więcej

"Z krzyżami w Polsce nikt nie wygra".

Logo dostawcy  Radio Zet | dodane 2009-11-17 (09:59)
drukuj

Krzyże będą w szkole w Polsce, nikt z krzyżami nie wygra, krzyż jest potrzebny i pieniądze powinny być dla Kościoła przekazywane w jakimś stopniu, dlatego, że każda złotówka dana na Kościół jest najlepiej wydaną złotówką - powiedział poseł PO Stefan Niesiołowski w audycji "Gość Radia Zet".

Monika Olejnik: : A gościem Radia ZET jest wicemarszałek sejmu Stefan Niesiołowski, witam Monika Olejnik, dzień dobry.

Stefan Niesiołowski: : Dzień dobry pani, dzień dobry państwu.

Monika Olejnik: : Profesor nauk biologicznych, entomolog.

Stefan Niesiołowski: : Zgadza się.

Monika Olejnik: : Wczoraj Jan Rokita powiedział w studiu Radia ZET, że Donald Tusk to jest pająk, to jest modliszka męska, która zżera swoje ofiary.

Stefan Niesiołowski: : No, pająk nie jest owadem, więc entomologia w zasadzie nie podlega mojej wiedzy.

Monika Olejnik: : No, ale jest pan profesorem nauk biologicznych.

Stefan Niesiołowski: : Ale wie pani, trochę to jest tak, pająk jest stawonogiem w każdym razie. No
Rokita prezentuje taki dość żałosny przykład człowieka, który ma wielki żal, sam się wykasowałStefan Niesiołowski
Rokita prezentuje taki dość żałosny przykład człowieka, który ma wielki żal, sam się wykasował. Skarżył się na Donalda Tuska, stworzył taką teorię, że on pożera wszystkich swoich współpracowników, ale ci współpracownicy sami się pożarli i Rokita jest tego najlepszym przykładem. Poza tym kłamie, bo mówi, że się wycofuje z polityki, a ciągle ją uprawia, bo jest w mediach i atakuje polityków, to jest uprawianie polityki.


Monika Olejnik: : A Schetyna nie został pożarty, Grzegorz Schetyna przez Donalda Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Nie, no chciałbym żeby każdy tak został pożarty, jest szefem klubu, no było to wyjaśnione wielokrotne, nie widzę problemu. Dopatrywanie się jakiejś afery tam, gdzie jej nie ma, czy wojny tam, gdzie jej nie ma jest stratą czasu.

Monika Olejnik: : Panie marszałku, czy ma pan zaufanie do minister zdrowia Ewy Kopacz?

Stefan Niesiołowski: : Tak, całkowite. Ona przekonująco uzasadnia dlaczego nie ma potrzeby do jakiejś histerii grypowej. Grypa jest to, epidemia jest co roku tego typu, taka skala jest zawsze, normalna sytuacja, no jest grypa, jest listopad i ja muszę powiedzieć, że ja nie rozumiem tej histerii.

Monika Olejnik: : Ale chyba histerię trochę i chaosu wprowadzają ludzie zajmujący się tą dziedziną: „to już nie są żarty, trwa epidemia grypy i najprawdopodobniej spowodował ją wirus AH1N1” – oświadczył w rozmowie z „Rzeczpospolitą” prof. Andrzej Zieliński, krajowy konsultant do spraw epidemiologii.

Stefan Niesiołowski: : Ale dodał, że taka epidemia jest co roku, przecież dodał, że co roku jest i ten wirus jest łagodniejszy...

Monika Olejnik: : Potem się zaczął wycofywać z tego, co powiedział, powiedział na początku bardzo mocno, no tak, więc chaos wprowadza.

Stefan Niesiołowski: : No tak, ale uzupełnił to.

Monika Olejnik: : Nie, nie uzupełnił.

Stefan Niesiołowski: : Przepraszam, no ja dzisiaj słuchałem pana Zielińskiego rano i powiedział wyraźnie, że – no ja całej tej wypowiedzi przyznam, jak pani tak zacytowała to wygląda trochę to groźnie. Ale jeżeli się już posłucha w całości – co roku jest epidemia grypy. No przecież ta liczba zachorowań w tym roku jest taka sama, jak rok temu, a ludzi się zaszczepiło 6%. Poza tym, jak ktoś jest chory na grypę ma kaszel, katar to bardzo trudno określić, jaka to jest grypa. A ta H1N1 jest łagodniejsza niż ta zwykła, więc ja nie bardzo wiem, mówiąc brutalnie, o co chodzi.

Monika Olejnik: : Zaszczepił się pan?

Stefan Niesiołowski: : Tak.

Monika Olejnik: : A gdyby była szczepionka przeciwko świńskiej grypie też by się pan zaszczepił?

Stefan Niesiołowski: : No już nie, bo już się szczepiłem.

Monika Olejnik: : Ale przeciwko świńskiej grypie?

Stefan Niesiołowski: : Rozumiem, rozumiem, no nie będę się przeciwko każdej grypie szczepił. No, gryp jest wiele odmian, zresztą nie wiem, no naradziłbym się, raczej nie. Szczepię się co roku i na ogół nie choruję, na to zwykłą grypę, są różne odmiany. No, pani jest młoda bardzo i pani nie pamięta, była taka grypa Hongkong kiedyś.

Monika Olejnik: : To miło.

Stefan Niesiołowski: : Co jakiś czas był jakiś szczep grypy. No ja muszę powiedzieć, że ja tego nie rozumiem. Ja nie twierdzę, że to są ludzie, za nimi koncerny są, nie, no chyba nudzą się, albo nie mają innego tematu.

Monika Olejnik: : No dobrze, czyli wszystkie rządy są głupie, a rząd polski jest mądry, ponieważ nie zakupuje tej szczepionki.

Stefan Niesiołowski: : Nie, ja nie twierdzę, że wszystkie są głupie, nie, ja nie mówię.

Monika Olejnik: : No, ale rządy w Europie zakupiły tę szczepionkę.

Stefan Niesiołowski: : Tak, dużo kupiło, dużo kupiło, tak dużo kupiło, widocznie tam się bardziej szczepią, no w Polsce, jak się szczepi 6%.

Monika Olejnik: : Nie, no nie chcą się szczepić, w Niemczech na przykład zakupili i nie chcą się szczepić. No nie wiem, może uważają, że to jest...

Stefan Niesiołowski: : No to po co kupować, no to ja nie bardzo rozumiem, to ma leżeć w aptece.

Monika Olejnik: : Nie wiem, uważają, że to jest ich obowiązek.

Stefan Niesiołowski: : No to być może, można kupić pewną, niewielką część, ja myślę, że tak się skończy, że pewną niewielką część, no chyba, że wprowadzimy przymusowe szczepienia.

Monika Olejnik: : No nie, ale dla tej grupy zagrożonych można by było kupić i nic by się nie stało.

Stefan Niesiołowski: : Można, zgadzam się, chyba tak się skończy. No, ale trzeba uważa, że problem jest taki, że ta szczepionka nie gwarantuje bezpieczeństwa, a jak potem będą przypadki, taki lek był Talidomid kiedyś, prawda, a jak będą potem efekty opłakane to się powie, że no minister za to odpowiada, ale ja mówię, można pewną część kupić niewielką, zgadzam się, bo nie ma chętnych do szczepienia, więc jest to bezprzedmiotowa debata.

Monika Olejnik: : Sojusz Lewicy Demokratycznej uważa, że sukcesy rządu, to są sukcesy Sojuszu Lewicy Demokratycznej, tak twierdzi Grzegorz Napieralski.

Stefan Niesiołowski: : Ich sukcesy to są?

Monika Olejnik: : Tak, to są sukcesy Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

Stefan Niesiołowski: :
Pan Napieralski już powinien nie wiem, na wakacje, odpocząć trochę.Stefan Niesiołowski
Pan Napieralski już powinien nie wiem, na wakacje, odpocząć trochę.


Monika Olejnik: : A z kolei Jarosław Kaczyński twierdzi, że z całą pewnością jest to rząd ogromnie sprawny propagandowo, co przy bardzo daleko idącym poparciu zdecydowanej większości mediów, nie jest tak bardzo trudne.

Stefan Niesiołowski: : To jest nieprawda, ja nie widzę tego poparcia, nie dostrzegam tego. Myślę, że może pan Kaczyński miał na myśli media Tadeusza Rydzyka, albo „Rzeczpospolitą”, to rzeczywiście tam poparcie, ociekają te media poparciem dla rządu Donalda Tuska.

Monika Olejnik: : Rozumiem, pan kpi, tak?

Stefan Niesiołowski: : Nie, dlaczego kpię, jeżeli mówi pan Kaczyński o większości mediów, ja tego nie dostrzegam. Natomiast pan Kaczyński co jakiś czas prezentuje spektakl nienawiści w takim stylu, jak ja to widzę, to jest coś tak nieprawdopodobnego, jego diagnoza tej rzeczywistości, mniej więcej taka, że to jest rząd klęski, zdrady narodowej, zaprzaństwa...

Monika Olejnik: : Nieudolny.

Stefan Niesiołowski: : Białej flagi, nieudolny, tragiczny, no to świadczy, że ten człowiek jest, można powiedzieć błogosławieństwem dla nas, bo taki lider opozycji jest prezentem dla każdego rządu. Włącza się do tego prezydent. Proszę zobaczyć pan Wypych u pana prezydenta był uprzejmy powiedzieć, że jedyny minister to z PSL, no oczywiście taka naiwna próba skłócenia nas z PSL, oni są żałośni, mówię, cały ten obóz pisowski jest żałosny.

Monika Olejnik: : No minister Stasiak na przykład bardzo chwali Michała Boniego, uważa, że to jest najlepszy minister w rządzie.

Stefan Niesiołowski: : No, ale minister Stasiak powiedział wczoraj, że nie ma żadnego plusa rządu, więc to się kłóci wzajemnie, wczoraj słuchałem, że nie ma żadnego, nic, wszystko źle, no więc nie wiem, jakim cudem to godzi, ale no minister Stasiak jest chyba jednak trochę mądrzejszy od pana Wypycha.

Monika Olejnik: : W każdym razie Jarosław Kaczyński, wczoraj w wywiadzie dla Radia Maryja powiedział, że do klęsk, niepokojących zdarzeń doszło i zaliczył do nich – faktyczna likwidacja niezależności CBA, ataki na niezależność NIK, planowany atak na IPN, opresyjne działania służb specjalnych i innych instytucji wobec redakcji nieprzychylnych Platformie.

Stefan Niesiołowski: : Co?

Monika Olejnik: : Na przykład „Gazety Polskiej” i Radia Maryja, no tu cytuję, tak.

Stefan Niesiołowski: : No proszę pani, największym nieszczęściem ale dla PiS, dla PiS, bo dla Polski to jest błogosławieństwo mówię, taki lider opozycji gwarantuje Platformie dobre wyniki wyborcze. Nieszczęściem dla opozycji jest pan Kaczyński.

Monika Olejnik: : A ataki na Radio Maryja?

Stefan Niesiołowski: : Nie wiem o co mu chodzi w ogóle.

Monika Olejnik: : No może o to, że skarbówka chce się zająć Radiem Maryja.

Stefan Niesiołowski: : No to chyba słusznie, jeżeli ktoś nie ma nic na sumieniu, przecież pan Ziobro mówił, że ktoś, kto nie ma niczego na sumieniu nie ma się czego obawiać, no więc czego się obawia Tadeusz Rydzyk.

Monika Olejnik: : Może chodzi o odwierty, że nie dano pieniędzy na odwierty.

Stefan Niesiołowski: : Niech nie szkaluje, to chyba słusznie, żeby Tadeuszowi Rydzykowi, który szkodzi Polsce i Kościołowi nie robić prezentów, to chyba słusznie.

Monika Olejnik: : Planowany atak na IPN, to rozumiem, że chodzi o to żeby zmienić kolegium IPN, żeby... no właśnie

Stefan Niesiołowski: : Istota ustawy jest taka, istota ustawy, to jest oczywiście większa, otwieramy archiwa, czyli wreszcie na stronach internetowych będą dokumenty, każdy może to zobaczyć i żeby ...

Monika Olejnik: : Ale łącznie z danymi drażliwymi?

Stefan Niesiołowski: : To jest w niewielkim stopniu, raczej nie, ale w pewnym stopniu, no te najbardziej intymne dane mają nie być tam umieszczane, ale to jest przedmiotem właśnie dyskusji. Nad tym się zastanawiamy, ustawa jest już w klubie.

Monika Olejnik: : Ale kto będzie wymazywał intymne dane.

Stefan Niesiołowski: : No właśnie mówię, IPN prawdopodobnie, bo tylko oni mogą, przecież nie sam ktoś wejdzie i sobie wymaże, więc może to robić tylko IPN. I druga rzecz, chcemy zmienić kolegium, żeby tam nie było polityków czynnych, zaangażowanych w politykę, tylko żeby to byli profesjonaliści, historycy, to jest istota w największym skrócie. Nie bardzo wiem, jaki to atak na IPN, to chyba dobrze, Kurtykę zostawiamy, z bólem serca mówię przynajmniej o mnie, z bólem serca, ale Kurtykę zostawiamy niech już dotrwa do końca kadencji.

Monika Olejnik: : Ale dlaczego z bólem serca?

Stefan Niesiołowski: : No dlatego, że Kurtyka się angażował, przecież Kurtyka odpowiada za te wszystkie występy IPN, no nie może powiedzieć, że nie bierze odpowiedzialności za Cenckiewicza, za Gontarczyka, za występy tych ludzi, którzy brali udział w nagonce na Wałęsę, zresztą sam brał udział w tej nagonce. Zapowiedział jakieś dokumenty w maju na prezydenta Kwaśniewskiego, jest akurat w momencie bardzo szczególnym, nie Kurtyka to przecież jest człowiek, któremu delikatnie mówiąc błędem było powierzenie tego urzędu było błędem. Ale mówię, no jesteśmy miłosierni, zostawiamy Kurtykę, bo kadencyjność też jest wartością i dotrwanie do końca, oczywiście można to w pewnych wypadkach naruszyć.

Monika Olejnik: : Ale naruszono przy Mariuszu Kamińskim, kadencyjność.

Stefan Niesiołowski: : No, ale to była szczególna sytuacja. Proszę wybaczyć, jeżeli urzędnik CBA robi zamach na rząd, szkaluje premiera, no to są pewne granice, ale mówię, no jesteśmy miłosierni, Kurtykę zostawiamy.

Monika Olejnik: : A w ogóle pająki są fajne, panie marszałku?

Stefan Niesiołowski: : To jest, jest taka nawet, strach przed pająkami to się nazywa arachnofobia, pająki – alaneide po łacinie, więc się, ja lubię pająki. Jest przesada, w Polsce jest jeden gatunek pająka jadowity tylko, więc są zupełnie niegroźne. Niektórzy się boją pająków, no tak jak myszy, pytanie czy myszy są fajne, dla niektórych bardzo, niektórzy okropnie się boją myszy czy żaby, trudna dyskusja. Ja gdybym nie lubił zwierząt bym nie był zoologiem, więc dla mnie są bardzo fajne, chociaż wolę owady.

Monika Olejnik: : Ja też wolę owady, chociaż pająki mi nie przeszkadzają. A jest pan zabobonny, w sprawie pająków.

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie, zupełnie, a jest jakiś zabobon?

Monika Olejnik: : Tak, jest zabobon, że nie można zabijać pająka przed 12.

Stefan Niesiołowski: : To jak w więzieniu byłem, to rzeczywiście więźniowie nie zabijali, bo była teoria pająk przyjacielem więźnia.

Monika Olejnik: : Tak.

Stefan Niesiołowski: : Tak i potem - wytatuowanych recydywistów, bandziorów, którzy pająka zdejmowali i kładli na kracie, nie wolno zabić, bo pająk przyjacielem więźnia. Już bałem się, bo byłem bardzo młody i zastraszony, więc bałem się ich spytać dlaczego, żeby uzasadnili, ale teraz mi pani przypomniała.

Monika Olejnik: : Panie marszałku, proszę powiedzieć, czy pan zgadza się z grupą, która chce żeby umieścić krzyż w polskim godle?

Stefan Niesiołowski: : Nie zgadzam się, ja już tą dyskusję mam za sobą, to było w pierwszej kadencji w sejmie, dyskutowaliśmy wtedy, nie wygraliśmy tej dyskusji. Sprawa jest rozstrzygnięta. To jest grupa mało poważna, jak oni się nazywali „Unam sanctam”, nie

Monika Olejnik: : Pro, pro – tak, tak, gdzieś tutaj czytałam.

Stefan Niesiołowski: : „Unam sanctam” to była bulla papieska, to inaczej, podobnie się jakoś nazywają, no nie, to jest grupa, delikatnie mówiąc mało poważna, zdaje się, że tam jest ten specjalista od wojny z piosenkarką Madonną, więc próbują za wszelką cenę zaistnieć w życiu publicznym. Ten projekt nie ma szans, nawet nie sądzę żeby go ktokolwiek poparł w sejmie, więc on chyba nawet nie wjedzie do sejmu, jeżeli wejdzie będzie odrzucony, nie ma sensu. Jest takie godło, mamy sprawę zamkniętą, nie wracajmy do tej dyskusji.

Monika Olejnik: : Eurodeputowana posłanka Senyszyn, chciałaby zdjąć krzyże ze szkół.

Stefan Niesiołowski: : Nie ma racji, jest to właśnie taki klasyczny, no właśnie przez takie działania lewica przegrywa, całkowita jałowość, całkowite bezprogramowe, ten Napieralski wyprany z jakiegokolwiek, nic interesującego, podobnie, jak Olechowski, to jest dwóch ludzi, którzy się, Napieralski ma chociaż partię, więc go do mediów trzeba zapraszać, po co Olechowskiego się zaprasza, w ogóle nie rozumiem tego.

Monika Olejnik: : Ja wczoraj zaprosiłam Andrzeja Olechowskiego.

Stefan Niesiołowski: : Niepotrzebnie zupełnie, słuchałem, żałosny spektakl odegrał.

Monika Olejnik: : Ale dlaczego?

Stefan Niesiołowski: : Bo nie ma nic do powiedzenia, bo jest nieinteresujący, nudny, nie wiadomo po co do tej polityki się pcha.

Monika Olejnik: : No chce być prezydentem, chce kandydować.

Stefan Niesiołowski: : No to dobrze, to każdy może być, ale jeżeli to ma być argument, jak pani będzie każdego zapraszać, kto chce być prezydentem...

Monika Olejnik: : Halo, czy pan jest moim prezesem, kierownikiem, ja jestem kierownika sama sobie.

Stefan Niesiołowski: : Pani sama mi mówi: "ja zaprosiłam", no więc ja pani odpowiadam, że ja bym nie zaprosił, no dyskutujemy, no nie jestem pani prezesem i nie kandyduję na to stanowisko.

Monika Olejnik: : Ale był ministrem spraw zagranicznych, ministrem finansów, no tworzył Platformę Obywatelską.

Stefan Niesiołowski: : Zaprezentował wczoraj niestety przykład człowieka, który jest całkowicie przegrany, niewiarygodny, nudny i nie ma nic do powiedzenia. No oczywiście można każdego, wolę Krwina-Mikke bo jest dowcipny, a ten jest taki ponury Olechowski. Pytała go pani o jakieś sondaże – coś kłamał, że ma jakieś dobre sondaże, nie ma dobrych, ma 5%, w ogóle nie ma o czym mówić, o Olechowski – szkoda rozmawiać. Natomiast pani pytała o krzyże w szkole, o panią Senyszyn, to jest dyskusja ważniejsza, bo to jest pewien konkret i u Olechowskiego nie ma żadnego konkretu, ja nie wiem, co on w ogóle chce. Natomiast pani Senyszyn wiadomo, co chce, wojny z Kościołem i na tej wojnie chce wypromować lewicę, a to jest błąd, to jest droga donikąd. Krzyże będą w szkole w Polsce, nikt z krzyżami nie wygra, krzyż jest potrzebny i pieniądze powinny być dla Kościoła przekazywane w jakimś stopniu, dlatego, że każda złotówka dana na Kościół jest najlepiej wydaną złotówką, moim zdaniem, najlepiej, bo jest jakaś szansa, że za to ktoś będzie przyzwoitym człowiekiem.
Zdjęcie krzyża ze ściany jest po prostu szkodliwym idiotyzmem.Stefan Niesiołowski
Zdjęcie krzyża ze ściany jest po prostu szkodliwym idiotyzmem.


Monika Olejnik: : No właśnie, a każda złotówka wydana na Radio Maryja nie jest dobrze wydaną złotówką.

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie jest, jest przeciwko Polsce i przeciwko Kościołowi, nie przeciwko Polsce i Kościołowi dlatego, że Radio Maryja forsuje taką tezę, że Polska jest w opresji, że po 89 r. mamy nieszczęście, rozbiory, jest ksenofobiczne, wrogie do sąsiadów i kłamie i ustawicznie kłamie, chociażby w mojej sprawie, kłamało i przegrali proces.

Monika Olejnik: : Ale stworzyli uczelnie, na których kształcą wielu młodych ludzi.

Stefan Niesiołowski: : Która szerzy te kłamstwa, czy pani słyszała, bo ja czasami, czy pani słyszała panią Kurpę, co tam mówi na tej uczelni? No więc ta uczelnia jest szkodliwa i żadnych pieniędzy państwowych nie powinno być tam dawanych, natomiast krzyże, w jakiejś sprawie, na przykład krzyży, ja przepraszam, no będę mówił to samo chyba, co Tadeusz Rydzyk, no bo są takie sprawy, że ja mogę to samo powiedzieć, w sprawie krzyża akurat myślę, że on akurat też mówi, że trzeba je zachować, jest przeciwko pani Senyszyn, to prawda, no ale już na przykład w kwestii ustawy medialnej będzie popierał ten pakt PiS z lewicą. Zostawmy Rydzyka. Co do krzyży pani Senyszyn po prostu w tej sprawie przegra, robi awanturę niepotrzebną, bezmyślną, szkodliwą dla Polski i dla Kościoła.

Monika Olejnik: : A orzeczenie Trybunału w Strasburgu martwi pana to orzeczenie?

Stefan Niesiołowski: : Martwi, martwi, dlatego że takie orzeczenia nie powinny mieć miejsca, one właśnie nakręcają potem, no z tego się wzięła ta awantura, którą pani Senyszyn rozpętała, martwi mnie to orzeczenie, powinni zostawić takie sprawy, to jest polska sprawa, nasza sprawa. Jeżeli naród chce żeby były krzyże w szkole, to one będą i żaden sąd w Strasburgu tego nie zmieni.

Monika Olejnik: : Ale to nie jest tak, że takie krzyże powinny wisieć w salach katechetycznych, a nie we wszystkich salach?

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie, nie mówię, że we wszystkich, no może w gimnastycznej nie, ale w klasach. Tylko dyskusja, no nie musi wisieć w każdej, w pokoju chemii, nie można ośmieszać krzyża, ale w szkołach, ja nie widzę problemu. Ja chodziłem do szkoły w czasach stalinowskich wisiał krzyż i ja nie widzę problemu. No jeżeli ktoś w tym się dopatruje zagrożenia, to po prostu nie wie, co mówi. Krzyż jest – nie będę tu cytował tego pięknego wiersza Norwida „Dziecko i krzyż”, ale krzyż nikomu nie zaszkodzi, a wielu pomógł.

Monika Olejnik: : A dlaczego posłowie w nocy wieszali krzyż w sejmie?

Stefan Niesiołowski: : Ja wtedy wprawdzie nie wieszałem, ale wiedziałem o tym, no dlatego, że nie chcieli awantury, no w dzień to mogłoby, zrobili to dyskretnie, bardzo dobrze, krzyż wisi do tej pory, ja w ogóle nie widzę problemu krzyża, nie widzę. Jak komuś krzyż przeszkadza to tym gorzej dla niego.

Monika Olejnik: : Nie, nie, ale ja się dziwię, że nie potrafili tego zrobić w biały dzień.

Stefan Niesiołowski: : Powiedziałem pani, no nie, ale to nie dlatego, że się wstydzili, że się bali, no nie chcieli robić, no przyszłyby kamery, byłaby, byłoby zbiegowisko, bardzo dobrze, ja dziękuję, nie chcę mówić kto, bo sobie nie życzy, wiem kto to robił. Ale potem następnego dnia była dyskusja, brałem w niej udział.

Monika Olejnik: : Ale bezimienny bohater?

Stefan Niesiołowski: : Mówię, no może sobie nie życzy ten człowiek nie jest dzisiaj posłem. Argumentacja była taka – powieśmy ten krzyż dyskretnie, a nie wieszajmy go w dzień, bo może być awantura, no bo przyleci lewica, będzie przepychanka, będzie zgorszenie, nie chcemy, krzyż wisi do tej pory, ten sam.

Monika Olejnik: : Pan chce żeby Donald Tusk kandydował w wyborach prezydenckich?

Stefan Niesiołowski: : Nie chcę się wypowiadać, to jest dyskusja Platformy wewnętrzna i to nie jest dyskusja publiczna.

Monika Olejnik: : Wiceprzewodniczący Janusz Palikot uważa, że to będzie tragedia dla Platformy Obywatelskiej, kandydowanie Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Mówię, to jest dyskusja wewnętrzna, nie wypowiadam się.

Monika Olejnik: : A kto zastąpi Tuska, jak on będzie, Donalda Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Cały czas pani chce mnie wciągnąć w dyskusję, to jest debata Platformy, ja publicznie nie biorę udziału w tej dyskusji.

Monika Olejnik: : Yhm, ale będzie pan głosował?

Stefan Niesiołowski: : Jestem delegatem więc raczej się nie wstrzymam od głosu.

Monika Olejnik: : No to dobrze, dziękuję bardzo, Stefan Niesiołowski był gościem Radia ZET, dziękuję bardzo pani marszałku.

Stefan Niesiołowski: : Dziękuję.




(ck, meg)

oceń
25
44
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
zwykla [2009-11-17 13:19]

krzyz panski
krzyze powinny byc nawet przed kazda klatka schodowa psy nie musialy by latac po trawie jak wiara taki krzyz

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Normalny [2009-11-17 12:11]

co z wami jest nie tak dawno za komuny kazdy a prawie kazdy kto nie byl w ub czy sb sluchal potajemnie mszy.Wielu ludzi sluchalo mszy swiętej pamięci ksiedza Jerzego Popiełuszki. Kosciól nam pomógl wygrac z komuną ilu ludzi przychodzilo na pielgrzymki Jana Pawła.Komuna mineła a Jan Paweł umarł Jana Popiełuszke zabili UB-ecy a wy wypieracie sie kosciola.Wypierając sie koscioła wypieracie Polske a wypierając Polske wypieracie samych siebie.Nie jestem za PO jestm za PiS mozecie mnie nazwac mocherowym beretem prosze bardzo tylko ze ja walczylem z komuna moj ojciec walczyl podczas 2 wojny swiatowej z bolszewikami i z niemcami.Mój dziadek walczyl w wojnie bolszewickiej i to miedzy inymi dzieki niemu odzyskalismy w 1918 roku niepodległosc.Lech Kaczynski jest brzydki pleni sobie ale on reprezetuje polska historie i kosciól.A historie musimy znac bo bez histori jestesmy nikim.Czy wy macie gdzieś ludzi ktorzy gineli za Polske żeby nikt ziemi nam nie odebral zeby nikt nam jezyka polskiehgo nie odebral i zeby nam nie odebrali naszej religi.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
quick nick [2009-11-17 13:18]

Zakazem?
Skoro państwo jest "neutralne światopoglądowo", to nie powinno nakazywać zdejmowania krzyży. Jeżeli komuś w kraju tadycyjnie katolickim "przeszkadza" krzyż, to powinien się leczyć, albo przenieść np. do jakiegoś kraju arabskiego lub Korei północnej. Czytałem, że we Włoszech gwałtownie przybyło tych, którzy chcą, aby krzyż wisiał. Podobnie było kilka lat temu w Bawarii. W Polsce ludzie szczególnie nie lubią zakazów. Komuna walczyła tu z krzyżem i kościołem i tylko zyskała dodatkowych przeciwników.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kaha [2009-11-17 13:18]

Lucyper posław do walki z krzyżami...
Największe działa wytoczył lucyper posyłając do walki z krzyżami największą diablicę z lewicy...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~oi [2009-11-17 13:18]

politycy i religia to siostry syjamskie jedna ma nerki a druga zoladek --a gdyby je tak rozdzielic co by sie stalo

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Wyliniała starucha [2009-11-17 13:14]

Ale obiektywizm :)
Jak gość mówi po myśli pani redaktor to nie przerywa ale jak mówi nie PO myśli obiektywnej redaktor to jest wrzask. Ipn nie robił nagonki na Wałęsę tylko opublikował AKTA w formie książki. Od tego są by pokazywać prawdę

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ewa [2009-11-17 13:14]

krzyze to balwochwalstwo
przypuszczam ze w dniu sadu pierwszy zawisnisz na nim udajesz inteligentnal osobe a wydaje mi sie ze nie umiesz czytac biblii gdzie pisze w biblii ze bog to jest krzyz cytat -jesli slepy prowadzi slepego obaj w dol wpadna -ew. mateusza14-15 ci ktorzy glosza inna ewangelie beda przekleci

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Wyliniała starucha [2009-11-17 13:14]

Ale obiektywizm :)
Jak gość mówi po myśli pani redaktor to nie przerywa ale jak mówi nie PO myśli obiektywnej redaktor to jest wrzask. Ipn nie robił nagonki na Wałęsę tylko opublikował AKTA w formie książki. Od tego są by pokazywać prawdę

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Jagiełło [2009-11-17 13:13]

A Jagiełło pod Grunwaldem
A jagiełło pod grunwaldem wygrał. Jestem za religią, jej idee, założenia są prawie doskonałe, tyle że rządzący, obojętnie PIS, PO, Lewica mają je głęboko w .. a stosują do swoich celów

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kszysz [2009-11-17 13:11]

Krzyż = Polityka
Niesiołoski jest politykiem i zdaje sobie sprawę że nie należy zadzierać z lektoratem.Najłatwiejsi są ci ,w coś wierzący. A w wyborach każdy,nawet głupek na wagę złota.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Wyliniała starucha [2009-11-17 13:11]

Ale obiektywizm :)
Jak gość mówi po myśli pani redaktor to nie przerywa ale jak mówi nie PO myśli obiektywnej redaktor to jest wrzask. Ipn nie robił nagonki na Wałęsę tylko opublikował AKTA w formie książki. Od tego są by pokazywać prawdę

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~vip [2009-11-17 13:11]

Krzyżacy też tak mówili
Może pora poczytać trochę o historii a nie tylko o meszkach?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~stanisław [2009-11-17 13:10]

??????????????
i od krzyż a nikt nic niedostał. krzyż ci na drogę mówi się łobuzom i paskudnikom

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~rocky [2009-11-17 13:09]

A to takie proste
Dyskusja powinna dać odpowiedź na pytanie czy łamana jest Konstytucja ale w Polsce jak zwykle emocje biorą górę. Jeżeli sąd stwierdzi że jest łamana to trzeba coś z tym zrobić. Można zdjąć krzyże, zmienić Konstytucję albo udawać że nie ma problemu. To ostatnie rozwiązanie jest narodową specjalnością.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Wyliniała starucha [2009-11-17 13:08]

Ale obiektywizm :)
Jak gość mówi po myśli pani redaktor to nie przerywa ale jak mówi nie PO myśli obiektywnej redaktor to jest wrzask. Ipn nie robił nagonki na Wałęsę tylko opublikował AKTA w formie książki. Od tego są by pokazywać prawdę

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Matt' [2009-11-17 13:08]

Idiotyzm totalny.
Nie powinna być narzucana z góry żadna religia w Polsce. Każdy ma prawo wyboru, każdy ma prawo do wiary... idiotyzm, po prostu idiotyzm. Czy ten człowiek czasami słyszał w ogóle siebie?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Mario [2009-11-17 13:07]

Dość Kościoła
Mam dość Kościoła. Tych zakłamanych księży pchających się do władzy i pieniędzy. Tych księży, którzy okłamują ludzi dla własnych celów. Którzy potępiają gejów,seks,materializm a sami za plecami robią gorzej niż większość obywateli. Księży, którzy żerują na starszych ludziach często mających strasznie małe emerytury. Jeżeli ktoś potrzebuje kościoła to proszę bardzo niech on będzie. Nie należy go likwidować bo są ludzie, któzy go potrzebują. Ale zdecydowany rozdział Kościoła od Państwa. Religia to religia a Państwo to Państwo. Chciałbym zauważyć,że w Polsce są jescze inne religie niż tylko Katolicy. Są też ludzie, którzy wogóle nie wierzą w Boga. Ich też trzeba uwzględniać. Państwo nie może nikogo dyskryminować. A wyróżniając jedną jedyną religię tak naprawdę dyskryminują innych. Ja np. nie mam ochoty finansować kościola z moich podatków a to się robi teraz. Zróbmy tak jak jest w Niemczech. Podatek na Kościół ale dobrowolny. Zobaczymy wtedy ilu Kościół ma prawdziwych wiernych. A tak na dzień dzisiejszy Państwo pompuje kasę w te czarne wypchane brzuchy kosztem wielu potrzebnych innych rzeczy w Polsce. Ale obawiam się, że długo się to nie zmieni bo nie ma takiej odwagi politycznej żeby to uczynić. Liczą się tylko wybory i interes partii. Ja osobiście chciałem powiedzieć, że byłem kiedyś katolikiem. Ale uciekłem z Kościoła jak najdalej się tylko da. Byłem nawet przez 2 lata w seminarium z którego też odszedlem. Kościół nie ma nic wspónego z Bogiem. Toi jedno wielkie rozpasanie seksem, pieniędzmy. I to nie taki seks lighcik. To są orgie. Biblii przez całe 2 lata nie czytałem a o tym,żeby ją otrzymać to nie marzyłem nawet. To jak ja mialem ludziom pomagać? Z ksiązek autorów którzy pisali pod wpływem środków odurzających. Co ma wspólnego z pomaganiem ludziom. Teraz mam żonę i jestem szczęsliwym człowiekiem. I wiem,że antykoncepcja to nic złego. Ze seks to nie grzech. Ze picie alkocholu z umiarem to nic złego. Że celibat to totalna bzdura stworzona tylko poto żeby nie miał kto dziedziczyć majątku, który miał pozstać w ramach Kościoła. Powiem tylko. Kościół to gigantyczna machina propagandowa, która okłamuje często szczerych acz naiwnych ludzi. To jest jak ogromna partia polityczna dbająca o swoje i TYLKO swoje interesy. Jak tylko możecie i macie odrobinę odwagi to odsuńcie się od niego.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~polak [2009-11-17 12:07]

będziemy sie o nich modlić
zostałem wychowany w wierze katolickiej i jest mi przykro kiedy w kraju mówi się negatywnie o Religi a już o krzyżu świętym to nie kawałek drzewa ni metalu lub innego tworzywa to cały świat mieści sie w tym właśnie jednym tak czasami malutkim wizerunku JEZUSA tylko ON jest PANEM I KRÓLEM TEGO I TAMTEGO i tego świata i nikt tego nie zmieni chodziarz by były najcięższe czasy BÓG pozo Stanie zawsze litościwy dla tych którzy próbują bezcześcić JEGO NAJŚWIĘTSZE IMIĘ dlatego tez po wielkich burzach histori niech pozostaną krzyże nietylko w szkołach lecz urzędach panstwowych szpitalach itp nich ci co chcą odrzucic wiare dla manony niech odrzucają ich problem a reszte katolików niech zostawia w spokoju a my katolicy bedziemy się o nich modlić

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
kokon [2009-11-17 13:03]

jeżeli te
wszystkie krzyże są obojętne - na zasadzie są to on nie ma to ok to ja nie widzę problemu jakkolwiek by uchwalono.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~jur [2009-11-17 11:00]

Czytajcie Konstytucję
Przeciwnicy Krzyża powołują się na jakiś zapis w Konstytucji. Nie znalazłem żadnego zapisu, który mówiłby o zakazie umieszczania Krzyży w miejscach publicznych , w tym i w szkołach. Jest natomiast zapis mówiący o prawie obywateli do publicznego wyrażania swoich przekonań religijnych. Kliknijcie hasło Konstytucja, wejdźcie do rozdziału II i sami przeczytajcie !

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 580