Ocena: 0 [0]
~jozef
[2009-08-28 22:45]
popatrzmy na cyfry
Od lipca do 26 sierpnia 2009r przyszlo w pieszych pielgrzymkach na Jasna Gore 138 634 osoby, bylo to o 1200 wiecej niz w tym samym okresie ubieglego roku. Nie uwzglednio w "Wyboczej", ze po 15 sierpnia przychoda kolejne pielgrzymki. Trzeba porownywac cyfry z analogicznych okresow. To podstawowa zasada statystyki. Czyli - pielgrzymow bylo wiecej a nie mniej.(zrodlo- ekai.pl)
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
koper nick
[2009-11-16 11:18]
pytanie brzmi, po co te pielgrzymki i ile osób pielgrzymujących ma IQ większe od szympansa.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~andrzej
[2010-01-05 12:20]
Żaden przy dobrych zmysłach nie będzie brał udziału w takich spędach przecież chyba mamy
coraz mądrzejszych i obywateli a kto chce niech chodzi i wspiera tych czarnych pasożytów .
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Regina z wiencborga
[2010-01-04 14:09]
Precz szatany
Nasz ociec Tadeusz ma racje żeby was gromic bezbuzniki oszalałe. Przeciez nasz kraj wierzący jest i trzeba dac pieniądze na watykan. Bo jak bymniał papiez bronic wiary naszej.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gutek
[2009-08-20 08:29]
a kONKORDAT - 7 MLD ZŁ ROCZNIE
Tylko tak dalej.Biedny kraj.
odpowiedz
pokaż 11 ukrytych odpowiedzi
pokaż 6 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~kraj
[2009-08-23 13:30]
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-23 22:46]
Mnie nie trzeba oswajać! Moje dzieci są wspaniałe i mądre i NIE WSTYDZĄ się mądrej matki! Powiem więcej inne, dzieci zazdroszczą im radosnego, dobrego, przyjaznego domu :) Barytmeusz, już wielokrotnie pisał o swoim wspaniałym i szczęśliwym życiu ! :) Chętnie poczytam o Tobie i Twoich sukcesach,ojca, męża,człowieka XYZ- nowoczesnego człowieka XXI wieku :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~xxx
[2009-08-23 22:51]
Ocena: 0 [0]
~tanker
[2009-08-23 23:16]
a myślałem, że zakonnice nie mają dzieci
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
koper nick
[2009-11-16 11:28]
kradną ponad 10mld rocznie, ale kres tej sekty jest bliski. Polecam film ZEITGEIST - znajdziecie link na googlach
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Nick
[2009-08-24 10:14]
100 tys.???
Tylko 100 tys.? Przez cały sezon? Koniec tej sekty jest bliski i jest to dobra wiadomość.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
koper nick
[2009-11-16 11:23]
biorąc pod uwagę, że w cześć z nich to księża i zakonnice i to, że nikt z IQ większym od szympansa tam nie jeździ to już jest powód do radości i szczerego śmiechu :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ili
[2009-08-26 06:47]
coraz mniej pielgrzymow w czestochowie
jasna gore traktuje jak obiekt turystyczny , ktory warto zobaczyc jak wiele innych budowli sakralnych i nic wiecej
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~xxx
[2009-08-20 22:59]
Fakt, że Jezus nie zmartwychstał,
powinien załatwić kościół na amen. Tyle że ludzie nie chcą słuchać prawdy, wolą wierzyć dalej w bajki w wydaniu kleszym.
odpowiedz
pokaż 31 ukrytych odpowiedzi
pokaż 26 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-23 14:28]
Bardzo byś chciał, żeby to, co piszesz, było prawdą :) Nie ma we mnie jadu i nienawiści, natomiast mnóstwo pogardy i szyderstwa. Gdyby było inaczej, zależałoby mi na utrzymaniu się kościoła i kleru (w końcu jeśli ktoś żyje zwalczaniem przeciwnika, jest mu w interesie jego przetrwanie - lecz to chrześcijaństwo zawsze się tym kierowało, walcząc z różnymi Szatanami, dostosowanymi do swoich chorych wyobrażeń i interesów), a tak nie jest. Moja dziewczyna nie prowadza się wśród kleru :) Dziękuję za troskę :)
Ciekawi mnie, dlaczego chrześcijan tak bardzo ogarnia troska o mnie i moje życie osobiste, jednocześnie wyzywając mnie, próbując obrazić :)
"zakompleksiony człowieczku".... jak to uzasadnisz? Wszak to nie ja wołam o "łaskę pana" i to nie ja padam na kolana przed wyimaginowanymi bóstwami, wrogami ludzkości. Spójrz w lustro, co widzisz? Węgiel próbujący świecić choć odbitym światłem, szukający szczęścia w zatraceniu pośmiertnym. Kaleczysz sobą człowieczeństwo.
"Nie pokój wam niosę, lecz miecz!"
"Przyjdę do was jako złodziej"
Uważaj, bo swojego boga kiedyś spotwarzysz.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bartymeusz
[2009-08-23 15:52]
W Tobie jest tyle jadu, co trucizny w łebku od zapałki. Masz się za kogoś wyjątkowego, a tak naprawdę żal mi Ciebie. Będę się od dzisiaj za Ciebie modlił. Poproszę także o modlitwę w Twojej intencji moją wspólnotę.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~xxx
[2009-08-23 22:47]
Niech obalą moje twierdzenia ci, którzy czerpią korzyści, bo ja żadnych nie mam. Podałem, który film należy oglądnąć. Są tam namacalne rzeczy, a nie fantazje ojców kościoła. Kto ma oczy zobaczy, kto myśli, zrozumie.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~xxx
[2009-08-24 22:45]
kiedyś za nawiedzonych przez bogów. Postawa Jezusa i jego wypowiedzi mogą świadczyć o takiej chorobie.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~damcio
[2009-08-25 14:16]
a papieze siedzo nic nie robio nic niewiedzo ino gupoty wymyslajo
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~damcio z bc
[2009-08-25 13:48]
ino łażo po pielgrzymkach
a nie robio ,ino siedzo nic niewiedzo i wklejajo komentarze
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Pielgrzym
[2009-08-20 08:31]
Bardzo rozumiem troskę Gazety Wybiórczej
o frekwencję na pielgrzymkach. Dziękujmy za to naczelnemu rabinowi tej gazety.
odpowiedz
pokaż 7 ukrytych odpowiedzi
pokaż 2 wcześniejsze odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~tol
[2009-08-20 10:45]
Są jeszcze domy publiczne, Oni bywają w Nich.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bartymeusz
[2009-08-21 13:42]
Wskaż mi w tej wypowiedzi elementy rasistowskie lub antysemickie! Jeśli na czele gazety katolickiej np. Gościa Niedzielnego stoi ksiądz i nikogo to nie oburza, to jeśli w składzie kolegium redakcyjnego G W składającego się z prawie samych Żydów znajduje się rabin to też normalne, choć mało znane.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~smyk
[2009-08-24 07:47]
O tak Bartymeuszu, pokazałeś swoje całe zakłamane oblicze. Ale tak to jest, jak się nie ma żadnych rzeczowych argumentów.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bartymeusz
[2009-08-24 08:28]
Nie rozumie, dlaczego pisanie prawdy o roli Gazety Wyborczej w atakach na Kościół katolicki i o etnicznych korzeniach redaktorów tejże, jest dowodem na moje rzekome zakłamanie. W kłamstwie żyją ci, którzy świadomie lub nieświadomie dają się manipulować tej załganej szmacie zwanej Gazetą Wyborczą
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~smyk
[2009-08-24 10:38]
Jeżeli byś naprawdę znał tą gazetę to byś wiedział, że krytykuje każdą partię i instytucję, jeżeli są ku temu powody. Taka właśnie jest rola mediów w wolnym świecie. Ale ty wolałbyś, aby chwaliła pod niebiosa jakieś organizacje czy kogokolwiek, ale tak nie będzie, bo czasy komunizmu już minęły.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bartymeusz
[2009-08-20 07:26]
Bo zapłać za troskę.
Troska Gazety Wyborczej o losy mojego Kościoła nie przestanie mnie wzruszać. A tak całkiem poważnie, przypominam internautom , że Adam Michnik nazwał generała Kiszczaka, współodpowiedzialnego, przynajmniej politycznie za śmierć księdza Jerzego Popiełuszki, człowiekiem honoru. Dlatego pozwolę sobie wszelkie opinie tego szmatławca mieć głęboko w ....pogardzie.
odpowiedz
pokaż 17 ukrytych odpowiedzi
pokaż 12 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Bartymeusz
[2009-08-23 09:28]
Bardzo ubolewam , że niektórzy katolicy przyjmują taką, opisaną przez Ciebie postawę. Gwoli jednak obiektywnej prawdy przyznasz chyba,że to jest nic wobec chamskich, bluźnierczych często wypowiedzi ludzi delikatnie mówiąc niechętnych Kościołowi. Nie dziw się zatem, że katolicy często reagują w sposób emocjonalny, daleki od nauki Ewangelii. Cóż, jesteśmy tylko grzesznikami. Tylko ON był bez winy, a i tak Go ukrzyżowano. Bardzo często ludzie niechętni Kościołowi posługują się przykładami nagannego zachowania kapłanów i bardzo często ich zarzuty polegają na prawdzie. Ja, katolik też to widzę. Proszę jednak przyjąć jedną prawdę. Kościół to nie kapłani i świątynie. Kościół to Jezus Chrystus i my, banda grzeszników żebrząca o Boże Miłosierdzie. Tak będzie do końca świata, do czasu ponownego przyjścia Jezusa Chrystusa , czyli do paruzji. Nie będę wdawał się w teologiczne rozważania, bo chyba nie czuję się na siłach. Może wystarczy Ci moja deklaracja, że głęboko w to wierzę. Stanowi ta wiara centrum mojego życia. Nic lepszego nie przydarzyło mi się w życiu. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej niedzieli. Dla niektórych to tylko dzień wolny, dla mnie to Dzień Pański, wspomnienie chwalebnego Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-23 10:13]
Wyrzeknijcie się swojej nauki, kaznodzieje śmierci, skoro dotrzymać jej reguł swoją niedoskonałością nie potraficie! Nie usprawiedliwiajcie się swoją ułomnością. Nauka wasza jest jak duża kałuża - rozległa, lecz płytka! Na dodatek bez pokrycia... Usta pełne frazesów, hipokryzja i kłamstwo w każdym słowie. Będę przy waszym upadku!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-23 10:15]
Rzucasz oskarżenia bez pokrycia, a ze słów twoich bije odór indoktrynacji i braku samodzielnego myślenia.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bartymeusz
[2009-08-23 13:51]
Przepraszam bardzo, ale ta odpowiedź skierowana był nie do Ciebie. Merytoryczne uwagi kieruję wyłącznie do ludzi rozumnych nawet jeśli się ze mną nie zgadzają bo nie muszą. Tobie wyłącznie moja pogarda za język jakim się posługujesz. Ciebie nie pozdrawiam.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-23 14:33]
"Rozumnych", czyli myślących w tym samym kierunku? Wszak nauczono was cenić wyżej tych, którzy myślą tak samo, niż bluźniercę, choć najwyższego! Twoja pogarda jedynie mi schlebia, sługo niewolnika, piewco nekrofilskiej filozofii!
Głosisz pogardę dla życia w wersji chrześcijańskiej - więc swego życia się pozbądź! Pozbądź się swego ciała, wszak dla niewolnika istnienie jest cierpieniem! A czy będziesz umiał uczynić to zachowując ducha i świadomość? Czy się roztopisz w swoim potwornym jhwh?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~XYZ
[2009-08-21 21:12]
Pielgrzymów mniej, moherowy ludek odchodzi do "nieba"
Ludzie otrząsną się z religijnego otępienia i docenią sens niepowtarzalnego życia
odpowiedz
pokaż 4 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Pokolenie "JP-2"
[2009-08-21 21:28]
W sytuacji, gdy coraz bardziej widoczna sekularyzacja polskiego społeczeństwa staje się faktem, należałoby przeanalizować sens kontynuowania niektórych "sztandarowych" inwestycji Kościoła. Czy jest sens dalszej budowy "Opatrzności", skoro nie będzie na nią zapotrzebowania ? Na obecnym etapie łatwo można ją adaptować na nowoczesną, największą w Polsce i niezbędną Waszawie spalarnię śmieci.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Polak - racjonalista
[2009-08-21 22:05]
Skoro ten obiekt w dużej mierze finansowany jest z budżetu państwa przyznanego Kościołowi przez sejm oraz z funduszy samorządowych miasta Warszawy - moralny aspekt adaptacji nie budzi zastrzeżeń.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Barbara
[2009-08-21 22:16]
Ewentualna spalarnia śmieci "robiłaby" za gigantyczne kadzidło, które wysyłałoby dymy prosto do nieba
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~zabierzemy
[2009-08-23 13:29]
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-21 11:25]
Nie martwcie się o nas :)
Właśnie wróciłam ze wschodu i tam,życie na wzór naszych pielgrzymek kwitnie w całej krasie.Cerkwie pełne ludzi,MŁODYCH, MĘŻCZYZN i KOBIET z przepięknymi szalami na głowach. Płoną prawdziwe świece,pachną cudowne kadzidła,śpiew cerkiewny taki,że zapiera dech w piersi! Wszędzie, gdzie tylko można budowane są takie wspaniałe budowle sakralne wraz z zabudowaniami klasztornymi o takich rozmiarach, jak tylko na wschodzie to robią.W zakonach żeńskich i męskich pełno MŁODYCH LUDZI ! Przypominam,że XX wiek był pod hasłem" Boga nie ma". Nie ma starych idei,poodchodzili głosiciele,"ludzcy" bogowie zostali postrącani z piedestałów, a Bóg wrócił na swoje miejsce,a wraz z Nim, spokój,radość i możliwość czczenia Go,na wspaniały wschodni sposób :))))))
odpowiedz
pokaż 40 ukrytych odpowiedzi
pokaż 35 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-22 10:40]
Jak,przyjdzie czas i zobaczysz przed oczyma wszystkie "Gwiazdki",pamiętaj o tym poście. Tak w skrócie :)))))))))))))))))
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-22 10:46]
NIE POZNALI ! A nie o ludziach, którzy POZNALI i ODRZUCILI,bo to już zupełnie inna sprawa :) Niczego nie stłumisz,nikogo nie zakneblujesz,jesteś tylko marnym pyłkiem na wietrze,który NIC nie zmieni w sprawie Boga i Jego zamiarów.TY ,nawet nie p o t r a f i s z , przewidzieć co może się stać za minutę,a porywasz się na BOGA. Masz wprawdzie wolną wolę i możesz nią rozporządzać,rób to jednak mądrze :)))))))))))))))
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-22 10:50]
Nie strasz mnie, tylko uzasadnij :) ja mam uzasadnienia dla swoich teorii, może trochę za trudne do pojęcia dla człowieka, którego jedyną duchowością jest katechizm i wizje których sam nie rozumie.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-22 11:15]
Ja, Ciebie nigdy nie straszyłam wojowniku! Taka, jest kolej rzeczy.Człowiek składa się z materii i ducha, materia jest ziemska duch nie należy do świata ziemskiego i o nim należy myśleć też.Ty, tkwisz w sprawach czystej materii,zupełnie ignorując GO.Ale, ON jest w nas i przyjdzie czas,że powie a ku, ku !Poczytaj o wojowniczym Pawle, który był równie jak TY, pewny swego i co z tego mu zostało :)? Masz cechę, która z góry plasuje Ciebie na pozycji przegranej TY nie szanujesz przeciwnika,kobietom ubliżasz,mężczyzn wyśmiewasz.Rozum nie jest nam dany raz na zawsze,zdziwił byś się ilu świetnych, młodych, oszalało,albo zupełnie pogubiło się w życiu,czego Tobie oczywiście nie życzę ! Mam rozliczne zainteresowania :)))))))))))))))))))))))))))
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~zachód
[2009-08-23 13:28]
też, jest potrafi śpiewać i się modlić......
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-21 08:22]
"Kościół masowy zmienia się w Kościół wyboru"
Czytaj - Kościół katolicki upada, bo ludzie zaczynają być świadomi wolności wyboru.
odpowiedz
pokaż 20 ukrytych odpowiedzi
pokaż 15 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~deda
[2009-08-21 21:14]
w tym watku jest szeroko naszpikowany cytatami z NT wpis Bartymeusza: "Prawda o piekle- ostatnie ostrzeżenie".. Na dzień dobry wystarczy, dokładniejsza krytyka wymagałaby sięgnięcia do oryginalnych języków biblijnych, bo różne słowa np. greckie oznaczją nieco inne koncepcje ( otchłań, szeol, hades), które dośc dowolnie identyfikuje się z piekłem.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-21 21:14]
Kobieta wdająca się w walkę zostaje żołnierzem. A żołnierz jest bezpłciowy.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-21 22:59]
na wszystkie Twoje posty odpowiedziałam w poście z pytaniem głównym,z cytatami z Pisma Świętego włącznie. Pozdrawiam :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gojiro
[2009-08-22 20:13]
Ocena: 0 [0]
~ty
[2009-08-23 13:27]
nie dokonasz właściwego wyboru bo jesteś zwyczajnie głupi...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-21 16:26]
GWIAZDKO specjalnie dla Ciebie :*
Zarodek płci męskiej staje się człowiekiem po 40 dniach, zarodek żeński po 80. Dziewczynki powstają z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wigotnych wiatrów.
św. Tomasz z Akwinu (1225-1274)
ojciec kościoła katolickiego
.
Kobiety przeznaczone są głównie do zaspokajania żądzy mężczyzn.
św. Jan Chryzostom (349-409)
biskup Konstantynopola
.
Kobieta jest istotą poślednią, która nie została stworzona na obraz i podobieństwo Boga. To naturalny porządek rzeczy, że kobieta ma służyć mężczyźnie.
św. Augustyn (354-430)
filozof i teolog
.
Wartość kobiety polega na jej zdolnościach rozrodczych i możliwości wykorzystania do prac domowych.
św. Tomasz z Akwinu
.
Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz Boga.
św. Ambroży (340-397)
ojciec i doktor Kościoła
.
Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj: To diabeł!
Ona jest swoistym piekłem.
Kapokrates, założyciel klasztoru
.
Kobiety są błędem natury... z tym ich nadmiarem wilgoci, temperaturą ciała świadaczącą świadczącą o cielesnym i duchowym upośledzeniu... są rodzajem kalekiego, chybionego, nieudanego mężczyzny...
św. Tomasz z Akwinu
.
Kobiecie przystoi jedynie szata załobna, skoro tylko przekroczy próg wieku dojrzałego, winna zasłonić swe gorszące oblicze, by nie utracić szczęśliwości wiecznej.
Tertulian (ok. 160-220)
ojciec kościoła
.
W miejscu w którym zatrzyma się ksiądz, nie powinna przebywać żadna kobieta.
synod paryski (846)
.
Kobiecie nie wolno mieszkać w pobliżu kościoła.
synod w Coyaca (1050)
.
Księża którzy udzielają noclegu kobietom i doznają przy tym podniety, muszą zostać ukarani.
Kobiety natomiast mają zostać sprzedane przez biskupa jako niewolnice.
synod w Toledo
.
U kobiety sama świadomość jej istnienia powinna wywołać wstyd.
Clemens Alexandrinus (215)
.
Kobietom nie wolno we własnym imieniu pisać ani otrzymywać listów.
synod w Ewirze (IV w.)
.
Cała płeć żeńska jest słaba i lekkomyślna. Uświęcona zostaje jedynie przez macieżyństwo.
św. Jan Chryzostom (349-407)
.
Kobiety mają na tych zgromadzeniach milczeć; nie dozwala się im bowiem mówić, lecz mają być poddane, jak to Prawo nakazuje.
A jeśli pragną się czego nauczyć, niech zapytają w domu swoich mężów! Nie wypada bowiem kobiecie przemawiać na zgromadzeniu.
św. Paweł, Biblia Tys., 1 list do Koryntian
.
.Nauczać zaś kobiecie nie pozwalam ani też przewodzić nad mężem lecz [chcę, by] trwała w cichości.
Albowiem Adam został pierwszy ukształtowany, potem - Ewa.
I nie Adam został zwiedziony, lecz zwiedziona kobieta popadła w przestępstwo. Zbawiona zaś zostanie przez rodzenie dzieci
1 Tymoteusz - Biblia Tys.(BT)
.
Musimy stwierdzić, że mąż ma panować nad swoją żoną, tak jak dusza panuje nad ciałem.
św. Augustyn
.
Grzegorz I (papież) glosił że seks jest "ogrodem grzechu". Po każdym stosunku małżeńskim, który "zakłóca słuszny porządek boski" NAKAZUJE odmowić jako modlitwę pokutną "odpość nam nasze winy"
.
Zginąła bo ośmieliła się nauczać mężczyzn.
św. Cyryl - po linczu przez podburzony przez niego tłum wiernych na Hypatii
.
Ich (kobiet) powab składa się z flegmy i krwi, z wilgoci i żółci. Gdyby ktokolwiek zastanowił się, co ukrywa się w dziurkach od nosa, w gardle i w brzuchu, doszedłby do wniosku, że są tam tylko nieczystości. A jeżeli nie możemy nawet czubkiem palca dotknąć flegmy czy kału, jak przeto możemy pragnąć obejmować worek łajna.
św. Odo
opat Clumy
odpowiedz
pokaż 54 ukryte odpowiedzi
pokaż 49 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-22 12:56]
Nerwy na wodzy ! Ja, przez całą nasza rozmowę, nie wyzywałam Ciebie,od Ciebie usłyszałam,że jestem tępa, ciemna, moherowa,głupia brzydka zakompleksiona, tylko dlatego,że nie poparłam Twojego stanowiska,nie oplułam Kościoła, który Twoim zdaniem do dzisiaj poniża kobiety?Nie oplułam Ojców Kościoła, którzy wyrażali się o kobietach, jak wyrażali,zapomniałeś o jednym JESTEM WOLNYM CZŁOWIEKIEM,mogę więc wyrażać się jak uznam za stosowne i popierać co zechcę,a nie co muszę bo inni tak chcą :))) Biały ręcznik?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-22 17:59]
Jesteś ew. samicą z żeńskimi organami rozrodczymi, ale do bycia kobietą to ci daleko :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-22 19:34]
Samica , fakt, z organami fakt, ale dlaczego mi daleko do bycia kobietą, skoro biologicznie wszystko się zgadza? Konkret proszę ! :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~tolka
[2009-08-22 21:00]
Współczuję przebywania wśród takich niegodziwych mężczyzn ,dlaczego tak się katujesz zamieszkaj z cudownym człowiekiem.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~pracuj
[2009-08-23 13:26]
Ocena: 0 [0]
~Feniks
[2009-08-20 20:26]
Wierzenia albo myślenie - wybór należy do Ciebie
Cywilizacja nauki i rozumu dociera nareszcie do zapóżnionej Polski
odpowiedz
pokaż 9 ukrytych odpowiedzi
pokaż 4 wcześniejsze odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~cholo
[2009-08-20 23:12]
u mnie wiara, w drugiego człowieka, jest bardzo duża,...tylko nie wiem czy to powód do radości..?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Światowid
[2009-08-21 06:47]
Tam, gdzie zaczynają się dogmaty - kończy się myślenie.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Barbara
[2009-08-21 08:35]
@M ^ lcolmie, Kościół boi się rozumu tych, którzy nie boją się jego zabobonu.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~olua
[2009-08-22 22:27]
scjentyzm i wiara w naukę wcale nie stoi w sprzeczności z mistycyzmem. Można podziwiać teorię superstrun za jej matematyczną idealność i jednocześnie podziwiać Boga, że tak przemyślnie zorganizował świat
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ty
[2009-08-23 13:25]
Ocena: 0 [0]
~Bolo
[2009-08-22 18:53]
Kolejne zmartwienie
Zakładów produkujących gumy,pielgrzymi byli głównymi odbiorcami.
odpowiedz
pokaż 5 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~deda
[2009-08-22 19:35]
że są wyedukowani- a nie podzielają opinii nawiedzonych katechetek o nieszczelności latexu;)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-22 20:13]
Ocena: 0 [0]
~deda
[2009-08-22 20:23]
to się chyba w duszpasterstwie nazywa zaciesnianiem wspólnoty. Ja tam na pielgrzymki nie chadzam, to nie wiem.Słyszałem tylko, że do Mjedjugore to już na pielgrzymki nie wolno, najwyżej turystycznie ( czego polski kler jakby nie zauważył)(. Xiądz, który stał za nawiedzeniami miał skandal obyczajowy z zakonnicą, nie zgodził się na kontrole watykanskiej komisji i w efekcie zrzucił sutannę. W odwecie Watykan uznał objawienia za " nieautentyczne".
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-23 07:22]
No, masz ci los! Ziemskie ,przed niebiańskimi :) Ja, też nie chadzam,ale mi nie przeszkadzają wędrujący ludzie.Jako pątnicy,ciekawiej wyglądali by w worach jutowych,przepasani sznurem konopnym, na stopach łapcie z łyka,w zgrzebnych torbach trochę suchego chleba i trochę wody. Wyobraź sobie taki tłum 15 sierpnia, pod JG! to byłby widok co?Wychudzony, słaniający się na nogach tłum ,a u góry wypasieni biskupi. Jako malarka mam czasami takie obrazy na zawołanie przed oczkami :) Masz rację, często słyszę w Kościele,że jadą do Mjedjugorie,ale nie znałam pikantnych szczegółów ...:)))))
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~guma
[2009-08-23 13:24]
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-21 16:10]
Po co komu bóg?
Po co wiara w jakąś metafizyczną istotę? Potrzebujecie duchowości? Potrafię to zrozumieć. Chcecie nadziei na godne postmortem? Również to rozumiem. Pragniecie odejścia od chorego materializmu i nihilizmu współczesności? W pełni popieram. Ale dlaczego szukacie tego w chrześcijaństwie, religii niewolników, i poddawaniu się woli jakiejś wyimaginowanej istoty i jej żądnego pieniędzy kapłańskiego fanclubu na Ziemi? Poznajcie prawdziwie ludzką, pełną, piękną duchowość. Szkoda życia na strach przed śmiercią.
odpowiedz
pokaż 7 ukrytych odpowiedzi
pokaż 2 wcześniejsze odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Gwiazdka
[2009-08-21 23:02]
Religia jest formą wiary i duchowości :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Legion_718
[2009-08-22 08:36]
Ocena: 0 [0]
~deda
[2009-08-22 09:42]
Ocena: 0 [0]
~MTW
[2009-08-23 10:46]
A zawsze znajdą się ciemni ludzie, na których można zrobić interes religijny.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~bóg
[2009-08-23 13:22]
potrzebny jest tobie....miernoto ludzka....
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Sławek
[2009-08-21 18:54]
Witam uczestników
Jestem tu pierwszy raz i dostrzegam niechęć do kościoła i również do ateistów. Ktoś nawet nazwał ateistów bezbożnikami, w bardzo wulgarny sposób, tyle o tym . Chciałbym zwrócić uwagę na to, że szkoda zachodu z wylewaniem swoich przegranych, lepiej na luzie wyrazić swoje uwagi, mogą komuś pomóc.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~MIESZKANIEC
[2009-08-21 18:48]
Gdyby nie propaganda Jasnogórska
już w latach 80-tych mielibyśmy skrzyżowanie bezkolizyjne pod Jasną Górą
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Babcia katoliczka
[2009-08-20 13:57]
to przez Rydzyka
ludzie są oburzeni widząc Rydzyka, ktory niby reprezentuje kościół a z jego wiarą nie ma nic wspolnego, bo szerzy nienawiść do bliżnich rasism i wyludza pięniądze od ciemnego ludu hahahaha
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~antyarab2
[2009-08-21 07:29]
Rydzyka ubóstwiam i wszyscy katolicy -- hihi
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Bartymeusz
[2009-08-21 13:36]
Zawsze ryzykownym jest wypowiadanie się w imieniu ogółu. Zawsze lepiej wypowiadać się w swoim. Skąd wiesz co myślą ludzie. Masz jakieś dane od Ducha Świętego?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Nonek
[2009-08-20 07:37]
Tam gdzie wiedza, tam nie ma religii.
Nareszcie widać skutki systematycznej akcji oświatowej prowadzonej od zakończenia II Wojny Światowej. Zlikwidowano analfabetyzm, ludzie się uczą, czytają. A nie tylko na wiarę to co klecha z ambony bredził. I dobrze. religia to opium dla ludu.
odpowiedz
pokaż 12 ukrytych odpowiedzi
pokaż 7 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~wed
[2009-08-20 18:47]
racja, często chodziłem na wagary, chyba tak jak ci co teraz całą swoją wiedzę wykorzystują do produkcji klawiatur z wycierającymi i blpkującymi się klawiszkami
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
M@lcolm
[2009-08-20 20:49]
Nauka zawsze szła w parze z religią i odwrotnie. Ile mamy uczelni i wydziałów, które utrzymuje kościół i nie mówię tu tylko o teologi. Poza tym ile dobrodziejstw cywilizacji, które autentycznie służą człowiekowi wynaleźli zakonnicy. Choćby okulary.. zresztą Mikołaj Kopernik też był duchownym i ateiści (oświeceniowcy) jego wieku chcieli go spalić na stosie za poglądy bo wierzyli w to co widzieli - płaską ziemię. To mówi chyba samo za siebie?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~cholo
[2009-08-20 23:43]
nauka z religią, czy religia z nauką... bo to wbrew pozorom jest "pewna" różnica...a argument, że Kopernik był duchownych to chyba troszkę bez sensu...wręcz sabotaż, w tych czasach ateiści nikogo nie pali...sami stanowili cenny surowiec palny, a termin "oświeceniowcy" to nie bardzo wiem co miałeś na myśli..chyba fakt, że gdzieś ok. 1755 r. krk, po namyśle doszedł do wniosku, że jednak ziemia kręci się wokół słońca...to po cholerę wymyślali te okulary?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~zgadza sie
[2009-08-21 07:28]
ścisłe umysły to katolicy(czy Zydzi) a humaniści to DNO!!!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Kundelek
[2009-08-21 11:45]
@M ^ lcolm !!! uczelnie , wydziały które utrzymuje kościół ? Które to?????????? Wymień choć jedną .Teologia jest nauką ??? O czym to ta nauka???? Tym co tu piszesz ,wpisujesz się na listę propagatorów {obłudników } tzw. wiary watykańskiej . Potępiam cię za to ,bo jest to wiara nastawiona na zarabianie pieniędzy przez jego funkcjonariuszy
odpowiedz