i 51 minut temu

Ten zakichany trybunał to garstka dziadków i babć myślących na zwolnionych obrotach. Trzymają się stołków dobrze opłacanych za sądzenie kto by tak nie chciał. A ta cała kłótnia wynika z pazerności bo trybunał nie chce ustąpić a nowy rząd poddać się jakby nie było POtrybunałowi.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
32
Zgadzam się z opinią
103
~Lucas 2016-03-10 (22:58) 17 godzin i 42 minut temu

Tak kończą autorytety... Szkoda , że nie jest świadomy swojej własnej winy . Sitwa sędziowsko- prawnicza nie oczyściła się czego mamy dowody na co dzień... Każda sprawa w sądzie to gehenna dla świadków , stron... Komusi sędziowie mający na sumieniu wyroki bezprawnie wydawane na działaczy podziemia w latach 80-tych XX w nadal są czynni zawodowo.Ćwierćinteligenci po studiach i układach w togach sędziowskich orzekają w sprawach doniosłych dla obywateli w sądach pracy...Niestety. 27 lat tzw IIIRP nie umiało sobie z tym problemem poradzić.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
55
Zgadzam się z opinią
126
~KOK 2016-03-10 (22:51) 17 godzin i 49 minut temu

Komitet Obrony Konstytucji ogłasza ogólnopolską akcję wysyłania do TK papieru toaletowego , aby mogli sobie wydrukować relację z wczorajszego Big-Brathera , Papier można też dostarczać osobiście przed gmach TK. Papierem zasypujemy też anarchistów z pod znaku KOD, Nowoczesna , Razem, PO .

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 3

Nie zgadzam się z opinią
32
Zgadzam się z opinią
100
~hopeful 2016-03-10 (22:51) 17 godzin i 49 minut temu

to oni dostali mandat i legitymacje od tego narodu, a wam ciągle się wydaje, że im się ona nie należny, a wy nie powstrzymacie się przed niczym, no chyba, że będzie następny 68 rok, i dadzą wam szanse dołączyć do sprawiedliwej i praworządnej, liberalno-demokratycznej europy, niestety ten kraj stracił ćwierć wieku, kiedy to powinni zaproponować nomenklaturze wyjazd, np na bialorus, tam do dzisiaj odpowiedni ludzie wygrywają w totolotka kiedy chcą

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
19
Zgadzam się z opinią
86
~Stefan 2016-03-10 (22:51) 17 godzin i 49 minut temu

A jutro sędziowie w sprawach karnych będą stosowali KPA w cywilnych KPK,a co tam wszak całe środowisko prawnicze wie lepiej :p całe ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
46
Zgadzam się z opinią
109
~tramp10 2016-03-10 (22:51) 17 godzin i 49 minut temu

diadzio ty się wnukami zajmij bo nie wiesz o czym mówisz

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
27
Zgadzam się z opinią
87
~szpeniaga 2016-03-10 (22:36) 18 godzin i 4 minuty temu

JPII powiedział, że demokracja bez wartości (chrześcijańskich) zmierza do totalitaryzmu. ten pierdziel przeinacza słowa, stary się boi ,że jego rodzina zostanie z tego bagna śmierdzącego wyautowana. i co ony poczną ,przecież nic pożytecznego robić nie umieją.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
41
Zgadzam się z opinią
100
~aegooo 2016-03-10 (22:47) 17 godzin i 53 minut temu

Coraz bardziej mi tu jedzie ... naftaliną. Zlitujta się ludziska - nad nami, a przede wszystkim jednak nad sobą !!! Ta "armata" już dawno przerdzewiała.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
37
Zgadzam się z opinią
92
~gucio 2016-03-10 (22:40) 18 godzin temu

Co ten dziadek pierdzieli?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1