Strona główna serwisu
Wyniki II tury wyborów
1. Andrzej
Duda
51.55%
2. Bronisław
Komorowski
48.45%
Frekwencja
wyborcza
55.34%
Źródło: PKW
"Władimir Putin jest tak cyniczny, że zabiłby Lecha Kaczyńskiego. Ale nie miał motywu"
"Władimir Putin jest tak cyniczny, że zabiłby Lecha Kaczyńskiego. Ale nie miał motywu"

"Władimir Putin jest tak cyniczny, że zabiłby Lecha Kaczyńskiego. Ale nie miał motywu"

- Putin jest na tyle cyniczny, że mógłby zabić Kaczyńskiego - ale nie uważam, by to on stał za tragedią smoleńską. Nie miał motywacji - ocenia Masza Gessen, publicystka, autorka biografii pt. "Putin. Człowiek bez twarzy" w wywiadzie dla "Polska The Times".
Władimir Putin Władimir Putin () Zobacz galerię
Zdaniem Gessen "z punktu widzenia Putina Polska właściwie nie istnieje". - Dla niego to mały, irytujący kraj, który w kółko coś krzyczy o Katyniu, zamiast zwyczajnie zapomnieć o tym mało znaczącym epizodzie sprzed 70 lat. Właśnie dlatego Putin nie próbowałby nawet przygotować jakiegokolwiek zamachu przeciwko prezydentowi Polski. Zwyczajnie nic by mu to nie dawało - wyjaśnia.

Dlaczego autorka książki nazwała Putina już w tytule "człowiekiem bez twarzy"? Jak mówi, "Putin znalazł się w rosyjskiej polityce znikąd". - Proszę zwrócić uwagę, że właściwie do chwili, gdy został premierem w 1999 r., nikt go nie znał. Ten mrok, który skrywa jego przeszłość, nie jest zresztą przypadkowy - twierdzi.

Dodaje również, że prezydent Rosji wolał pozostać w cieniu. - Tak naprawdę Putin nigdy nie miał ambicji, by sięgać po władzę, stawać się osobą publiczną. (...) Ta jego cecha charakterystyczna była trochę jak miecz obosieczny. Z jednej strony jego promotorzy z końca lat 90. mieli nadzieję, że będzie on od nich zależny, z drugiej Putin mógł sam opowiedzieć o sobie taką historię, jaką oni chcieli usłyszeć - wyjaśnia. Zdaniem Gessen "to przerażające". - Dlatego właśnie w swojej książce poświęciłam bardzo dużo miejsca na omówienie tego wątku. Wydało mi się ważne dokładne przedstawienie tego, w jaki sposób Putin chce być widziany: jako polityk agresywny i mściwy, jako człowiek nieumiejący kontrolować swych emocji - opisuje autorka książki o Władimirze Putinie.

Polska The Times, wp

Pozostało znaków: 4000

REGULAMIN

Wszystkie (848)
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~analiza 2012-05-04 (12:46) 22 godzin i 50 minut temu

Znowu zamach w Rosji.Ruskie szykuja sie na wojne, tym razem Gruzji nikt nie obroni. Kolejny "zamach" fsb majacy na celu konsolidacje ruskiego spoleczenstwa i poparcie nastepnej krwawej zezi na kaukazie, ktora wybuchnie zaraz po uwiklaniu sie zachodu w nowy konflikt na Bliskim Wschodzie (Syria/Iran). Oczywiscie obu stronom bedzie chodzilo o walke z terroryzmem, wolnosc i sprawiedliwosc. Dlaczego Rosji potrzebna jest wojna zachodu na Bliskim Wschodzie? Ano dlatego: po 10.04.2010 Polska i cally region miedzymorza Europy srodkowo wschodniej zostal spacyfikowany, USA wycofalo sie z tego regionu wiec z Europy rosja moze liczyc na wsparcie lub cisze i spokuj. Wojna na bliskim wschodzie spowoduje lawinowy wzrost surowcow (ropy/gazu) a oparta na surowcach oligarchiczna gospodarka Rosji stanie sie silniejsza, a wiec bedzie w stanie wpoapowac wiecej srodkow na wojne na kaukazie i stabilizacje europy srodkowo-wschodniej. Zachod zostanie dodatkowo oslabiony kosztami nastepnej wojny oraz niepokojami spolecznymi na wlasnym terenie spowodowanymi pogorszajacymi sie warunkami zycia i podsycanymi przez miedia glownego nurtu kontrolowane przez miedzynarodowa lewice finansowana przez moskiewskich towarzyszy. Po Kaukazie i Gruzji, czas na Ukraine, kraje baltyckie i ostatecznie Polske! Milego grilowania rodacy!

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~123 2012-05-04 (11:42) 23 godzin i 54 minut temu

Ta teza to jedna wielka wolta wskazująca, że może być coś na rzeczy.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~cg 2012-05-04 (11:36) temu
Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~Tomek 2012-05-04 (11:33) 3 minuty temu

Głównym powodem jest Gruzja, ale nie to ze sprawa została przez Polskę nagłośniona ale to ze nasza armia przekazała Gruzji rakiety samo naprowadzajace, a nasz wywiad wykradł rosjanom kody częstotliwości pracy ich samolotów i przekazał Gruzji. Te dwie decyzje wydane bezpośrednio przez prof. Lecha Kaczyńskiego zaowocowały wyrażeniem przez gruzinów kilku rosyjskich samolotów. To było naruszenie osobistej dumy rosyjskich wojskowych i samego wodza.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~koko-spoko 2012-05-04 (11:05) 31 minut temu

Tusk też nie zwalczał Lecha Kaczyńskiego, bo nie miał motywu, czyli napisać można największą bzdurę i się pod tym podpisać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
adi0525 2012-05-04 (10:55) 41 minut temu

Tak Putin nie wiadomo skad sie wziol. Spadl z nieba.Jajko niespodzianka.A Sikorski skad sie wziol?a Rostowski?Usiebie na ogrodku a pozniej zajmnijcie sie nie swoimi hektarami.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~Nick 2012-05-04 (10:51) 45 minut temu

od dwóch godzin próbuję dodać tę samą opinię co około 10 min. i nic. to nie pierwszy raz. cenzura?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~darek 2012-05-04 (10:41) 55 minut temu
Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~etr 2012-05-04 (10:35) 1 godzinę i 1 minutę temu

Wsza Gessen robi nam wodę z mózgu.Motywem była Gruzja.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~vataha 2012-05-04 (09:56) 1 godzinę i 40 minut temu

Jedyny powód to gaz łupkowy,jeśli LK dalej twardo realizowałby prace nad przepisami geologicznymi,sprzedażą koncesji,wydobyciem i sprzedażą gazu to odebrałby Putinowi około 10% rynku w Europie co wywołałoby wojnę domową w Rosji gdzie gaz sprzedawany jest dla ludzi i przemysłu dużo poniżej rentowności,a zarabiają na sprzedaży w Europie.Żadna Gruzja,żaden Katyń tylko pieniądze z gazu i wojna domowa w Rosji,gdzie poza Moskwą jest głęboki kryzys gospodarczy.Rosyjski budżet opiera się głównie na gazie.Więc Putin tylko martwił się o swój naród.LK trochę zapomniał z kim gra.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~ewa 2012-05-04 (09:02) 2 godziny i 34 minut temu

Putin mial tyle powodow aby z zemsty zabic Kaczynskiego ze szkoda juz mowic o tej bestii

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
7
Zgadzam się z opinią
12
~Kalifax 2012-05-04 (08:50) 2 godziny i 46 minut temu

Rosja po II wś odbudowała cały kraj+100% tego co było.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 1

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~Piter 2012-05-04 (08:48) 2 godziny i 48 minut temu

Katyń to mało znaczący epizod?????? Przecież to największa zbrodnia rosyjska na Polakach! To było świadome i zaplanowane ludobójstwo w celu wyniszczenia elity naszego narodu. Zbrodnia katyńska doprowadziła nasz kraj to upadku, a skutki tego są odczuwane do dzisiaj i długo jeszcze będą! Gdyby nie wymordowano tylu Polaków, nie byłoby PRL-u, a dzisiaj żylibyśmy w zupełnie innym kraju. Ludzie, otwórzcie wreszcie oczy i zobaczcie, jaka jest prawda! Kraje Europy, których nie dotknął komunizm po wojnie to w porównaniu z nami istne eldorado! Zobaczmy np. Szwajcarię - tam łapa komunizmu nie dotarła i jaki jest efekt? Chyba nie muszę nic komentować. Eeeeech... gdyby historia potoczyła się inaczej mielibyśmy zupełnie inną Polskę.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
2
Zgadzam się z opinią
7
~Polak 2012-05-04 (08:45) 2 godziny i 51 minut temu

W czasie, gdy zamordowano Ś.P. Lecha Kaczyńskiego trwała wasalizacja Ukrainy, czemu zamordowany zakulisowo przeciwdziałał. Ta wasalizacja tak dużego kraju, to dla Putina wystarczający motyw. A Gruzja, przeszłość tylko ten motyw wzmacniała.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
1
Zgadzam się z opinią
6
~kk 2012-05-04 (08:44) 2 godziny i 52 minut temu

Co było motywem, zabicie w tak okrutny sposób Litwinienkę, na terenie Anglii po takim długim czasie? A zabicie dziennikarzy, którzy niepochlebnie o tym s... piszą !!!?

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
9
Zgadzam się z opinią
14
~lesio 2012-05-04 (08:36) 3 godziny temu

CZEMU SIEJECIE NIENAWIŚĆ DO LUDZI ? Ja lubię Rosjan , tych zwykłych obywateli.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~tp 2012-05-04 (08:27) 3 godziny i 9 minut temu

Po słowach jakie wypowiedział L. Kaczyński w Gruzji pod adresem Putina o imperialnych ambicjach i dążeniach Rosji jest to wielce prawdopodobne. Świadczy o tym rozdzielenie wizyt w Katyniu. On nigdy nie zapomni Kaczyńskiemu tych przykrych dla Niego słów.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
0
Zgadzam się z opinią
5
~tp 2012-05-04 (08:27) 3 godziny i 9 minut temu

Po słowach jakie wypowiedział L. Kaczyński w Gruzji pod adresem Putina o imperialnych ambicjach i dążeniach Rosji jest to wielce prawdopodobne. Świadczy o tym rozdzielenie wizyt w Katyniu. On nigdy nie zapomni Kaczyńskiemu tych przykrych dla Niego słów.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Pokaż najnowsze odpowiedzi 2

Nie zgadzam się z opinią
4
Zgadzam się z opinią
9
~ja 2012-05-04 (08:21) 3 godziny i 15 minut temu

To mogła być zemsta za Gruzję.

odpowiedz

zgłoś do moderacji

Nie zgadzam się z opinią
3
Zgadzam się z opinią
8
~jkioym 2012-05-04 (08:19) 3 godziny i 17 minut temu

Putin może sobie gadać takie żeczy nawet może sobie z tego wszystkiego żartować ale i tak wiadomo że to jest jego robota większość ludzi o tym wie i dokładnie zdaje sobie z tego sprawę ale co oni mogą zrobić jak nie ma konkretnych dowodów na to że to on a nawet wraku samolotu nie chcą dać do ekspertyzy bo wiedzą że wyszłyby rzeczy których nie chcieli by ujawniać.

odpowiedz

zgłoś do moderacji