więcej

Kaczyński grozi: jeśli Komorowski usunie krzyż....

wp.pl, IAR, PAP | aktualizacja 2010-07-16 (14:31)
zobacz galerię

fot. PAP / Radek Pietruszka

opinie
drukuj

- Jeśli Komorowski usunie krzyż sprzed Pałacu, będzie jasne kim jest. Będzie po tej samej stronie co Grzegorz Napieralski i Zapatero - powiedział Jarosław Kaczyński na konferencji prasowej w sejmie. Zdaniem prezesa PiS krzyż można usunąć wówczas, gdy stanie tam pomnik ofiar. Poproszona przez Wirtualną Polskę o komentarz Małgorzata Kidawa-Błońska z PO stwierdza, że Jarosław Kaczyński stara się sobie zawłaszczyć wszystko. I tragedię smoleńską, i to gdzie mają w Polsce stać pomniki. Stefan Niesiołowski mówi nam z kolei, że "prezes PiS na szczęście przegrał wybory i nie on będzie decydował", jak długo krzyż będzie stał na Krakowskim Przedmieściu. - Teraz widać, co by Polsce groziło, gdyby Jarosław Kaczyński został prezydentem - dodaje.

Prezes PiS podkreślił, że krzyż jest symbolem, który odnosi się do wszystkich ofiar katastrofy i dopiero gdy przed Pałacem Prezydenckim stanie pomnik ofiar, będzie można zmienić jego miejsce. -
Każdy, kto twierdzi coś innego, dopuszcza się moralnego nadużyciaJarosław Kaczyński
Każdy, kto twierdzi coś innego, dopuszcza się ciężkiego moralnego nadużycia - uważa Kaczyński

Kaczyński dodał, że dobrą ilustracją jest w tym kontekście cytat dotyczący Jana Pawła II, na który powołał się Zbigniew Ziobro w liście otwartym do prezydenta-elekta. - Jeżeli pan Komorowski to odrzuca, to niech to jawnie powie. Niech ma odwagę powiedzieć, że jest po tej samej stronie co pan Napieralski, pan Zapatero i tym podobne - powiedział Kaczyński.

W liście w którym Ziobro apeluje , by nie przenosić krzyża spod Pałacu , powołuje się na słowa papieża i cytuje : "Brońcie krzyża(…).Dziękujmy Bożej Opatrzności za to, że krzyż powrócił do szkół, urzędów publicznych i szpitali. Niech on tam pozostanie! Niech przypomina o naszej chrześcijańskiej godności i narodowej tożsamości, o tym, kim jesteśmy i dokąd zmierzamy, i gdzie są nasze korzenie".

W sprawie przyszłości krzyża toczą się od kilku dni rozmowy pomiędzy przedstawicielami Metropolitalnej Kurii Warszawskiej, kancelarii prezydenta i harcerzami. W piątek odbywa się kolejne spotkanie w tej kwestii.

"To nie nowa strategia, to imperatyw moralny"

Jak podkreślił Kaczyński, była podstawa do przejęcia od Rosjan śledztwa w sprawie katastrofy . Prezes PiS zapowiada kolejne konferencje i "białe księgi w skali Europy", w sprawie katastrofy smoleńskiej. Biała księga będzie dotyczyć - mówił - zaniedbań rządu w tej sprawie. Jak podkreślił, jego partia chce przedstawić opinii publicznej okoliczności katastrofy oraz to, jak doszło do tego, że prezydent Kaczyński poleciał akurat 10 kwietnia.
Jarosław Kaczyński to wściekły z nienawiści frustratStefan Niesiołowski z PO


Jarosław Kaczyński tłumaczył także dlaczego PiS ponownie zajął się sprawą tragedii smoleńskiej. - Ja mam moralny obowiązek zajmować się tą sprawą, gdyż dotyczy ona mojego brata, mojej bratowej, moich przyjaciół oraz dziesiątek ludzi, którzy zginęli w tej, trzeba to powiedzieć, dziwnej katastrofie - stwierdził.
To nie jest zmiana polityki. To imperatyw moralnyJarosław Kaczyński


- To nie jest zmiana polityki. To imperatyw moralny. Żaden uczciwy człowiek na moim miejscu nie zostawiłby sprawy katastrofy - tłumaczył Jarosław Kaczyński. Dodał, że Lech Kaczyński za życia był przedmiotem obrzydliwego, odrażającego ataku.

Pytany o kontrowersyjne wypowiedzi Janusza Palikota, prezes PiS powiedział, że wszystkie wypowiedzi posła z Lublina traktuje jak wypowiedzi Donalda Tuska, bo on mógłby to w każdej chwili "przeciąć".

"W każdym demokratycznym kraju doszłoby do dymisji"

W każdym demokratycznym kraju każdy, kto w najmniejszym stopniu odpowiadałby za największą tragedię musiałby zejść ze sceny politycznej - powiedział w Warszawie prezes PiS Jarosław Kaczyński.

Podkreślił, że wyjaśnienie wszystkich okoliczności związanych z katastrofą prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem jest kwestią "co najmniej moralnej i politycznej odpowiedzialności".

- Nie może być tak, że w Polsce demokracja jest po prostu cieniutką, przezroczystą fasadą, za którą kryją się zupełnie inne mechanizmy. W każdym demokratycznym kraju ludzie, którzy choćby po części w niewielkim stopniu odpowiadaliby za największą tragedię po 1945 r. - a PO sama to uchwalała - musieliby zejść ze sceny politycznej - podkreślił Kaczyński.




oceń
324
703
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~totu [2010-07-16 23:23]

Z nienawiści ....
Buraki z PO, to wy nienawidzicie Kaczyńskiego, ze jest nieugietym i prawym człowiekiem

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~bolo_20 [2010-07-16 23:21]

jak tak mozna...
nie rozumiem tutaj caly czas jednej rzeczy. nasz Papiez swoimi slowami zawsze staral sie Nas zjednoczyc. tutaj slowami Papieza ktos chce Nas poroznic... My nie niszczymy Krzyza...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ktoś [2010-07-16 23:20]

PO gorączkowo oczernia i osmiesza Kaczyńskiego
że ma urojenia, że chory ... Już sami nie wiedzą czego sie złapać

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~internauta [2010-07-16 23:19]

głosowanie cz krzyz usunąć
jest niemiarodajne. Te ileś% mozna sobie ustawić dowolnie. Wiem co piszę

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Tadeusz [2010-07-16 23:18]

Kaczyński grozi...
Czy wielcy obrońcy Krzyża mieszkali by w grobowcu?Bo Pałac Prezydencki w grobowiec zamienili tym Krzyżem. Chciałbym aby normalny Nasz Prezydent urzedował w normalmym pałacu.Czekamkiedy zabiora go ci którzy nielegalnie go tam postawili

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
slavajetam [2010-07-16 22:58]

Masz rację Jaruś
"...w każdym demokratycznym kraju każdy, kto w najmniejszym stopniu odpowiadałby za największą tragedię musiałby zejść ze sceny politycznej..." więc o co chodzi? Lech ,ten co w największym stopniu odpowiada za katastrofę zszedł i ze sceny politycznej i ze sceny tego świata.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~kali [2010-07-16 23:17]

z potrzeby serca postawiono ten krzyż
więc niech ta pani nie pomyśli zanim coś powie. Krzyż postawił naród i taka jest jego wola by stał

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gość5 [2010-07-16 23:17]

niesiołowski to chory człowiek
I ten obrzydliwiec ma profesora - a co na to inni profesorowie?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~KARRGUL [2010-07-16 23:10]

A kim jest Kaczyński? Żeby grozić prezydentowi?
Jest przegranym kandydatem na prezydenta, który chce wyrosnąć na przywódcę katolików-moherów i "prawdziwych" Polaków...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~tiktak [2010-07-16 23:10]

czemu Ty wielki mały człeku nie poleciałeś z bratem:(
nie było by takiego pieniactwa.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~0013 [2010-07-16 23:09]

Kaczyński
znów przezywa Napieralskiego i lewicę. A już myślałem, że ich szczerze pokochał...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Gabiko [2010-07-16 15:24]

Chrzescijaninowi
nie przeszkadza KRZYŻ, gdziekolwiek jest!!!! Kim pan jest panie Komoruski?

odpowiedz

pokaż 15 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
wiprola [2010-07-16 23:03]

PO co krzyż?Może POmnik Palikota?
Macie POlacy swojego Komorowskiego.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
lolik511 [2010-07-16 13:26]

miejsca polskich krzyży
Wznoszono je w określonych miejscach. Spotykamy więc powszechnie krzyże przydomowe, inne stoją na rozwidleniach starych dróg, na granicach dawnej zabudowy, na krańcach między siedliskami ludzkimi, a przestrzenią pól i lasów, w pobliżu rzek i stawów, kościołów. Krzyże stawiano dla ochrony wsi przed "złym". Teraz sami powiedzcie czy plac przed pałacem prezydenckim to odpowiednie miejsce na krzyż??? Nie, powinien być zabrany w miejsce bardziej godne.

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
right on [2010-07-16 14:29]

"Jeśli Komorowski usunie krzyż sprzed Pałacu,
będzie jasne kim jest" to znaczy w tłumaczeniu nowomowy Kaczyńskiego , że Komorowski jest komunistą, stalinistą, satanistą. Pan Kaczyński ustala znowuż reguły gry. Po angielsku to się nazywa (top dog - pies u góry). Walka o krzyż to jest tylko rozhisteryzowana gra PiSowska i walka o władzę. Jeśli ludzie zaczynają się już szarpać z symbolami religijnymi, to oznacza desperację. Zawsze zabobon machał krucyfiksem. Taki istotny symbol w kulturze polskiej nie mógł pozostać na swoim miejscu. Pan Kaczyński chce udowodnić swojemu elektoratowi, że wybory wygrały "siły Szatana", które boją się krzyża, zarówno jak nadmuchać Prezydenturę swojego brata do królewskich rozmiarów. Ludzie z traumą powinni odejść z polityki i przestać robić z Polski pośmiewisko na międzynarodowej arenie. Pan Kaczyński mówiący o moralnym obowiązku, uczciwości, wiarygodności i moralności w ogóle to jak studzienna żaba, opowiadającą o oceanie. Powinniśmy postawić przed Pałacem Prezydenckim Kolumnę Kaczyńskich z tym krzyżem w ręku wyższą od wieży Eiffla i ze szczerego złota na koszt podatników. A na miejscach w Sejmie zajmowanych przez "Poległych Męczeńską i Bohaterską Śmiercią" posłów PiS ich pomniki wykute w najdroższym włoskim marmurze. Igor Mitoraj powinien zająć się projektem, a w międzyczasie Jarosław Kaczyński schowa się za krucyfiksem i z ludzkiej tragedii i tej jakże niefortunnej katastrofy, zrobi do końca farsę z której nabijać się będzie cały świat. Turystyka satyryczna - to będzie nowy kierunek na zachodzie. Może wreszcie odważą

odpowiedz

pokaż 39 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~o [2010-07-16 22:40]

spokojnie popieram PiS
jedyna uczciwa partia

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kajka [2010-07-16 22:39]

dlaczego nie sa stawiane krzyze w miejscach gdzie gina cywile, rowniez w katastrofach lotniczych? dlaczego rodziny zwyklych ludzi nie dostaja od panstwa odszkodowan w wielkosci 40.000 tak jak dostali to rodziny zmarlych w katastrofie pod Smolenskiem???dlaczego ludzie ktorzy przezyli powodz (katastrofe) nie moga sie doprosic o pomoc??? czy inne prawo obowiazuje dla cywili a inne dla rzadzacych???

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~matka [2010-07-16 13:14]

pomnik Ofiar i Krzyż
powinien być tam, gdzie była katastrofa.W tym samym czasie mniej więcej , co katastrofa samolotu, zginął polski górnik pod ziemią: gdzie stanął Krzyż? na Cmentarzu, dlaczego była tylko wzmianka w internecie o wypadku , o Zmarłym? Przecież zginął na służbie, ciężko harował, wykonywał swoja pracę. Panie Kaczyński, skąd w Panu tyle nienawiści? Czy to z miłości do Pana Boga?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~amor [2010-07-16 22:37]

Ten krzyż jest po to by jątrzyć w dowolnym momencie
Postawiony przez ZHR krzyż ma obecnie służyć jątrzeniu i prowokowaniu w wygodnym dla kaczystów momencie. Jak jest krzyż to zawse można zainicjować modły lub składz anie wieńców

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Gość [2010-07-16 22:01]

Ponieważr tam powinno być Godło Polski z kirem
Ponieważ tam powinno być Godło Polski z kirem i nie było by problemu. Polskość oraz jej symbole łączą i budują, a symbole wiary i kaźni dzielą i dzielić będą

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 565