więcej

"Z krzyżami w Polsce nikt nie wygra".

Logo dostawcy  Radio Zet | dodane 2009-11-17 (09:59)
drukuj

Krzyże będą w szkole w Polsce, nikt z krzyżami nie wygra, krzyż jest potrzebny i pieniądze powinny być dla Kościoła przekazywane w jakimś stopniu, dlatego, że każda złotówka dana na Kościół jest najlepiej wydaną złotówką - powiedział poseł PO Stefan Niesiołowski w audycji "Gość Radia Zet".

Monika Olejnik: : A gościem Radia ZET jest wicemarszałek sejmu Stefan Niesiołowski, witam Monika Olejnik, dzień dobry.

Stefan Niesiołowski: : Dzień dobry pani, dzień dobry państwu.

Monika Olejnik: : Profesor nauk biologicznych, entomolog.

Stefan Niesiołowski: : Zgadza się.

Monika Olejnik: : Wczoraj Jan Rokita powiedział w studiu Radia ZET, że Donald Tusk to jest pająk, to jest modliszka męska, która zżera swoje ofiary.

Stefan Niesiołowski: : No, pająk nie jest owadem, więc entomologia w zasadzie nie podlega mojej wiedzy.

Monika Olejnik: : No, ale jest pan profesorem nauk biologicznych.

Stefan Niesiołowski: : Ale wie pani, trochę to jest tak, pająk jest stawonogiem w każdym razie. No
Rokita prezentuje taki dość żałosny przykład człowieka, który ma wielki żal, sam się wykasowałStefan Niesiołowski
Rokita prezentuje taki dość żałosny przykład człowieka, który ma wielki żal, sam się wykasował. Skarżył się na Donalda Tuska, stworzył taką teorię, że on pożera wszystkich swoich współpracowników, ale ci współpracownicy sami się pożarli i Rokita jest tego najlepszym przykładem. Poza tym kłamie, bo mówi, że się wycofuje z polityki, a ciągle ją uprawia, bo jest w mediach i atakuje polityków, to jest uprawianie polityki.


Monika Olejnik: : A Schetyna nie został pożarty, Grzegorz Schetyna przez Donalda Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Nie, no chciałbym żeby każdy tak został pożarty, jest szefem klubu, no było to wyjaśnione wielokrotne, nie widzę problemu. Dopatrywanie się jakiejś afery tam, gdzie jej nie ma, czy wojny tam, gdzie jej nie ma jest stratą czasu.

Monika Olejnik: : Panie marszałku, czy ma pan zaufanie do minister zdrowia Ewy Kopacz?

Stefan Niesiołowski: : Tak, całkowite. Ona przekonująco uzasadnia dlaczego nie ma potrzeby do jakiejś histerii grypowej. Grypa jest to, epidemia jest co roku tego typu, taka skala jest zawsze, normalna sytuacja, no jest grypa, jest listopad i ja muszę powiedzieć, że ja nie rozumiem tej histerii.

Monika Olejnik: : Ale chyba histerię trochę i chaosu wprowadzają ludzie zajmujący się tą dziedziną: „to już nie są żarty, trwa epidemia grypy i najprawdopodobniej spowodował ją wirus AH1N1” – oświadczył w rozmowie z „Rzeczpospolitą” prof. Andrzej Zieliński, krajowy konsultant do spraw epidemiologii.

Stefan Niesiołowski: : Ale dodał, że taka epidemia jest co roku, przecież dodał, że co roku jest i ten wirus jest łagodniejszy...

Monika Olejnik: : Potem się zaczął wycofywać z tego, co powiedział, powiedział na początku bardzo mocno, no tak, więc chaos wprowadza.

Stefan Niesiołowski: : No tak, ale uzupełnił to.

Monika Olejnik: : Nie, nie uzupełnił.

Stefan Niesiołowski: : Przepraszam, no ja dzisiaj słuchałem pana Zielińskiego rano i powiedział wyraźnie, że – no ja całej tej wypowiedzi przyznam, jak pani tak zacytowała to wygląda trochę to groźnie. Ale jeżeli się już posłucha w całości – co roku jest epidemia grypy. No przecież ta liczba zachorowań w tym roku jest taka sama, jak rok temu, a ludzi się zaszczepiło 6%. Poza tym, jak ktoś jest chory na grypę ma kaszel, katar to bardzo trudno określić, jaka to jest grypa. A ta H1N1 jest łagodniejsza niż ta zwykła, więc ja nie bardzo wiem, mówiąc brutalnie, o co chodzi.

Monika Olejnik: : Zaszczepił się pan?

Stefan Niesiołowski: : Tak.

Monika Olejnik: : A gdyby była szczepionka przeciwko świńskiej grypie też by się pan zaszczepił?

Stefan Niesiołowski: : No już nie, bo już się szczepiłem.

Monika Olejnik: : Ale przeciwko świńskiej grypie?

Stefan Niesiołowski: : Rozumiem, rozumiem, no nie będę się przeciwko każdej grypie szczepił. No, gryp jest wiele odmian, zresztą nie wiem, no naradziłbym się, raczej nie. Szczepię się co roku i na ogół nie choruję, na to zwykłą grypę, są różne odmiany. No, pani jest młoda bardzo i pani nie pamięta, była taka grypa Hongkong kiedyś.

Monika Olejnik: : To miło.

Stefan Niesiołowski: : Co jakiś czas był jakiś szczep grypy. No ja muszę powiedzieć, że ja tego nie rozumiem. Ja nie twierdzę, że to są ludzie, za nimi koncerny są, nie, no chyba nudzą się, albo nie mają innego tematu.

Monika Olejnik: : No dobrze, czyli wszystkie rządy są głupie, a rząd polski jest mądry, ponieważ nie zakupuje tej szczepionki.

Stefan Niesiołowski: : Nie, ja nie twierdzę, że wszystkie są głupie, nie, ja nie mówię.

Monika Olejnik: : No, ale rządy w Europie zakupiły tę szczepionkę.

Stefan Niesiołowski: : Tak, dużo kupiło, dużo kupiło, tak dużo kupiło, widocznie tam się bardziej szczepią, no w Polsce, jak się szczepi 6%.

Monika Olejnik: : Nie, no nie chcą się szczepić, w Niemczech na przykład zakupili i nie chcą się szczepić. No nie wiem, może uważają, że to jest...

Stefan Niesiołowski: : No to po co kupować, no to ja nie bardzo rozumiem, to ma leżeć w aptece.

Monika Olejnik: : Nie wiem, uważają, że to jest ich obowiązek.

Stefan Niesiołowski: : No to być może, można kupić pewną, niewielką część, ja myślę, że tak się skończy, że pewną niewielką część, no chyba, że wprowadzimy przymusowe szczepienia.

Monika Olejnik: : No nie, ale dla tej grupy zagrożonych można by było kupić i nic by się nie stało.

Stefan Niesiołowski: : Można, zgadzam się, chyba tak się skończy. No, ale trzeba uważa, że problem jest taki, że ta szczepionka nie gwarantuje bezpieczeństwa, a jak potem będą przypadki, taki lek był Talidomid kiedyś, prawda, a jak będą potem efekty opłakane to się powie, że no minister za to odpowiada, ale ja mówię, można pewną część kupić niewielką, zgadzam się, bo nie ma chętnych do szczepienia, więc jest to bezprzedmiotowa debata.

Monika Olejnik: : Sojusz Lewicy Demokratycznej uważa, że sukcesy rządu, to są sukcesy Sojuszu Lewicy Demokratycznej, tak twierdzi Grzegorz Napieralski.

Stefan Niesiołowski: : Ich sukcesy to są?

Monika Olejnik: : Tak, to są sukcesy Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

Stefan Niesiołowski: :
Pan Napieralski już powinien nie wiem, na wakacje, odpocząć trochę.Stefan Niesiołowski
Pan Napieralski już powinien nie wiem, na wakacje, odpocząć trochę.


Monika Olejnik: : A z kolei Jarosław Kaczyński twierdzi, że z całą pewnością jest to rząd ogromnie sprawny propagandowo, co przy bardzo daleko idącym poparciu zdecydowanej większości mediów, nie jest tak bardzo trudne.

Stefan Niesiołowski: : To jest nieprawda, ja nie widzę tego poparcia, nie dostrzegam tego. Myślę, że może pan Kaczyński miał na myśli media Tadeusza Rydzyka, albo „Rzeczpospolitą”, to rzeczywiście tam poparcie, ociekają te media poparciem dla rządu Donalda Tuska.

Monika Olejnik: : Rozumiem, pan kpi, tak?

Stefan Niesiołowski: : Nie, dlaczego kpię, jeżeli mówi pan Kaczyński o większości mediów, ja tego nie dostrzegam. Natomiast pan Kaczyński co jakiś czas prezentuje spektakl nienawiści w takim stylu, jak ja to widzę, to jest coś tak nieprawdopodobnego, jego diagnoza tej rzeczywistości, mniej więcej taka, że to jest rząd klęski, zdrady narodowej, zaprzaństwa...

Monika Olejnik: : Nieudolny.

Stefan Niesiołowski: : Białej flagi, nieudolny, tragiczny, no to świadczy, że ten człowiek jest, można powiedzieć błogosławieństwem dla nas, bo taki lider opozycji jest prezentem dla każdego rządu. Włącza się do tego prezydent. Proszę zobaczyć pan Wypych u pana prezydenta był uprzejmy powiedzieć, że jedyny minister to z PSL, no oczywiście taka naiwna próba skłócenia nas z PSL, oni są żałośni, mówię, cały ten obóz pisowski jest żałosny.

Monika Olejnik: : No minister Stasiak na przykład bardzo chwali Michała Boniego, uważa, że to jest najlepszy minister w rządzie.

Stefan Niesiołowski: : No, ale minister Stasiak powiedział wczoraj, że nie ma żadnego plusa rządu, więc to się kłóci wzajemnie, wczoraj słuchałem, że nie ma żadnego, nic, wszystko źle, no więc nie wiem, jakim cudem to godzi, ale no minister Stasiak jest chyba jednak trochę mądrzejszy od pana Wypycha.

Monika Olejnik: : W każdym razie Jarosław Kaczyński, wczoraj w wywiadzie dla Radia Maryja powiedział, że do klęsk, niepokojących zdarzeń doszło i zaliczył do nich – faktyczna likwidacja niezależności CBA, ataki na niezależność NIK, planowany atak na IPN, opresyjne działania służb specjalnych i innych instytucji wobec redakcji nieprzychylnych Platformie.

Stefan Niesiołowski: : Co?

Monika Olejnik: : Na przykład „Gazety Polskiej” i Radia Maryja, no tu cytuję, tak.

Stefan Niesiołowski: : No proszę pani, największym nieszczęściem ale dla PiS, dla PiS, bo dla Polski to jest błogosławieństwo mówię, taki lider opozycji gwarantuje Platformie dobre wyniki wyborcze. Nieszczęściem dla opozycji jest pan Kaczyński.

Monika Olejnik: : A ataki na Radio Maryja?

Stefan Niesiołowski: : Nie wiem o co mu chodzi w ogóle.

Monika Olejnik: : No może o to, że skarbówka chce się zająć Radiem Maryja.

Stefan Niesiołowski: : No to chyba słusznie, jeżeli ktoś nie ma nic na sumieniu, przecież pan Ziobro mówił, że ktoś, kto nie ma niczego na sumieniu nie ma się czego obawiać, no więc czego się obawia Tadeusz Rydzyk.

Monika Olejnik: : Może chodzi o odwierty, że nie dano pieniędzy na odwierty.

Stefan Niesiołowski: : Niech nie szkaluje, to chyba słusznie, żeby Tadeuszowi Rydzykowi, który szkodzi Polsce i Kościołowi nie robić prezentów, to chyba słusznie.

Monika Olejnik: : Planowany atak na IPN, to rozumiem, że chodzi o to żeby zmienić kolegium IPN, żeby... no właśnie

Stefan Niesiołowski: : Istota ustawy jest taka, istota ustawy, to jest oczywiście większa, otwieramy archiwa, czyli wreszcie na stronach internetowych będą dokumenty, każdy może to zobaczyć i żeby ...

Monika Olejnik: : Ale łącznie z danymi drażliwymi?

Stefan Niesiołowski: : To jest w niewielkim stopniu, raczej nie, ale w pewnym stopniu, no te najbardziej intymne dane mają nie być tam umieszczane, ale to jest przedmiotem właśnie dyskusji. Nad tym się zastanawiamy, ustawa jest już w klubie.

Monika Olejnik: : Ale kto będzie wymazywał intymne dane.

Stefan Niesiołowski: : No właśnie mówię, IPN prawdopodobnie, bo tylko oni mogą, przecież nie sam ktoś wejdzie i sobie wymaże, więc może to robić tylko IPN. I druga rzecz, chcemy zmienić kolegium, żeby tam nie było polityków czynnych, zaangażowanych w politykę, tylko żeby to byli profesjonaliści, historycy, to jest istota w największym skrócie. Nie bardzo wiem, jaki to atak na IPN, to chyba dobrze, Kurtykę zostawiamy, z bólem serca mówię przynajmniej o mnie, z bólem serca, ale Kurtykę zostawiamy niech już dotrwa do końca kadencji.

Monika Olejnik: : Ale dlaczego z bólem serca?

Stefan Niesiołowski: : No dlatego, że Kurtyka się angażował, przecież Kurtyka odpowiada za te wszystkie występy IPN, no nie może powiedzieć, że nie bierze odpowiedzialności za Cenckiewicza, za Gontarczyka, za występy tych ludzi, którzy brali udział w nagonce na Wałęsę, zresztą sam brał udział w tej nagonce. Zapowiedział jakieś dokumenty w maju na prezydenta Kwaśniewskiego, jest akurat w momencie bardzo szczególnym, nie Kurtyka to przecież jest człowiek, któremu delikatnie mówiąc błędem było powierzenie tego urzędu było błędem. Ale mówię, no jesteśmy miłosierni, zostawiamy Kurtykę, bo kadencyjność też jest wartością i dotrwanie do końca, oczywiście można to w pewnych wypadkach naruszyć.

Monika Olejnik: : Ale naruszono przy Mariuszu Kamińskim, kadencyjność.

Stefan Niesiołowski: : No, ale to była szczególna sytuacja. Proszę wybaczyć, jeżeli urzędnik CBA robi zamach na rząd, szkaluje premiera, no to są pewne granice, ale mówię, no jesteśmy miłosierni, Kurtykę zostawiamy.

Monika Olejnik: : A w ogóle pająki są fajne, panie marszałku?

Stefan Niesiołowski: : To jest, jest taka nawet, strach przed pająkami to się nazywa arachnofobia, pająki – alaneide po łacinie, więc się, ja lubię pająki. Jest przesada, w Polsce jest jeden gatunek pająka jadowity tylko, więc są zupełnie niegroźne. Niektórzy się boją pająków, no tak jak myszy, pytanie czy myszy są fajne, dla niektórych bardzo, niektórzy okropnie się boją myszy czy żaby, trudna dyskusja. Ja gdybym nie lubił zwierząt bym nie był zoologiem, więc dla mnie są bardzo fajne, chociaż wolę owady.

Monika Olejnik: : Ja też wolę owady, chociaż pająki mi nie przeszkadzają. A jest pan zabobonny, w sprawie pająków.

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie, zupełnie, a jest jakiś zabobon?

Monika Olejnik: : Tak, jest zabobon, że nie można zabijać pająka przed 12.

Stefan Niesiołowski: : To jak w więzieniu byłem, to rzeczywiście więźniowie nie zabijali, bo była teoria pająk przyjacielem więźnia.

Monika Olejnik: : Tak.

Stefan Niesiołowski: : Tak i potem - wytatuowanych recydywistów, bandziorów, którzy pająka zdejmowali i kładli na kracie, nie wolno zabić, bo pająk przyjacielem więźnia. Już bałem się, bo byłem bardzo młody i zastraszony, więc bałem się ich spytać dlaczego, żeby uzasadnili, ale teraz mi pani przypomniała.

Monika Olejnik: : Panie marszałku, proszę powiedzieć, czy pan zgadza się z grupą, która chce żeby umieścić krzyż w polskim godle?

Stefan Niesiołowski: : Nie zgadzam się, ja już tą dyskusję mam za sobą, to było w pierwszej kadencji w sejmie, dyskutowaliśmy wtedy, nie wygraliśmy tej dyskusji. Sprawa jest rozstrzygnięta. To jest grupa mało poważna, jak oni się nazywali „Unam sanctam”, nie

Monika Olejnik: : Pro, pro – tak, tak, gdzieś tutaj czytałam.

Stefan Niesiołowski: : „Unam sanctam” to była bulla papieska, to inaczej, podobnie się jakoś nazywają, no nie, to jest grupa, delikatnie mówiąc mało poważna, zdaje się, że tam jest ten specjalista od wojny z piosenkarką Madonną, więc próbują za wszelką cenę zaistnieć w życiu publicznym. Ten projekt nie ma szans, nawet nie sądzę żeby go ktokolwiek poparł w sejmie, więc on chyba nawet nie wjedzie do sejmu, jeżeli wejdzie będzie odrzucony, nie ma sensu. Jest takie godło, mamy sprawę zamkniętą, nie wracajmy do tej dyskusji.

Monika Olejnik: : Eurodeputowana posłanka Senyszyn, chciałaby zdjąć krzyże ze szkół.

Stefan Niesiołowski: : Nie ma racji, jest to właśnie taki klasyczny, no właśnie przez takie działania lewica przegrywa, całkowita jałowość, całkowite bezprogramowe, ten Napieralski wyprany z jakiegokolwiek, nic interesującego, podobnie, jak Olechowski, to jest dwóch ludzi, którzy się, Napieralski ma chociaż partię, więc go do mediów trzeba zapraszać, po co Olechowskiego się zaprasza, w ogóle nie rozumiem tego.

Monika Olejnik: : Ja wczoraj zaprosiłam Andrzeja Olechowskiego.

Stefan Niesiołowski: : Niepotrzebnie zupełnie, słuchałem, żałosny spektakl odegrał.

Monika Olejnik: : Ale dlaczego?

Stefan Niesiołowski: : Bo nie ma nic do powiedzenia, bo jest nieinteresujący, nudny, nie wiadomo po co do tej polityki się pcha.

Monika Olejnik: : No chce być prezydentem, chce kandydować.

Stefan Niesiołowski: : No to dobrze, to każdy może być, ale jeżeli to ma być argument, jak pani będzie każdego zapraszać, kto chce być prezydentem...

Monika Olejnik: : Halo, czy pan jest moim prezesem, kierownikiem, ja jestem kierownika sama sobie.

Stefan Niesiołowski: : Pani sama mi mówi: "ja zaprosiłam", no więc ja pani odpowiadam, że ja bym nie zaprosił, no dyskutujemy, no nie jestem pani prezesem i nie kandyduję na to stanowisko.

Monika Olejnik: : Ale był ministrem spraw zagranicznych, ministrem finansów, no tworzył Platformę Obywatelską.

Stefan Niesiołowski: : Zaprezentował wczoraj niestety przykład człowieka, który jest całkowicie przegrany, niewiarygodny, nudny i nie ma nic do powiedzenia. No oczywiście można każdego, wolę Krwina-Mikke bo jest dowcipny, a ten jest taki ponury Olechowski. Pytała go pani o jakieś sondaże – coś kłamał, że ma jakieś dobre sondaże, nie ma dobrych, ma 5%, w ogóle nie ma o czym mówić, o Olechowski – szkoda rozmawiać. Natomiast pani pytała o krzyże w szkole, o panią Senyszyn, to jest dyskusja ważniejsza, bo to jest pewien konkret i u Olechowskiego nie ma żadnego konkretu, ja nie wiem, co on w ogóle chce. Natomiast pani Senyszyn wiadomo, co chce, wojny z Kościołem i na tej wojnie chce wypromować lewicę, a to jest błąd, to jest droga donikąd. Krzyże będą w szkole w Polsce, nikt z krzyżami nie wygra, krzyż jest potrzebny i pieniądze powinny być dla Kościoła przekazywane w jakimś stopniu, dlatego, że każda złotówka dana na Kościół jest najlepiej wydaną złotówką, moim zdaniem, najlepiej, bo jest jakaś szansa, że za to ktoś będzie przyzwoitym człowiekiem.
Zdjęcie krzyża ze ściany jest po prostu szkodliwym idiotyzmem.Stefan Niesiołowski
Zdjęcie krzyża ze ściany jest po prostu szkodliwym idiotyzmem.


Monika Olejnik: : No właśnie, a każda złotówka wydana na Radio Maryja nie jest dobrze wydaną złotówką.

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie jest, jest przeciwko Polsce i przeciwko Kościołowi, nie przeciwko Polsce i Kościołowi dlatego, że Radio Maryja forsuje taką tezę, że Polska jest w opresji, że po 89 r. mamy nieszczęście, rozbiory, jest ksenofobiczne, wrogie do sąsiadów i kłamie i ustawicznie kłamie, chociażby w mojej sprawie, kłamało i przegrali proces.

Monika Olejnik: : Ale stworzyli uczelnie, na których kształcą wielu młodych ludzi.

Stefan Niesiołowski: : Która szerzy te kłamstwa, czy pani słyszała, bo ja czasami, czy pani słyszała panią Kurpę, co tam mówi na tej uczelni? No więc ta uczelnia jest szkodliwa i żadnych pieniędzy państwowych nie powinno być tam dawanych, natomiast krzyże, w jakiejś sprawie, na przykład krzyży, ja przepraszam, no będę mówił to samo chyba, co Tadeusz Rydzyk, no bo są takie sprawy, że ja mogę to samo powiedzieć, w sprawie krzyża akurat myślę, że on akurat też mówi, że trzeba je zachować, jest przeciwko pani Senyszyn, to prawda, no ale już na przykład w kwestii ustawy medialnej będzie popierał ten pakt PiS z lewicą. Zostawmy Rydzyka. Co do krzyży pani Senyszyn po prostu w tej sprawie przegra, robi awanturę niepotrzebną, bezmyślną, szkodliwą dla Polski i dla Kościoła.

Monika Olejnik: : A orzeczenie Trybunału w Strasburgu martwi pana to orzeczenie?

Stefan Niesiołowski: : Martwi, martwi, dlatego że takie orzeczenia nie powinny mieć miejsca, one właśnie nakręcają potem, no z tego się wzięła ta awantura, którą pani Senyszyn rozpętała, martwi mnie to orzeczenie, powinni zostawić takie sprawy, to jest polska sprawa, nasza sprawa. Jeżeli naród chce żeby były krzyże w szkole, to one będą i żaden sąd w Strasburgu tego nie zmieni.

Monika Olejnik: : Ale to nie jest tak, że takie krzyże powinny wisieć w salach katechetycznych, a nie we wszystkich salach?

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie, nie mówię, że we wszystkich, no może w gimnastycznej nie, ale w klasach. Tylko dyskusja, no nie musi wisieć w każdej, w pokoju chemii, nie można ośmieszać krzyża, ale w szkołach, ja nie widzę problemu. Ja chodziłem do szkoły w czasach stalinowskich wisiał krzyż i ja nie widzę problemu. No jeżeli ktoś w tym się dopatruje zagrożenia, to po prostu nie wie, co mówi. Krzyż jest – nie będę tu cytował tego pięknego wiersza Norwida „Dziecko i krzyż”, ale krzyż nikomu nie zaszkodzi, a wielu pomógł.

Monika Olejnik: : A dlaczego posłowie w nocy wieszali krzyż w sejmie?

Stefan Niesiołowski: : Ja wtedy wprawdzie nie wieszałem, ale wiedziałem o tym, no dlatego, że nie chcieli awantury, no w dzień to mogłoby, zrobili to dyskretnie, bardzo dobrze, krzyż wisi do tej pory, ja w ogóle nie widzę problemu krzyża, nie widzę. Jak komuś krzyż przeszkadza to tym gorzej dla niego.

Monika Olejnik: : Nie, nie, ale ja się dziwię, że nie potrafili tego zrobić w biały dzień.

Stefan Niesiołowski: : Powiedziałem pani, no nie, ale to nie dlatego, że się wstydzili, że się bali, no nie chcieli robić, no przyszłyby kamery, byłaby, byłoby zbiegowisko, bardzo dobrze, ja dziękuję, nie chcę mówić kto, bo sobie nie życzy, wiem kto to robił. Ale potem następnego dnia była dyskusja, brałem w niej udział.

Monika Olejnik: : Ale bezimienny bohater?

Stefan Niesiołowski: : Mówię, no może sobie nie życzy ten człowiek nie jest dzisiaj posłem. Argumentacja była taka – powieśmy ten krzyż dyskretnie, a nie wieszajmy go w dzień, bo może być awantura, no bo przyleci lewica, będzie przepychanka, będzie zgorszenie, nie chcemy, krzyż wisi do tej pory, ten sam.

Monika Olejnik: : Pan chce żeby Donald Tusk kandydował w wyborach prezydenckich?

Stefan Niesiołowski: : Nie chcę się wypowiadać, to jest dyskusja Platformy wewnętrzna i to nie jest dyskusja publiczna.

Monika Olejnik: : Wiceprzewodniczący Janusz Palikot uważa, że to będzie tragedia dla Platformy Obywatelskiej, kandydowanie Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Mówię, to jest dyskusja wewnętrzna, nie wypowiadam się.

Monika Olejnik: : A kto zastąpi Tuska, jak on będzie, Donalda Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Cały czas pani chce mnie wciągnąć w dyskusję, to jest debata Platformy, ja publicznie nie biorę udziału w tej dyskusji.

Monika Olejnik: : Yhm, ale będzie pan głosował?

Stefan Niesiołowski: : Jestem delegatem więc raczej się nie wstrzymam od głosu.

Monika Olejnik: : No to dobrze, dziękuję bardzo, Stefan Niesiołowski był gościem Radia ZET, dziękuję bardzo pani marszałku.

Stefan Niesiołowski: : Dziękuję.




(ck, meg)

oceń
25
44
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~dziecko [2009-11-17 13:36]

Cyprian Kamil Norwid - Krzyż i dziecko
I "Ojcze mój! twa łódź Wprost na most płynie -- Maszt uderzy!... wróć... Lub wszystko zginie. II Patrz! jaki tam krzyż, Krzyż niebezpieczny -- Maszt, się niesie w-z-wyż., Most mu poprzeczny --" III " -- Synku! trwogi zbądź: To -- znak-zbawienia; Płyńmy! -- bądź co bądź -- Patrz, jak? się zmienia... * Oto -- w szerz i w-z-wyż. Wszystko -- toż samo --" * "Gdzież się podział krzyż?..." * "Stał się nam bramą."

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ssss [2009-11-17 13:36]

Symboli u nas dostatek.
Symboli u nas dostatek,dogamatów naddatek a przestrzegania Dziesięciu Przykazań Bożych nie ma.Bracia katolicy ! Alleluja i do przodu !

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Rozalia [2009-11-17 13:36]

NOWY RZĄD
Skoro każda złotówka przekazana kościołowi to najlepiej wydana złotówka, proponuje cały budżet Państwa Polskiego przekazać kościołowi, i niech kościół dalej decyduje co z nimi zrobić, tak będzie dla kraju najlepiej.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Chuck [2009-11-17 10:50]

tylko SLD po i pis macie krzyze w glowach
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!sobie w domu powiescie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~ajana [2009-11-17 13:35]

Krzyże z sejmu ,szkół itp. powinny być usunięte
bo nie każdy polak jest katolikiem, wreszcie co ten symbol w szkole ma za znaczenie czy uczniowie są uczciwsi,czy poprawniej się zachowują,czy lepiej przykładają się do nauki,oni tego nawet nie zauważają. A jeżeli krzyże mają być obecne np w szkole i obiektach państwowych jak Sejm to może w kościele powieśmy godło państwowe ,bo najpierw jesteśmy polakami a póżniej dopiero chrześcianami, ciekawe jakby się zachował kler i ci krzykacze na taką propozycje,ja uważam że każdy symbol ma swoje miejsce,krzyż w kościele a godło w sejmie i w szkole, bo ponoć jest rozdział kościoła od państwa.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ruppert [2009-11-17 12:54]

Kościół sprzeczny z treśćią biblii...
Podległość Watykanowi ma swoje źródło w mentalności i niedouczeniu Polaków. Przeczytajcie nareszcie Stary i Nowy Testament Rodacy i przekonajcie się naocznie, że Bóg nie wyznaczył żadnych swoich pośredników do kontaktu z wiernymi , nie ustanowił żadnego kościoła . Zapoznajcie się z dogmatami i szachrajstwami tej instytucji i o tym, że krzyż nie był również po śmierci Jezusa symbolem chrześcijan. Była nią zawsze ryba! To morderca chrześcijan Szaweł z Tarsu obwołał Jezusa proroka Chrystusem, synem Boga!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~www [2009-11-17 13:34]

Jeśli krzyż będzie na przysłowiowym "kazdym kiblu"
nikt go nie będzie szanował. Jeśli będzie przy kościele - to każdy widząc ten krzyż trochę pomyśli, zaduma sie, może i pomodli. Ilosc nigdy nie znaczy jakość

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~PiS=PO=dno! :) [2009-11-17 13:32]

Ależ się Pan podlizuje. A VOR/DME razem z Panem :)
Kościół w ciągu ostatnich 20 lat dostał taki majątek, tyle ziemi, że nie potrzebuje niczego od Państwa. Niech oddadzą to wszystko, wtedy można byłoby ich wziąć na utrzymanie. A tak jak jest - to niedługo oni łaskawie będą nam Państwo utrzymywali. Jak na razie, ciągle jest odwrotnie. Kościół ma miliony hektarów, a Państwo dalej finansuje np. emerytury dla części Kleru. Moim zdaniem Pana postawa wynika z wyrachowania - boi się Pan, że bez poparcia KK Pan i PO słabiutko wypadniecie w wyborach.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~viki [2009-11-17 13:30]

"No pasaran"
Nie jestem zwolenniczką krzyży w miejscach świeckich i w naszym "ciemnym "kraju to nie przejdzie. Przcież katolicy to jedyna wiara, która jest nietolerancyjna i zakłamana do cna, która nie ma nic wspólnego z dobrocią i młiowaniem bliżniego,Zresztą gadać się nie chce. Co by te pasibrzuchy robiły gdyby nie ta ciemnota.Pracować ciężko im się nie chce tylko gadają i gadają, a sami robią takie rzeczy, że gdyby był Bóg to ich by nie było i to jest świadectwo na to że go nie ma.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~real [2009-11-17 13:30]

prawda
Panie Niesiołowski pan sobie nie zdaje sprawy, ze wszystko ulega rozwojowi. Nie było butniejszych od komuchów i kleru. Pamietajcie, oba zaprzałe systemy. Jeden padł drugi w nastepnym pokoleniu. Apel do rodziców. Nie dajcie manipulować swoimi małymoi dziećmi. Niech myslą za siebie. A Niesiołek no cóż każdy jest wielbłądem jakiegoś systemu, z tym ze demokracja nie potrzebuje wielbłądów. I nie skubie zwolenników.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
2.dwa [2009-11-17 13:30]

Swoiste rozumienie demokracji!
W normalnej demokracji do tej pory w wyniku głosowania zdanie większości było brane pod uwagę. Przez pół wieku mniejszość narzucała Nam swoją wolę. Widocznie spodobało się to i do tego stopnia że trybunał TZW Europejski postanowił narzucić wolę największym krajom katolickim. Widocznie większość ok. 90% obywateli Polski ma tyle samo do powiedzenia jak za komuny na modłę radziecką . Pięciu obywateli państwa nie Polskiego wie lepiej co nam głupim polaczkom do szczęścia brakuje. Osobiście nie mam nic przeciwko symbolom religijnym i to różnych wyznań. Jak zboczenie "demokratyczne" ogarnie pozostałe tzw Europejskie światłe głowy to nie tylko z instytucji publicznych ale i z dróg publicznych znikną krzyże. W każdej miejscowości jest kościół z wyeksponowanym krzyżem iluż przejezdnych tzw Europejczyków musi znosić straszne katusze i męki, oczy łzawią jak diabli. W domach też lepiej nie wieszać bo może poczuć się obrażony inkasent lub listonosz. Skoro wolno obcokrajowcom narzucać swoją wolę w Moim kraju, to kolejnym logicznym posunięciem będzie zamach na mój dom! A co z małżeństwami Hetero? "Kochający inaczej" czują się dyskryminowani. Zabronić i dać rozwody z urzędu, a dzieci uznać za europejskich podludzi.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Fandango [2009-11-17 13:28]

obłuda największa tkwi w nas samych. Po co tyle wrzasku o krzyże w szkołach czy urzędach? Powinno ich nie być bowiem nie jesteśmy państwem wyznaniowym(!). A każdy kto chce nie wiesza je w domu nosi na szyi i podziwia w kościele. Bo przecież chodzi o to że każdy wiarę nosi w sercu a nie na krzyżu, prawda?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~st2 [2009-11-17 13:06]

czuję swoją małość
Lubie słuchać Was wy lepsi, macie pełne gęby słów o miłości Bogu czy krzyżu ale nie czuje u Was ducha i myśle że nie wiecie co to jest Krzyż

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~piłsudczycy [2009-11-17 13:25]

wpierw ORZEŁ BIAŁY ! a nie handel odpustami watykańskimi...
konkordat: 10 miliardów zł rocznie płacą podatnicy klerowi ; kkler to 0,13 % ludności (50 tys. "duchownych" osób: 30 tys. księża + 20 tys. zakonnice) tzn. podatnicy dopłacają do każdej osoby " duchownej" po 200.000 zł rocznie (10 mrd zł / 50.000 = 200.000 zł) + zwolnienia podatkowe + ukryte / ukrywane dotacje + ogromne majątki ziemskie kleru... bogaty kkler - biedne społeczeństwo i państwo...WPROWADZIC PODATEK KOŚCIELNY, ! WYPOWIEDZIEC KONKORDAT TAK JAK W INNYCH KRAJACH !...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~bolo [2009-11-17 13:24]

tę złotą myśl niesioła dedykujemy wszystkim
którzy głosowali na jego partię przeciwko "moherom"

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~najlepszy [2009-11-17 13:22]

Nasza Klasa jest najlepsza....
mam 673 znajomych i niepotrzebny mi Rokita,ani Stefan ani Monika !

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
Roch Kowalski [2009-11-17 13:22]

Zdrada ineresów własnych obywateli... Orwel by miał o czym pisać
Szkodliwość "elit politycznych" w Polsce jest światowym fenomenem. Otóż "elity" polskie jawnie działają na szkodę własnego państwa i obywateli (wyłączając siebie). Rzecz niespotykana nigdzie indziej na świecie, może z wyjątkiem republik bananowych Afryki. Sztandarowym przykładem takiej - nazwijmy to po imieniu - zdrady jest okradanie własnego państwa i przekazywanie skradzionych walorów funkcjonariuszom obcego państwa - Watykanu. Tuczenie wrogów kosztem swoich wyborców jest co prawda szczytem bezczelności, ale dzięki propagandzie skatoliczałych mediów i samemu Kościołowi wielu to złodziejstwo poczytuje władzy za zaletę... Siła propagandy równa sile propagandy Goebbelsa. Stefek Niesiołowski o tym wie. Na nic ideały -ważne jest KORYTO - nawet kosztem sąsiada. Dlatego Stefek Niesiołowski dawniej zatwardziały członek Zjednoczenia Chrześcijańsko-Narodowego porzuciła swoich kumpli Piłkę, Orzechowskiego i Czarneckiego na koryto z PO. A zapłaci za to nie ze swojego. Zapłaci kradnąc ojczyznę i rodaków i dając w łape ludziom z Watykanu. Stefek Niesiołowski to konfident nowożytnych czasów. Niczym się nie różni do konfidentów innych krwawych okupantów Polski.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Tymon [2009-11-17 13:22]

A po co wygrywać?? Wystarczy ignorować!!
A po Niesiołowskim nic innego oczekiwać nie można było tak samo jak i po Cejrowskim. Są to dwaj czołowi inwizytorzy w polsce i jak by mogli to w imię krzyża i katolicyzmu nadal by torturowali, wrzucali do ciemnicy, ścinali głowy, wieszali. To ich ideologia, oni wierzą w zbawienie dusz ale nie liczą się z czyjąś inną opinią. Uważają że musi być tak jak to ten ich kościół i prezes (papierz) nakazują.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~polak [2009-11-17 13:20]

sprawiedliwy
Krzyze byly sa i beda. To jest nasza tradycja,wiara, historia. Od czasu Mieszka I do dzis dnia. Ten koles dobrze mowi i troche rozsadku ma.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Wyliniała starucha [2009-11-17 13:19]

Ale obiektywizm :)
Jak gość mówi po myśli pani redaktor to nie przerywa ale jak mówi nie PO myśli obiektywnej redaktor to jest wrzask. Ipn nie robił nagonki na Wałęsę tylko opublikował AKTA w formie książki. Od tego są by pokazywać prawdę

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 577