więcej

"Ludzie boją się przyznać do współpracy z PiS".

IAR | dodane 2009-10-29 (07:40)
drukuj

Jarosław Kaczyński powiedział w "Sygnałach Dnia" w Programie Pierwszym Polskiego Radia, że działa już specjalny zespół, który ma przygotować Prawo i Sprawiedliwość do ewentualnego przejęcia władzy. Prezes PiS powiedział, że wiele osób współpracujących z partią nie chce się ujawnić, gdyż obawia się nieprzyjemności w swoich środowiskach. Dodał, że uważa te obawy za przesadzone, ale musi się z nimi liczyć.

Prezes Prawa i Sprawiedliwości powiedział, że partyjny Zespół Pracy Państwowej już istnieje. W przyszłym tygodniu odbędzie się konferencja prasowa, która oficjalnie zainauguruje jego działalność. Przyznał, że w 2005 roku PiS był przygotowany tylko do przejęcia połowy władzy, co spowodowało pewne kłopoty. Drugą połowę władzy miała przejąć Platforma Obywatelska.

Prezes PiS, dopytywany z kim będzie się chciał podzielić władzą po wyborach, odparł:
dobra partia to jest taka, która nie musi się dzielić władząSzef PiS
dobra partia to jest taka, która nie musi się dzielić władzą.

Jarosław Kaczyński zarzucił Platformie Obywatelskiej, że chce uniemożliwić powstanie sejmowej komisji śledczej do spraw afery hazardowej. Prezes Prawa i Sprawiedliwości oświadczył jednak, że taka komisja powstanie. Dodał też, że nie ma nic przeciwko likwidacji hazardu w Polsce.

Zdaniem byłego premiera, komisja prawdopodobnie zajmie się całą historią prac nad ustawą hazardową. Jej członkowie powinni jednak najpierw zająć się wydarzeniami z ostatniego roku, gdyż mogło wtedy dojść do poważnej afery. Jarosław Kaczyński podkreślił, że jeśli zakres prac komisji będzie szeroki, to jej prace się przeciągną.

Prezes PiS oświadczył, że nie ma nic przeciwko likwidacji hazardu w Polsce. Jego zdaniem, do końca listopada trzeba zwiększyć obciążenie podatkowe gier hazardowych, a później będzie można myśleć o likwidacji hazardu poza kasynami.

Mówiąc o opinii premiera Donalda Tuska, według którego ustawa hazardowa powinna zostać przyjęta przez sejm bez poprawek, Jarosław Kaczyński podkreślił, że potrzebna jest do tego dokładna analiza ustawy i pakt polityczny w jej sprawie. Dodał, że jest gotów do rozmowy z premierem na ten temat.

Jarosław Kaczyński odniósł się też do afery stoczniowej. Uważa za potrzebne powołanie komisji śledczej, która zbadałaby sprawę prywatyzacji stoczni. Prezes Prawa i Sprawiedliwości wyjaśnił, że kwestia ta najbardziej bulwersuje społeczeństwo.



Jarosław Kaczyński dodał, że jeśli prywatyzacja stoczni w Gdyni i Szczecinie miała tylko cel propagandowy i wyborczy, to winnych trzeba ukarać. Prezes PiS nie zgodził się z zarzutami, że jego partia chce na tej sprawie zbić kapitał polityczny.

Gość Polskiego Radia nie zgodził się z opinią, że w Polsce trwa wojna służb specjalnych. Powiedział, że trzeba tylko wyjaśnić zarzuty, związane ze sprawą kopalni "Wujek-Śląsk". Szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego złożył w środę ministrowi sprawiedliwości zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Chodzi o zaniechanie wykonywania obowiązków służbowych w związku z nieprawidłowościami w kopalni "Wujek-Śląsk".

Szef PiS mówił też o inicjatywie grupy posłów, którzy chcą zwrócić się do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności Traktatu Lizbońskiego z konstytucją. Jarosław Kaczyński powiedział, że wyrok Trybunału mógłby potwierdzić zasadę, że najwyższym aktem normatywnym w Polsce jest konstytucja. Były premier dodał, że uważa Traktat za możliwy do przyjęcia i najlepszy w obecnym kontekście.


(pp, mj)

oceń
75
50
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~bolo [2010-07-31 18:42]

Ten pajac o posturze;
Prezesa Gs jest chory i powinien nim się zająć psychiatra;

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~pisko nh [2010-05-17 01:33]

pis to normalni ludzie tacy jak ci z PO
z tych wszystkich partii to juz wole PiS

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~mpportos [2010-04-27 13:11]

P.Kaczyński
Wstydzę sie,że takie głupoty P. wygaduje. Dyktatury i państwa policyjnego nam już dość. Zapominiał o żałobie a kiedy założy Pan rodzinę? Ludzie którzy są singlami to dziwaki a Pan do takich należy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~radzio542 [2010-03-05 15:09]

ludzie udaja ze sie boja
Panie prezesie zycze panu ipanskiemu bratu prezydentowi duzo zdrowia iwytrwalosci. Idioci albo zrozumieja, albo polegna i nawet nie beda wiedzieli kiedy to sie stalo.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~radzio542 [2010-03-05 15:02]

ludzie udaja ze sie boja
Panie prezesie zycze panu ipanskiemu bratu prezydentowi duzo zdrowia iwytrwalosci. Idioci albo zrozumieja, albo polegna i nawet nie beda wiedzieli kiedy to sie stalo.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ola [2009-11-21 11:06]

PiS
Wszyscy kulturalni ludzie wstydzą się przyznać do takiej partii, która z Polski zrobiła policyjne państwo. Wciąż myśli o dyktaturze, nie może żyć z myślą, że to on nie rządzi.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~dudus [2009-11-21 09:53]

No kurcze po prostu brak slow
na beszczelnosc kaczek ,czy oni mysla ze beda dozywotnio na gorze , niech sie oglosza ze sa SLONCEM -W POLSCE,bo ksiezyc zapieprzyli i przechandlowali --stworzyc komisje rzadowa ,aby to wyjasnic

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Pan Sułek [2009-10-29 15:16]

Wstydzą się, a nie boją
A kto normalny chce się przyznać, że jest błaznem?

odpowiedz

pokaż 10 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Zofia Gosz [2009-11-10 10:16]

Ludzie boją się przyznać.
Pan Jarosław Kaczyński poseł - chyba się zagalopował mówiąc, że najlepsza partia jest ta, która nie musi się dzielić władzą. Taką partią była PZPR, czyżby tęsknota za tamtym okresem, gdzieś głęboko tkwi w PIS? Czy Pan Przewodniczący PIS zechce nam zafundować, jedną i jedyną partię mającą wszechwładzę? Jeśli takie wypowiedzi publiczne się słyszy, to nic dziwnego, że ludzie boją się przyznać do współpracy z PIS. Moim zdaniem - Pan J. Kaczyński strzelił gola do własnej bramki i poparcie zamiast wzrastać, będzie spadało. Myślę, że z psychologicznego punktu widzenia, jest to brak osiągania efektów na polu społecznym i politycznym i frustracja stąd się wywodząca. Ludzie nie lubią frustratów. Wolą ludzi idących do przodu z jasno określonym celem. Panie Przewodniczący proszę zmienić styl bycia i wypowiedzi publicznych, te z nutką autokratyzmu na partnerstwo. Piszę to na podstawie własnych odczuć i wielu znajomych, jestem bezpartyjna. W samorządzie gdańskim wiele zrobiłam dla PIS-u, a teraz mam za swoje.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~wyborca14 [2009-11-04 16:04]

ale arogancja !
ale bezczelność... Ludzie to się bali, ale za rządów pisu. Wtedy strach było powiedzieć głośno, że się jest zwolennikiem PO.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~agaton [2009-10-31 15:18]

GŁUPICH NIE SIEJĄ ! Sami się obnażają !
A SWOJEJ GŁUPOTY I PROSTACTAWA LUDZIE SIE NIE WSTYDZĄ? DZIWNE, PRAWDA ! Atu prawie co druga - trecia wypowiedź jest ,zenująco prostacka, prymitywna , po prostu głupia. I tego obnażania, swego intelektualnego i kulturalnego dna, jakoś ludziom nie wstyd. Dziwne to nadzwyczaj, prawda?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Katolik [2009-10-29 09:21]

Wolałbym się przyznać do współpracy z SB.
To były urzędowe słuzby w praworządnym państwie. PiS i jego watażka. A co bez watażki?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~szczęśliwy polak [2009-10-31 13:29]

jak to dobrze
że mamy Tuska i Platforme Obywatelską, inaczej co my byśmy zrobili

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~refleks [2009-10-29 09:24]

PiS najlepszą partia w POLSCE !
mira, grzecha, zbycha, szefa szefów, rycha wybiera bezmyślnje mięso wyborcze, któremu wisi los RP. teraz dramatycznie widać jakie spustoszenie zrobili w polskim społeczeństwie niemcy, ruskie i nasi kolaboranci mordując elitę polską. Od Katynia do Bieruta. Po wojnie nasi kolaboranci uśmiercili kilka tysięcy polskich oficerów.

odpowiedz

pokaż 35 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~muniek [2009-10-31 14:02]

a ja się nie boję i oficjalnie popieram PiS
mamy demokrację. nie może być tak aby tylko jedna partia była wszechwiedząca i najlepsza. w niedalekiej przeszłości bywało już tak, że to NSDAP, Bolszewicy czy PZPR były przewodnią siłą narodu. nie nawiedzę, kiedy ktoś mówi mi, z niesmaczną natarczywością, w co mam wierzyć. jeżeli myślę inaczej jestem albo głupi, albo "moherowy".zwolennicy PO tak natarczywie starają się powiększyć swoje szeregi, że staje się to wulgarne. dla tego poprę każdego, kto będzie w opozycji do tych liberałów. KLD miał już szansę. może ktoś nie wie, ale KLD to właśnie rudy i Bronek. nic im nie wyszło więc zorganizowali PO. przykre jest to, że tak podzielili Polaków. przykre jest to, że rudy wyśmiał starszych ludzi, naszych rodaków, którzy odbudowali nasz kraj po II wojnie światowej, nazywając ich :" moherowymi beretami". w imię czego, w imię zdobycia władzy. nie akceptuję czegoś takiego. nawet komuniści nie odnieśli się tak do nikogo. dla mnie PO jest przedstawicielem czegoś co uważam za zło. nie poprę PSL bo są jak trawa, chwiejni. zawsze tam gdzie im dobrze. SLD, na rozdrożu. tylko PiS trzyma się tego o czym mówi. dla tego popieram PiS. nigdy nie poprę chamstwa, jakim posługuje się "wierchuszka" PO w celu zdobycia i utrzymania władzy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~muniek [2009-10-31 14:02]

a ja się nie boję i oficjalnie popieram PiS
mamy demokrację. nie może być tak aby tylko jedna partia była wszechwiedząca i najlepsza. w niedalekiej przeszłości bywało już tak, że to NSDAP, Bolszewicy czy PZPR były przewodnią siłą narodu. nie nawiedzę, kiedy ktoś mówi mi, z niesmaczną natarczywością, w co mam wierzyć. jeżeli myślę inaczej jestem albo głupi, albo "moherowy".zwolennicy PO tak natarczywie starają się powiększyć swoje szeregi, że staje się to wulgarne. dla tego poprę każdego, kto będzie w opozycji do tych liberałów. KLD miał już szansę. może ktoś nie wie, ale KLD to właśnie rudy i Bronek. nic im nie wyszło więc zorganizowali PO. przykre jest to, że tak podzielili Polaków. przykre jest to, że rudy wyśmiał starszych ludzi, naszych rodaków, którzy odbudowali nasz kraj po II wojnie światowej, nazywając ich :" moherowymi beretami". w imię czego, w imię zdobycia władzy. nie akceptuję czegoś takiego. nawet komuniści nie odnieśli się tak do nikogo. dla mnie PO jest przedstawicielem czegoś co uważam za zło. nie poprę PSL bo są jak trawa, chwiejni. zawsze tam gdzie im dobrze. SLD, na rozdrożu. tylko PiS trzyma się tego o czym mówi. dla tego popieram PiS. nigdy nie poprę chamstwa, jakim posługuje się "wierchuszka" PO w celu zdobycia i utrzymania władzy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~muniek [2009-10-31 14:02]

a ja się nie boję i oficjalnie popieram PiS
mamy demokrację. nie może być tak aby tylko jedna partia była wszechwiedząca i najlepsza. w niedalekiej przeszłości bywało już tak, że to NSDAP, Bolszewicy czy PZPR były przewodnią siłą narodu. nie nawiedzę, kiedy ktoś mówi mi, z niesmaczną natarczywością, w co mam wierzyć. jeżeli myślę inaczej jestem albo głupi, albo "moherowy".zwolennicy PO tak natarczywie starają się powiększyć swoje szeregi, że staje się to wulgarne. dla tego poprę każdego, kto będzie w opozycji do tych liberałów. KLD miał już szansę. może ktoś nie wie, ale KLD to właśnie rudy i Bronek. nic im nie wyszło więc zorganizowali PO. przykre jest to, że tak podzielili Polaków. przykre jest to, że rudy wyśmiał starszych ludzi, naszych rodaków, którzy odbudowali nasz kraj po II wojnie światowej, nazywając ich :" moherowymi beretami". w imię czego, w imię zdobycia władzy. nie akceptuję czegoś takiego. nawet komuniści nie odnieśli się tak do nikogo. dla mnie PO jest przedstawicielem czegoś co uważam za zło. nie poprę PSL bo są jak trawa, chwiejni. zawsze tam gdzie im dobrze. SLD, na rozdrożu. tylko PiS trzyma się tego o czym mówi. dla tego popieram PiS. nigdy nie poprę chamstwa, jakim posługuje się "wierchuszka" PO w celu zdobycia i utrzymania władzy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~1958aw [2009-10-31 13:30]

każdy kto potrfi logicznie myśleć nich popatrzy wstecz, gdy udział w aferach za rządów pis-u brała samoobrona to tusk i całe PO krzyczało ,że to trzeba karac ( więzienim,rozwiązaniem parlamentu , PiS parlament rozwiązał) ,a co dzisiaj ,ano dzisiaj się wmawia narodowi , że nic się nie stało , za kadencji PiS-u stopa bezrobocia wynosiła 8,5% dzisiaj mamy około 18%(ukryte), demontaż państw ,finansów ,upadek dobrych zakładów pracy, młodzi ludzie (po studiach) jak niemają znajomości to nie mają pracy .NAPEWNO TAKIEMU STANOWI ŻECZY WINNY JEST PiS, NAWET JAK BĘDZIE PADAŁ ZBYT DŁUGO ŚNIEG LUB NIE BĘDZIE GO WOGÓLE TO TEŻ WINNY BEDZIE PiS.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ja [2009-10-31 13:23]

te wzrok
Zawsze jak przysłuchuję się wypowiedzią Kaczorka to ogarnia mnie śmiech,jakie on ma oczka ,taki pobudzony,ten wytrzeszczyk ,czy jak to nazwać,to spojrzonko....tresć tutaj najmniej ważna mały taki człowieczek,a fe

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~KESS [2009-10-31 13:16]

Sposob!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przyznaję racje otumanionym sympatykom Kaczyzmu a zarazem im wspołczuje .Wizerunek prezesa pis jak mimowoli słyszałem przydatny jest aby skłocic ludzi.

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 599