Strona główna serwisu
"Władimir Putin jest tak cyniczny, że zabiłby Lecha Kaczyńskiego. Ale nie miał motywu"

"Władimir Putin jest tak cyniczny, że zabiłby Lecha Kaczyńskiego. Ale nie miał motywu"

- Putin jest na tyle cyniczny, że mógłby zabić Kaczyńskiego - ale nie uważam, by to on stał za tragedią smoleńską. Nie miał motywacji - ocenia Masza Gessen, publicystka, autorka biografii pt. "Putin. Człowiek bez twarzy" w wywiadzie dla "Polska The Times".
Władimir Putin Władimir Putin ()
Zdaniem Gessen "z punktu widzenia Putina Polska właściwie nie istnieje". - Dla niego to mały, irytujący kraj, który w kółko coś krzyczy o Katyniu, zamiast zwyczajnie zapomnieć o tym mało znaczącym epizodzie sprzed 70 lat. Właśnie dlatego Putin nie próbowałby nawet przygotować jakiegokolwiek zamachu przeciwko prezydentowi Polski. Zwyczajnie nic by mu to nie dawało - wyjaśnia.

Dlaczego autorka książki nazwała Putina już w tytule "człowiekiem bez twarzy"? Jak mówi, "Putin znalazł się w rosyjskiej polityce znikąd". - Proszę zwrócić uwagę, że właściwie do chwili, gdy został premierem w 1999 r., nikt go nie znał. Ten mrok, który skrywa jego przeszłość, nie jest zresztą przypadkowy - twierdzi.

Dodaje również, że prezydent Rosji wolał pozostać w cieniu. - Tak naprawdę Putin nigdy nie miał ambicji, by sięgać po władzę, stawać się osobą publiczną. (...) Ta jego cecha charakterystyczna była trochę jak miecz obosieczny. Z jednej strony jego promotorzy z końca lat 90. mieli nadzieję, że będzie on od nich zależny, z drugiej Putin mógł sam opowiedzieć o sobie taką historię, jaką oni chcieli usłyszeć - wyjaśnia. Zdaniem Gessen "to przerażające". - Dlatego właśnie w swojej książce poświęciłam bardzo dużo miejsca na omówienie tego wątku. Wydało mi się ważne dokładne przedstawienie tego, w jaki sposób Putin chce być widziany: jako polityk agresywny i mściwy, jako człowiek nieumiejący kontrolować swych emocji - opisuje autorka książki o Władimirze Putinie.

Polska The Times, wp

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (848)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~analiza 2012-05-04 (12:46) 23 godzin i 36 minut temu

Znowu zamach w Rosji.Ruskie szykuja sie na wojne, tym razem Gruzji nikt nie obroni. Kolejny "zamach" fsb majacy na celu konsolidacje ruskiego spoleczenstwa i poparcie nastepnej krwawej zezi na kaukazie, ktora wybuchnie zaraz po uwiklaniu sie zachodu w nowy konflikt na Bliskim Wschodzie (Syria/Iran). Oczywiscie obu stronom bedzie chodzilo o walke z terroryzmem, wolnosc i sprawiedliwosc. Dlaczego Rosji potrzebna jest wojna zachodu na Bliskim Wschodzie? Ano dlatego: po 10.04.2010 Polska i cally region miedzymorza Europy srodkowo wschodniej zostal spacyfikowany, USA wycofalo sie z tego regionu wiec z Europy rosja moze liczyc na wsparcie lub cisze i spokuj. Wojna na bliskim wschodzie spowoduje lawinowy wzrost surowcow (ropy/gazu) a oparta na surowcach oligarchiczna gospodarka Rosji stanie sie silniejsza, a wiec bedzie w stanie wpoapowac wiecej srodkow na wojne na kaukazie i stabilizacje europy srodkowo-wschodniej. Zachod zostanie dodatkowo oslabiony kosztami nastepnej wojny oraz niepokojami spolecznymi na wlasnym terenie spowodowanymi pogorszajacymi sie warunkami zycia i podsycanymi przez miedia glownego nurtu kontrolowane przez miedzynarodowa lewice finansowana przez moskiewskich towarzyszy. Po Kaukazie i Gruzji, czas na Ukraine, kraje baltyckie i ostatecznie Polske! Milego grilowania rodacy!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~123 2012-05-04 (11:42) 40 minut temu

Ta teza to jedna wielka wolta wskazująca, że może być coś na rzeczy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~cg 2012-05-04 (11:36) 46 minut temu
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~Tomek 2012-05-04 (11:33) 49 minut temu

Głównym powodem jest Gruzja, ale nie to ze sprawa została przez Polskę nagłośniona ale to ze nasza armia przekazała Gruzji rakiety samo naprowadzajace, a nasz wywiad wykradł rosjanom kody częstotliwości pracy ich samolotów i przekazał Gruzji. Te dwie decyzje wydane bezpośrednio przez prof. Lecha Kaczyńskiego zaowocowały wyrażeniem przez gruzinów kilku rosyjskich samolotów. To było naruszenie osobistej dumy rosyjskich wojskowych i samego wodza.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~koko-spoko 2012-05-04 (11:05) 1 godzinę i 17 minut temu

Tusk też nie zwalczał Lecha Kaczyńskiego, bo nie miał motywu, czyli napisać można największą bzdurę i się pod tym podpisać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
adi0525 2012-05-04 (10:55) 1 godzinę i 27 minut temu

Tak Putin nie wiadomo skad sie wziol. Spadl z nieba.Jajko niespodzianka.A Sikorski skad sie wziol?a Rostowski?Usiebie na ogrodku a pozniej zajmnijcie sie nie swoimi hektarami.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~Nick 2012-05-04 (10:51) 1 godzinę i 31 minut temu

od dwóch godzin próbuję dodać tę samą opinię co około 10 min. i nic. to nie pierwszy raz. cenzura?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~darek 2012-05-04 (10:41) 1 godzinę i 41 minut temu
Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~etr 2012-05-04 (10:35) 1 godzinę i 47 minut temu

Wsza Gessen robi nam wodę z mózgu.Motywem była Gruzja.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~vataha 2012-05-04 (09:56) 2 godziny i 26 minut temu

Jedyny powód to gaz łupkowy,jeśli LK dalej twardo realizowałby prace nad przepisami geologicznymi,sprzedażą koncesji,wydobyciem i sprzedażą gazu to odebrałby Putinowi około 10% rynku w Europie co wywołałoby wojnę domową w Rosji gdzie gaz sprzedawany jest dla ludzi i przemysłu dużo poniżej rentowności,a zarabiają na sprzedaży w Europie.Żadna Gruzja,żaden Katyń tylko pieniądze z gazu i wojna domowa w Rosji,gdzie poza Moskwą jest głęboki kryzys gospodarczy.Rosyjski budżet opiera się głównie na gazie.Więc Putin tylko martwił się o swój naród.LK trochę zapomniał z kim gra.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~ewa 2012-05-04 (09:02) 3 godziny i 20 minut temu

Putin mial tyle powodow aby z zemsty zabic Kaczynskiego ze szkoda juz mowic o tej bestii

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
12
~Kalifax 2012-05-04 (08:50) 3 godziny i 32 minut temu

Rosja po II wś odbudowała cały kraj+100% tego co było.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~Piter 2012-05-04 (08:48) 3 godziny i 34 minut temu

Katyń to mało znaczący epizod?????? Przecież to największa zbrodnia rosyjska na Polakach! To było świadome i zaplanowane ludobójstwo w celu wyniszczenia elity naszego narodu. Zbrodnia katyńska doprowadziła nasz kraj to upadku, a skutki tego są odczuwane do dzisiaj i długo jeszcze będą! Gdyby nie wymordowano tylu Polaków, nie byłoby PRL-u, a dzisiaj żylibyśmy w zupełnie innym kraju. Ludzie, otwórzcie wreszcie oczy i zobaczcie, jaka jest prawda! Kraje Europy, których nie dotknął komunizm po wojnie to w porównaniu z nami istne eldorado! Zobaczmy np. Szwajcarię - tam łapa komunizmu nie dotarła i jaki jest efekt? Chyba nie muszę nic komentować. Eeeeech... gdyby historia potoczyła się inaczej mielibyśmy zupełnie inną Polskę.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
7
~Polak 2012-05-04 (08:45) 3 godziny i 37 minut temu

W czasie, gdy zamordowano Ś.P. Lecha Kaczyńskiego trwała wasalizacja Ukrainy, czemu zamordowany zakulisowo przeciwdziałał. Ta wasalizacja tak dużego kraju, to dla Putina wystarczający motyw. A Gruzja, przeszłość tylko ten motyw wzmacniała.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~kk 2012-05-04 (08:44) 3 godziny i 38 minut temu

Co było motywem, zabicie w tak okrutny sposób Litwinienkę, na terenie Anglii po takim długim czasie? A zabicie dziennikarzy, którzy niepochlebnie o tym s... piszą !!!?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
9
Zgadzam się z opinią
14
~lesio 2012-05-04 (08:36) 3 godziny i 46 minut temu

CZEMU SIEJECIE NIENAWIŚĆ DO LUDZI ? Ja lubię Rosjan , tych zwykłych obywateli.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~tp 2012-05-04 (08:27) 3 godziny i 55 minut temu

Po słowach jakie wypowiedział L. Kaczyński w Gruzji pod adresem Putina o imperialnych ambicjach i dążeniach Rosji jest to wielce prawdopodobne. Świadczy o tym rozdzielenie wizyt w Katyniu. On nigdy nie zapomni Kaczyńskiemu tych przykrych dla Niego słów.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~tp 2012-05-04 (08:27) 3 godziny i 55 minut temu

Po słowach jakie wypowiedział L. Kaczyński w Gruzji pod adresem Putina o imperialnych ambicjach i dążeniach Rosji jest to wielce prawdopodobne. Świadczy o tym rozdzielenie wizyt w Katyniu. On nigdy nie zapomni Kaczyńskiemu tych przykrych dla Niego słów.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
9
~ja 2012-05-04 (08:21) 4 godziny i 1 minutę temu

To mogła być zemsta za Gruzję.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~jkioym 2012-05-04 (08:19) 4 godziny i 3 minuty temu

Putin może sobie gadać takie żeczy nawet może sobie z tego wszystkiego żartować ale i tak wiadomo że to jest jego robota większość ludzi o tym wie i dokładnie zdaje sobie z tego sprawę ale co oni mogą zrobić jak nie ma konkretnych dowodów na to że to on a nawet wraku samolotu nie chcą dać do ekspertyzy bo wiedzą że wyszłyby rzeczy których nie chcieli by ujawniać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji