więcej

Kaczyński grozi: jeśli Komorowski usunie krzyż....

wp.pl, IAR, PAP | aktualizacja 2010-07-16 (14:31)
zobacz galerię

fot. PAP / Radek Pietruszka

opinie
drukuj

- Jeśli Komorowski usunie krzyż sprzed Pałacu, będzie jasne kim jest. Będzie po tej samej stronie co Grzegorz Napieralski i Zapatero - powiedział Jarosław Kaczyński na konferencji prasowej w sejmie. Zdaniem prezesa PiS krzyż można usunąć wówczas, gdy stanie tam pomnik ofiar. Poproszona przez Wirtualną Polskę o komentarz Małgorzata Kidawa-Błońska z PO stwierdza, że Jarosław Kaczyński stara się sobie zawłaszczyć wszystko. I tragedię smoleńską, i to gdzie mają w Polsce stać pomniki. Stefan Niesiołowski mówi nam z kolei, że "prezes PiS na szczęście przegrał wybory i nie on będzie decydował", jak długo krzyż będzie stał na Krakowskim Przedmieściu. - Teraz widać, co by Polsce groziło, gdyby Jarosław Kaczyński został prezydentem - dodaje.

Prezes PiS podkreślił, że krzyż jest symbolem, który odnosi się do wszystkich ofiar katastrofy i dopiero gdy przed Pałacem Prezydenckim stanie pomnik ofiar, będzie można zmienić jego miejsce. -
Każdy, kto twierdzi coś innego, dopuszcza się moralnego nadużyciaJarosław Kaczyński
Każdy, kto twierdzi coś innego, dopuszcza się ciężkiego moralnego nadużycia - uważa Kaczyński

Kaczyński dodał, że dobrą ilustracją jest w tym kontekście cytat dotyczący Jana Pawła II, na który powołał się Zbigniew Ziobro w liście otwartym do prezydenta-elekta. - Jeżeli pan Komorowski to odrzuca, to niech to jawnie powie. Niech ma odwagę powiedzieć, że jest po tej samej stronie co pan Napieralski, pan Zapatero i tym podobne - powiedział Kaczyński.

W liście w którym Ziobro apeluje , by nie przenosić krzyża spod Pałacu , powołuje się na słowa papieża i cytuje : "Brońcie krzyża(…).Dziękujmy Bożej Opatrzności za to, że krzyż powrócił do szkół, urzędów publicznych i szpitali. Niech on tam pozostanie! Niech przypomina o naszej chrześcijańskiej godności i narodowej tożsamości, o tym, kim jesteśmy i dokąd zmierzamy, i gdzie są nasze korzenie".

W sprawie przyszłości krzyża toczą się od kilku dni rozmowy pomiędzy przedstawicielami Metropolitalnej Kurii Warszawskiej, kancelarii prezydenta i harcerzami. W piątek odbywa się kolejne spotkanie w tej kwestii.

"To nie nowa strategia, to imperatyw moralny"

Jak podkreślił Kaczyński, była podstawa do przejęcia od Rosjan śledztwa w sprawie katastrofy . Prezes PiS zapowiada kolejne konferencje i "białe księgi w skali Europy", w sprawie katastrofy smoleńskiej. Biała księga będzie dotyczyć - mówił - zaniedbań rządu w tej sprawie. Jak podkreślił, jego partia chce przedstawić opinii publicznej okoliczności katastrofy oraz to, jak doszło do tego, że prezydent Kaczyński poleciał akurat 10 kwietnia.
Jarosław Kaczyński to wściekły z nienawiści frustratStefan Niesiołowski z PO


Jarosław Kaczyński tłumaczył także dlaczego PiS ponownie zajął się sprawą tragedii smoleńskiej. - Ja mam moralny obowiązek zajmować się tą sprawą, gdyż dotyczy ona mojego brata, mojej bratowej, moich przyjaciół oraz dziesiątek ludzi, którzy zginęli w tej, trzeba to powiedzieć, dziwnej katastrofie - stwierdził.
To nie jest zmiana polityki. To imperatyw moralnyJarosław Kaczyński


- To nie jest zmiana polityki. To imperatyw moralny. Żaden uczciwy człowiek na moim miejscu nie zostawiłby sprawy katastrofy - tłumaczył Jarosław Kaczyński. Dodał, że Lech Kaczyński za życia był przedmiotem obrzydliwego, odrażającego ataku.

Pytany o kontrowersyjne wypowiedzi Janusza Palikota, prezes PiS powiedział, że wszystkie wypowiedzi posła z Lublina traktuje jak wypowiedzi Donalda Tuska, bo on mógłby to w każdej chwili "przeciąć".

"W każdym demokratycznym kraju doszłoby do dymisji"

W każdym demokratycznym kraju każdy, kto w najmniejszym stopniu odpowiadałby za największą tragedię musiałby zejść ze sceny politycznej - powiedział w Warszawie prezes PiS Jarosław Kaczyński.

Podkreślił, że wyjaśnienie wszystkich okoliczności związanych z katastrofą prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem jest kwestią "co najmniej moralnej i politycznej odpowiedzialności".

- Nie może być tak, że w Polsce demokracja jest po prostu cieniutką, przezroczystą fasadą, za którą kryją się zupełnie inne mechanizmy. W każdym demokratycznym kraju ludzie, którzy choćby po części w niewielkim stopniu odpowiadaliby za największą tragedię po 1945 r. - a PO sama to uchwalała - musieliby zejść ze sceny politycznej - podkreślił Kaczyński.




oceń
324
703
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~xyz [2010-07-18 10:53]

PROSIMY O PRAWDĘ Z 10.04.2010 r.SMOLEŃSK
Czy na Zachodzie byłyby możliwe dezinformacja na taką skalę i niedopuszczanie dziennikarzy do jakichkolwiek nowych faktów ustalonych w toku śledztwa? - To zależy od kraju, ale na pewno w sytuacji, gdy zginąłby przywódca państwa i tyle osób z ważnych instytucji, w tym generałowie, to śledztwo byłoby bardzo skrupulatnie przedstawiane w mediach i kontrolowano by każdy krok w wyjaśnianiu sprawy tej rangi. Można mówić nawet o brutalności mediów na Zachodzie, ale w takim przypadku byłoby to zupełnie zrozumiałe. Jestem przekonany, że nikt nie uciekałby od odpowiedzi na pytania mediów

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~xyz [2010-07-18 10:51]

PROSIMY O PRAWDĘ Z 10.04.2010 r.SMOLEŃSK
Czy na Zachodzie byłyby możliwe dezinformacja na taką skalę i niedopuszczanie dziennikarzy do jakichkolwiek nowych faktów ustalonych w toku śledztwa? - To zależy od kraju, ale na pewno w sytuacji, gdy zginąłby przywódca państwa i tyle osób z ważnych instytucji, w tym generałowie, to śledztwo byłoby bardzo skrupulatnie przedstawiane w mediach i kontrolowano by każdy krok w wyjaśnianiu sprawy tej rangi. Można mówić nawet o brutalności mediów na Zachodzie, ale w takim przypadku byłoby to zupełnie zrozumiałe. Jestem przekonany, że nikt nie uciekałby od odpowiedzi na pytania mediów

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~emeryt k. [2010-07-18 10:50]

Dziwne jest to....
że Kaczyńskiemu odpowiadają te spektakle nienawiści pod Krzyżem, że grozi Komorowskiemu z krzyżem na ustach. Gdzie jest Kościół, dlaczego nie skończy z tym szaleństwem?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~harry [2010-07-18 08:53]

Przekształcić palac namiestnikowski w mauzoleum gdzie Jarosław będzie Kustoszem. Trzeba przenieść Lecha spowrotem do palacu a może ustaną katastrofy nawiedzające Polskę-chmura wulkaniczna,powódz,powódż,susza.........................

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~anna231195 [2010-07-18 09:18]

to prawda
Usunac kaczora no i po problemie i nie bedzie dalszych sporow

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~mika [2010-07-18 09:06]

USUNAC
BEZ PARDONU TEN CHOLERNY KRZYZ

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
right on [2010-07-16 13:33]

"Jeśli Komorowski usunie krzyż sprzed Pałacu,
będzie jasne kim jest" to znaczy w tłumaczeniu nowomowy Kaczyńskiego , że Komorowski jest komunistą, stalinistą, satanistą. Pan Kaczyński ustala znowuż reguły gry. Po angielsku to się nazywa (top dog - pies u góry). Walka o krzyż to jest tylko rozhisteryzowana gra PiSowska i walka o władzę. Jeśli ludzie zaczynają się już szarpać z symbolami religijnymi, to oznacza desperację. Zawsze zabobon machał krucyfiksem. Taki istotny symbol w kulturze polskiej nie mógł pozostać na swoim miejscu. Pan Kaczyński chce udowodnić swojemu elektoratowi, że wybory wygrały "siły Szatana", które boją się krzyża, zarówno jak nadmuchać Prezydenturę swojego brata do królewskich rozmiarów. Ludzie z traumą powinni odejść z polityki i przestać robić z Polski pośmiewisko na międzynarodowej arenie. Pan Kaczyński mówiący o moralnym obowiązku, uczciwości, wiarygodności i moralności w ogóle to jak studzienna żaba, opowiadającą o oceanie. Powinniśmy postawić przed Pałacem Prezydenckim Kolumnę Kaczyńskich z tym krzyżem w ręku wyższą od wieży Eiffla i ze szczerego złota na koszt podatników. A na miejscach w Sejmie zajmowanych przez "Poległych Męczeńską i Bohaterską Śmiercią" posłów PiS ich pomniki wykute w najdroższym włoskim marmurze. Igor Mitoraj powinien zająć się projektem, a w międzyczasie Jarosław Kaczyński schowa się za krucyfiksem i z ludzkiej tragedii i tej jakże niefortunnej katastrofy, zrobi do końca farsę z której nabijać się będzie cały świat. Turystyka satyryczna - to będzie nowy kierunek na zachodzie. Może wreszcie odważą się do nas przyjeżdżać większymi grupami.

odpowiedz

pokaż 12 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~mix [2010-07-18 07:23]

On najlepiej wie ktoi kim jest i kto kim będzie.
Gdyby chociaż w połowie był tak wielki jak jego arogancja to może by co z niego było, a tak to tylko taka polityczna popelina.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~lekarz [2010-07-18 07:21]

Schizofrenia paranoidalna....
Jak praranoja Kaczora ma się do 47% . Polska pełna dewiantów i zboczeńców psychicznych.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~lekarz [2010-07-18 07:21]

Schizofrenia paranoidalna....
Jak praranoja Kaczora ma się do 47% . Polska pełna dewiantów i zboczeńców psychicznych.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gosc serwisu [2010-07-18 07:13]

Wspanialy narodzie .Tak wlasnie widze nasz kraj jestescie warci siebie jest mi wstyd ze mieszkam w RP i nie sa to slogany .Poczytajcie sobie co wypisujecie -to Was wyslalbym do lekarza bo macie chorobe nienawisci .PO w tej nienawisci przoduje :Niesioł,Palalikot,Komoruski itp

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~jot [2010-07-18 06:37]

wiem
kim jest prezydent Komorowski. Głosowałem na niego i akceptuję wszystkie jego działania przez najbliższe 5 lat. Jazgotanie pisiaków jest naruszeniem zasad demokratycznych i wprowadzaniem fermentu.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zxcv [2010-07-18 06:03]

oby tak dalej
My sie krzyżami zajmujemy a śląsk sobie idzie w swoją stroną, pomorzed od szczecina też jakoś nie jasna sytuacja.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
slavajetam [2010-07-18 02:32]

Sekta...
...Jaronnici. Kto się zapisuje? :)

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Maria [2010-07-17 23:32]

Kaczyński grozi....
Niech sobie grozi! A co może nam Polakom zrobić jakiś przewodniczący, jakiejś partii?! Dzieki Bogu, że naród się opamiętał i nie wybrał tego człowieka na prezydenta. Stracił wykonawcę swoich pomysłów i pała zemstą, bo już ani pośrednio, ani bezpośrednioo rządził nie będzie. Skończyło się, los tak chciał. Harcerzy napuszczono żeby krzyż postawili przed Pałacem Prezydenckim?! a gdzie była ochrona, wojsko. Pomnik w tym miejscu!? A gdzie jest pomnik Gabriela Narutowicza I Prezydenta Rzeczpospolitej. Tam na placu nie widziałam. I znów PiS, spadkobierca AK , dzieci na wojnę z nowo obranym Prezydentem wysyła ,niczym do Powstania Warszawskiego! A Giblartar z Andersem po nocach się nie śni - nierwyjaśnione okoliczności śmierci gen. Sikorskiego - wieeecie jak to się robi, to i podejrzeń macie multum. Katyń też już miał dosyć, grzebania, wałkowania i powiziął nową ofiarę - tragedię skoleńską. Ciągły wyścig - kto ważniejszy, kto będzie pierwszy , zaproszono a le zaproszono zapóźno. Czy wy wszyscy powariowaliście.!? Przecież taki stan ma swoją nazwę w psychiatrii i leczenie czas zacząć. To jest przykre ale prawdziwe i n9ie chcę nikogo obrażać ale nawet laik zauważy, że człowiekiem targa p[oważna choroba. A inni zamiast człowieka ratować to jeszce mu wtórują i utwierdzają w nienawistnej podejrzliwości. Żet eż to musiało się stać na terenie Rosji! No trzeba było zgodnie z wymogami sprowadzić rosyjskiego pilota! Ale nienawiść do Rosji jest większa i żadnego Ruska na pokładzie polska elita by nie zniosła.Kara za przecenianie własnych możliwości, wynoszenie się ponad innych, jest okrutna. Przecież z tego co mówi Jarosław Kaczyński należy rozumieć, że został wykonany zamach stanu - bez dowodów i uzasadnienia przez kom,isję lotniczą! Pan Jarosław takich uprawnień nie posiada a śledztwo może trwać nawet 2 lata. Niemniej krzyż spod Pałcu musi zniknąć i mam nadzieję , żę nikt nie wyrazi zgody na postawienie w tym miejscu jakiegokolwiek pomnika. {Panie Kurski nasz Paipeż inaczej przekazywał nam temat krzyża,. Nie w kontekście, że mamy je wszedzie wstawiać jak wykałaczki do czyszczenia zębów, tylko mamy żyć wg idei krzyża idąc przez życie z wiarą w Boga!!! Pałac jest dla żywych a nie dla umarłych, tak jak i plac przed nim. Pomnik oferują Rosjanie w miejscu katastrofy! Przecież ze strachu tam nikt nie poleci. Czy w lasach Kabackich postaewiono pomnik Annie Jantar - ikony polskiej piosenki, którą Polska kochała jak Evitę Peron!? Ponad 100 ludzi powinno tam mieć pomnik, bo to też byli ludzieKrzyż to świętość i nie może stać gdzie popadnie dla uradowania tylko ortodoksyjnych chreścijanCzy tam gdzie są miejsca katastrof lotniczych na świecie stawiane są krzyże. Nie ! tylko w Polsce krzyże są wszędzie nawet w rowach przydrożnych - czy to jest miejsce dla krzyża!?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~obywatelka [2010-07-17 18:49]

zgadzam sie z p.Kaczynskim
Zgadzam sie z p.Kaczynskim, ze osoby odpowiedzialne za katastrofe smolenska powinny zniknac z zycia publicznego.Jesli uwaza, ze rzad Polski jest odpowiedzialny i zada ustapienia wszystkich politykow, ktorzy przez swoje zaniechanie w kwestii kupienia nowych samolotow dla VIP-ow przyczynili sie do tej tragedii, to tez jestem ZA. Mam tylko pytanie, czy p.Kaczynski zdaje sobie sprawe, ze ZADA TAKZE USTAPIENIA SAMEGO SIEBIE? Jego rzad tez nie kupil nowych samolotow!!!! Zatem on sam tez ponosi czesc odpowiedzialnosci za tragedie!!! Takze politycy z kilku rzadow przed nim... A co do krzyza przed Palacem Prezydenckim. Zginal prezydent i 96 INNYCH OSOB (NIE TYLKO Z PIS).Krzyz przed Palacem byl jak najardziej na miejscu w czasie zaloby narodowej, ale ta sie juz skonczyla - mamy nowego prezydenta! "Umarl krol, niech zyje krol!" jest na pewno powodem do bolu dla p.Kaczynskiego, ale Palac jest miejscem urzedowania prezydenta Polski, a nie cmentarzem. Lech Kaczynski zostal pochowany na Wawelu, co uwazam za sluszne, bo zginal jako urzedujacy prezydent Polski. Ale zycie toczy sie dalej. A miejsce postawienia pomnika upamietniajacego WSZYSTKIE OFIARY powinni wybrac wszyscy Polacy, a nie jedna osoba.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Jolka [2010-07-17 22:14]

a co Wawelu mało?
Temu wszystkiego mało!!! Wawel,Pałac Prezydencki, a co to jego prywatne do cholery???? No zaczynam miec dosc tego , i mam wrazenie ze facet tym mamrotaniem i ciaglymi pretensjami doprowadzi do tego, ze wszyscy beda miali po kokardy na samo slowo Smoleńsk!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~satyr [2010-07-17 21:02]

postulat.
usunąć krzyż z pastylek od bólu głowy !

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~nana [2010-07-17 20:50]

Bedny kaczorzyna nie spelnily sie jego wizje i nie moze
sobie z tym poradzic to widac po nim jak przezywa gorzej jak smierc brata jakis taki znowu zrobil sie chudy

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~lekarz [2010-07-17 18:07]

Czy nie można Kaczyńskiego dla jego dobra
wysłać na leczenie psychiatryczne?????????

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 527