Strona główna serwisu
Młodzi lekarze masowo wyjeżdżają z kraju

Młodzi lekarze masowo wyjeżdżają z kraju

• Jak wynika z danych Najwyższej Izby Kontroli, ponad 50 procent absolwentów medycyny wyjeżdża za granicę
• W Polsce mają złe warunki pracy, niesatysfakcjonujące programy specjalizacyjne i ograniczony dostęp do "nauki zabiegów" - alarmuje "Gazeta Polska Codziennie"
A sytuacja może się jeszcze pogarszać, ponieważ rynki w USA, Kanadzie, Australii czy Nowej Zelandii stają się dla naszych lekarzy coraz bardziej atrakcyjne - ostrzega dr Maciej Hamankiewicz z Naczelnej Izby Lekarskiej.

Jednocześnie w kraju coraz bardziej zaczyna doskwierać niedobór kadry medycznej, a grupa zawodowa jest coraz starsza. - W 2006 r. lekarze po 65. r. życia stanowili 18 proc., w 2012 r. - już ponad 20 proc. - podaje gazeta.

Ministerstwo Zdrowia zapowiada zmiany legislacyjne, które mają poszerzyć dostępność szkoleń specjalizacyjnych dla młodych lekarzy - czytamy w "Gazecie Polskiej Codziennie".
PAP Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (153)
Nie zgadzam się z opinią
11
Zgadzam się z opinią
153
~ech 2016-01-22 (11:18) 18 godzin i 37 minut temu

A co się dziwić: na stażu podstawowa pensja to 1400 zł, na specjalizacji przez 2 lata pracy 2220, a przez kolejne 4 lata ok. 2500 zł na rękę za etat - i to mówimy o ludziach w wieku 27-35 lat! Chcących założyć rodziny i normalnie żyć. Zarobki 13,5 zł na godzinę dla lekarza to jak chluśnięcie w twarz

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 6

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
128
~pis-arek 2016-01-22 (12:00) 17 godzin i 55 minut temu

To wprowadźcie również odpłatność za filologie, historię, gospodarkę przestrzenną, wszelką pedagogikę bo ci absolwenci również nie pracują w zawodzie lecz w Biedronce lub zwiewają gie pieprz rośnie byle dalej

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
105
~elsa 2016-01-22 (11:43) 18 godzin i 12 minut temu

dlaczego tylko medyczne studia powinny byc platne? Nie jestem lekarzem i w sumie lekarzy nie lubie za ich podejscie do pacjenta, ale dlaczego tylko oni mieliby placic za studia? ich wyksztalcenie moze i jest najbardziej kosztowne, ale studia inzyniera tez sa kosztowne (zajecia laboratoryjne, zajecia praktyczne itp). Wiec gdyby w Polsce mial zaczac dzialac system studiow platnych, w przypadku wyjazdu za granice od razu po studiach, musialby on objac wszytskich studentow, bez wzgledu na kierunek i rodzaj uczelni.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
8
Zgadzam się z opinią
106
~adelbe 2016-01-22 (12:14) 17 godzin i 41 minut temu

w Wielkiej Brytanii dentysta w ramach 8-miu godzin pracy zarabia 5500 funtów. To tak na "dzień dobry". Odliczając kredyt hipoteczny na piękny dom plus wydatki comiesięczne - zostaje mu 2500. 2500x5,8zł to 14500zł co miesiąc na plusie. Trzeba jeszcze coś pisać? A chętnie wysłałbym naszych "niezadowolonych " pacjentów do Wielkiej Brytanii, Tam przekonaliby się, że do lekarza pierwszego kontaktu trzeba czekać 3 tygodnie, do specjalisty pół roku, a na planową operację kilka lat. Więc może ciszej nad tą Polską.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
125
Zgadzam się z opinią
222
~spit 2016-01-22 (07:47) 22 godzin i 8 minut temu

a wystarczyłoby by wszystkie studia były płatne, a jak ktoś nie chce płacić - musi kwote odpracować po ukończeniu studiów, skończyłaby się patologia i drenowanie naszego rynku pracy. proste.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 18

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
97
~wlad858 2016-01-22 (08:46) 21 godzin i 9 minut temu

Powody- brak dostępu do specjalizacji, starzy specjaliści nie dopuszczają młodych bo taki stary ma więcej kasy przyjmując więcej pacjentów co nie znaczy że lepiej leczy. Przykłady są widoczne na co dzień - jak się ma 200 pacjentów przyjętych jednego dnia- kasiora jak cha cha..Przykłady można mnożyć, I dziwimy się że młodzi uciekają z tego kraju.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
10
Zgadzam się z opinią
95
~Gość 2016-01-22 (19:22) 10 godzin i 33 minut temu

W Polsce lekarzy się nie szanuje. Widać po komentarzach, że lekarz jest uważany za rozpasanego chciwego cwaniaka, który i tak nic nie wie i tylko potrafi zaszkodzić. A potem naród się dziwi, że lekarze uciekają do krajów, gdzie są normalnie traktowani.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
5
Zgadzam się z opinią
82
~gsc 2016-01-22 (09:48) 20 godzin i 7 minut temu

Niestety w Polsce przypada jedynie 800 miejsc stażu na 6000 absolwentów po każdym roku, Gdzie oni mają robić te praktyki i się specjalizować? A co do sprzętu to są jakieś kpiny, nie dość, że nie są dostepne dla studentów, to potem jeszcze nie mogą ich wykorzystywać. Poza tym większość "starszych" lekarzy boi się wprowadzać nowe techniki młodych, w ogóle nie zgadzają się z nim, a jak już to albo od niechcenia, bo tak, albo święto lasu. Nie dziwię się, że wyjeżdżają, tam na pewno będzie im o wiele lepiej. Powodzenia lekarze!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
71
~adelbe 2016-01-22 (09:31) 20 godzin i 24 minut temu

Komentarz do tego tekstu jest bezpodstawny. Ci którzy pracują w lecznictwie doskonale rozumieją wyjeżdżającą młodzież. Ci którzy w tym systemie nie pracują nie mają pojęcia co piszą. Tak jak ja nie wypowiadam sie o nagrodach z zsyku deficytowych kopalń - już samo pojęcie "zysk-deficyt (czyli strata) jest kuriozum", tak samo jak nie masz pojęcia o warunkach pracy lekarza to pieprz głupot, bo masz o tym takie pojęcie jak glista o konstrukcji reaktoró na ciężką wodę.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
57
~kolo 2016-01-22 (11:32) 18 godzin i 23 minut temu

Tak samo inne studia powinny byc płatne - zmiana konstytucji???????????? niech udostepnią miejsca na specjalizacje - to wtedy nie będa wyjezdzać,u nas trudno dostac sie a w szpitalach nie dopuszczaja do zabiegóe bo starzy lekarze boja sie konkurencji - ot taka prawda a, i jeszcze te marne pieniadze -wstyd dla Polski -takie cięzkie studia a byle kto po zawodówce ma wiecej ,a tu chodzi o zycie ludzkie!!!!!!!!!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
52
~matka 2016-01-22 (21:10) 8 godzin i 45 minut temu

... lepiej pozno niz wcale! Zmiany dotyczace dostepnosci do specjalizacji i INNE powinny zaistniec wiele lat temu. Moje dziecko jest po szescioletnich studiach, na rocznym stazy, wynajmuje pokoj w duzym miescie, oplaca "codzienne zycie" i dokupuje systematycznie lekture do dalszego ksztalcenia sie, przy tym zarabia 1600zl. Zyjemy z mezem z emerytury i musimy nadal pomagac pracujacemu dziecku. Na szczescie zna piec jezykow obcych i zamierza szukac pracy za granicami Polski, aby godnie i spokojnie pracowac, rozwijac sie i zalozyc rodzine, ktorej bedzie mozna zapewnic godne zycie. A my jako rodzice nie takiej przyszlosci / w obcym kraju / chcielismy dla naszego dziecka.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
51
samantha80 2016-01-22 (10:54) 19 godzin i 1 minutę temu

Nigdy w życiu niedostaną w Polsce tyle ile za granicą. Wiem to z autopsji.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
49
~xyz 2016-01-22 (11:01) 18 godzin i 54 minut temu

Taki tu rzekomo dobrobyt i wolny kraj i wyjeżdżają ?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
143
Zgadzam się z opinią
186
~hjjhj 2016-01-22 (06:53) 23 godzin i 2 minuty temu

Prosta recepta. Niech zapłacą za darmowe studia i wypad. Jednocześnie zwiększyć liczbę studentów na wydziałach lekarskich. W przeważającej większości początkujący medycy to ciemnota, do których strach iść by krzywdy nie zrobili swoją "wiedzą medyczną" Zasada - tatuś lekarz to syn też musi być - tworzy patologię (nie mylić z patologiem):))))

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 8

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
40
~kkk 2016-01-22 (14:11) 15 godzin i 44 minut temu

wszystkie szkoły wyższe powinny być płatne. Teraz do drugi mgr. i co z tego?. Wartość żadna.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
11
Zgadzam się z opinią
43
~emeryt 2016-01-22 (19:42) 10 godzin i 13 minut temu

niestety śmiem twierdzić, że wyjeżdżają dobrzy lekarze, a karierowicze i kombinatorzy (tak kombinatorzy, bo jak nazwać lekarza, który przyjmuje prywatnie, a badania robi w szpitalu na państwowym sprzęcie i obsłudze szpitalnej) mają się dobrze. Zastanawiam się czasami czy Oni myślą, że pacjent tego nie dostrzega? czy zastanawiają się nad tym co myśli o nich pacjent?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
12
Zgadzam się z opinią
40
~Ignas 2016-01-22 (16:19) 13 godzin i 36 minut temu

Niema co plakac przyjada lekarze ze Syri imigranci to sa bardzo wyksztalceni ludzie

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
27
~Ja 2016-01-22 (20:23) 9 godzin i 32 minut temu

Mają rację. praca lekarza w Polsce to praca niewolnika. 8 godzin co 10 min p ppacjent jak przy taśmie w tesko. Do tego naciski. Procedury NFZ kary zła płaca. Średnia życia lekarza w polsce to 52 lata. Wyjeżdżajcię! Nie marnujcie zżycia!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
27
~krak 2016-01-22 (14:11) 15 godzin i 44 minut temu

stary uklad po prostu nie daje im normalnie pracowac. powywalac ordynatorow madrzejszych od boga i wszystkim bedzie lepiej

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
28
~xxx 2016-01-22 (11:44) 18 godzin i 11 minut temu

Skoro brak pracy nie tylko dla lekarzy to wyjeżdżają. To wszystko zawdzięczamy wolnej Polsce.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1