więcej

Spalił fotoradar za zdjęcie?.

Polska Dziennik Bałtycki  Polska Dziennik Bałtycki | dodane 2009-09-22 (10:10)
drukuj

W Rychnowach na trasie Chojnice - Człuchów ktoś podpalił fotoradar. Urządzenie jest warte 95 tys. zł, a maszt na którym jest ono zainstalowane, około 15 tys. zł.

- Dyżurny policji otrzymał zgłoszenie o palącym się maszcie po godzinie 6 rano w niedzielę - mówi Alicja Ceitel, rzecznik komendy policji w Człuchowie. - Na miejsce przyjechała też straż pożarna. Uszkodzony został słup i nadpalone przewody wewnętrzne. Sprawca stłukł także osłonę obiektywu i uszkodził urządzenie rejestrujące.

Kilka podobnych sytuacji miało już miejsce w powiecie chojnickim, gdzie maszty z fotoradarami były niszczone, w tym podpalane tyle razy, że z nich zrezygnowano. W gminie Człuchów zapowiadają, że będą wytrwalsi. Tym bardziej że szanse na odkrycie sprawcy dewastacji są spore. W gronie najbardziej podejrzanych są kierowcy, którzy tego dnia przekroczyli prędkość i zostali zarejestrowani przez urządzenie. A może być ich sporo, bo fotoradar robił średnio 200 zdjęć dziennie.
- Po odtworzeniu materiału zdjęciowego wnikliwie przejrzymy to, co zarejestrował fotoradar - mówi Krzysztof Bulwan, komendant Straży Gminnej w Człuchowie. - Mamy też kilka dodatkowych informacji, mam nadzieję, że wraz z policjantami uda się nam ustalić sprawcę.

Jeśli tak się stanie, osoba, która podpaliła maszt, może odpowiadać za zniszczenie mienia, za co grozi do 5 lat pozbawiania wolności, oraz ponieść koszty naprawy bądź wymiany urządzenia. Fotoradar był ubezpieczony, trwa już postępowanie szkodowe.

- Czekamy na specjalistę od naprawy tego typu urządzeń i rzeczoznawcę - dodaje komendant. - Jeśli okaże się, że fotoradar został zupełnie zniszczony, w tym samym miejscu, bez zbędnej zwłoki stanie inny. Osoba, która go uszkodziła, nie ma co liczyć na to, że zrobiła kierowcom "przysługę". Bezpieczeństwo jest najważniejsze.




Spalony, skopany...

Fotoradar w Rychnowach nie był tylko "straszakiem" - od sierpnia br., na podstawie umowy pomiędzy gminą Człuchów i komendą policji, pracował w systemie całodobowym. Był najnowocześniejszym tego typu urządzeniem w rejonie - rejestrował równocześnie pojazdy odjeżdżające i nadjeżdżające, kolorowe zdjęcia pozwalały stwierdzić m.in., czy auto ma zapalone światła, czy są zapięte pasy itp. Dziennie rejestrował średnio 200 wykroczeń przy progu ustawionym na 20 km/h (rejestrował więc kierowców jadących przez wieś ponad 70 km/h w ciągu dnia lub 80 km/h w nocy). W Rychnowach kierowcy nie mogą tłumaczyć, że zostali obecnością rejestratora zaskoczeni. Na drodze są dwa znaki informujące o kontroli radarowej. Mimo to notorycznie przekraczają tam prędkość. Nie tylko na widok masztu z fotoradarem kierowcom puszczają nerwy. W lipcu tego roku doszło do zniszczenia mobilnego fotoradaru w Nowosiółkach (gm. Człuchów). Sprawca został od razu schwytany przez okolicznych mieszkańców i strażnika, obsługującego urządzenie. Fotoradar po wymianie uszkodzonych elementów tego samego dnia wrócił do pracy. Postępowanie karne przeciwko kierowcy jest w toku.



(Beata Gliwka, mj)

oceń
10
1
Podziel się

Oficjalne wydanie internetowe: Polska - Dziennik Bałtycki


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~and [2009-09-24 01:09]

gmina trzebiatów
jest lepszym złodziejem bo straż miejska stawia przenośne fotaradary gdzie popadnie i przychodza pocztowki z wakacji i jestes mocno zdziwiony

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~and [2009-09-24 00:58]

człuchów
zgadzam się z opinia złodziejskiej gminy

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~marbi [2009-09-23 21:31]

15000 za kawałek rury a nie stać ich na kamerę wideo?
Ten"maszt" powinien obejrzeć NIK.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~przyłapany :) [2009-09-23 23:02]

fotoradary i wideo
ten magines jest jak najbardziej na miejscu, tyle że jak ci strzeli fote 100m przed tablica w tył pojazdu i to praktycznie wnet szczere pole, bo tylko po drugiej stronie jest 1 budynek (na zdjęciu tylko klapa pojazdu i pola właśnie pod człuchowem konkretnie ględowo:)) człowiek przydusił wcześniej gaz i miał 70 pare i zaraz wnet 300 zł to cie krew zalewa, mało tego wideo rejestratory w furach, jeżdżą takie czopki i co robią??? najpierw na trzeciego wyprzedza, potem jedzie 70-siątką przez las, a jak go łykniesz to wali za tobą nawet na trzeciego, a co im wolno, na koniec czeka aż wjedziesz w kolumnie pojazdów jako np 5 auto (ja tak miałem) do wiochy, masz 81 na tablicy i włącza sie na niebiesko oświetlenie i co wy na to??? ale prawdziwych "czubów" z dróg nie eliminują bo ich jest znacznie tródniej złapać.... ja nie mówie że mamy zapier... po drogach bezkarnie, niech zbudują autostrady to pojadę równym tempem 130-140 i dojade szybciej niż teraz jadąc przez wszystkie wioski na trasie i przepychając sie do przodu non stop

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~hania [2009-09-23 20:40]

Jak będziecie mieszkali przy takiej ulicy, a wasze dzieci będą musiały przechodzić przez taką ulicę na której jest fotoradar to wiele osób zmieni zdanie, a fotoradar to bardzo przydatne urządzenie.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~BYŁY ROBOL [2009-09-23 15:09]

ALLE JAJA
ZAMIAST ŁATAĆ DZIÓRY STAWIAJĄ RADARY. A WYCZYN GOŚCIA OK.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~tadi [2009-09-23 20:05]

cienki Donek
95 tys za sztukę zarabia ktoś z rodzinki Donka. Za Co?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Nat [2009-09-23 18:57]

O jak oni wydaja kase na nasze bezpieczeństwo!!!!!
Te radary nie mają nic wspólnego z naszym bezpieczeństwem - to są maszynki do robienia KASY i tylko takie maja zadanie!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
smartass [2009-09-22 20:42]

chamstwo i tyle...
Z fotoradarami to jest tak - policja stawia tam gdzie jest niebezpiecznie ale nie ma kasy st~ąd tych wł~ąściwych jest zajebiś3542cie mało... a gównian3 gmina stawia tam gdzie najwięcej zarobi czyli 20km na wylotówce ze wsi na prostes drodze... nawet o 3 nad ranem ... paranoja... policyjne radary popieram ... nie chcę aby idiota jakiś wypadł z zakrętu i wpadł na mnie przelatuj~ąc na nie swój pas... a te gminnne... niech się pal~ą ;)

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~bobo [2009-09-23 15:58]

Donald kupil w tym roku 1500 fotoradarow nie szczedzac grosza by gnebic kierowcow. Od tej pory kazdy fotoradar nazywa sie jednonogi Donald bandyta

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~robol [2009-09-23 15:47]

A kto pamięta co mówił Donald o stawianiu fotoradarów? Ano mówił, że tylko facet bez prawa jazdy może mieć takie pomysły i trzeba budować drogi a nie fotoradary! Stracił prawo jazdy? Czy liczy, nie bez podstaw, na słabą pamięć Polaków?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~robol [2009-09-23 15:43]

I bardzo dobrze!
Tak trzymać, figę z makiem złapią. Trzeba walczyć z powszechnym szpiegowaniem obywateli, a butelka z benzyna to ok. 2 zł.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
naturalka [2009-09-23 13:01]

te fotoradary tylko
denerwują - powodują że ludzie zauważają je w ostatnim momencie i tak dają nagle po hamulcach że już z tego wiele wypadków było.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~amess [2009-09-23 01:12]

po co zapas 20 km/h?
To jakaś paranoja - mamy ograniczenie do 50 km/h ale radar łapie tych, co przekraczają 70 km/h. Rodzi się w takiej sytuacji pytanie - to po cholerę te 50 km/h jak dopuszczamy 69 i nie karamy za taką prędkość? Nie rozumiem... Ustawmy tam ograniczenie do 70 i ustawmy radar na 75... Będzie jasno i sprawiedliwie. Teraz to już nie wiem - mam jechać zgodnie z ograniczeniem czy mogę do 20 km/h szybciej jednak?

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~jasko [2009-09-23 06:51]

popieram goscia a glaczego to nie powiem haha haha

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~amess [2009-09-23 01:07]

fotoradar nie jest lekarstwem
U nas tak się przyjęło - jak najłatwiej załatwić sprawę. Przynajmniej pozornie... Jak są dziury w drodze to co trzeba zrobić? Załatać? Nie!! Ustawić znak "uwaga wyboje przez następne 7 kilometrów" i ograniczenie prędkości do 40 km/h. I od razu lepiej prawda? Przecież sami zainteresowani przyznają - codziennie radar rejestruje 200 wykroczeń. I co? Spada ich ilość przez ustawienie radaru? No raczej nie... Dlaczego? Bo ludzie się spieszą tam gdzie mogą pojechać szybciej próbując zrekompensować sobie czas stracony w korkach i na zapchanych tirami trasach. W Helsinkach fotoradary są na każdym skrzyżowaniu, ale rozmiary ulic i ustawienia sygnalizacji świetlnej powodują, że z prędkością 50km/h można jechać w zasadzie prawie się nie zatrzymując. Dojazd z lotniska zlokalizowanego poza miastem do centrum zajmuje pół godziny o 8 rano, w czasie największego szczytu! Remedium na nasze kłopoty nie jest zwiększenie liczby fotoradarów tylko poprawa jakości nawierzchni i rozluźnienie dróg. Wtedy fotoradary rzeczywiście spełnią swoje zadanie. Jeśli 350 km podróży z Waszawy do Gdańska zajmowałoby 3,5 godziny (część podróży 90 km/h, część odcinkami autostrad 130 km/h) to niewielu ludziom chciałoby się zapewne zaryzykować mandat z fotoradaru za zbyt dużą prędkość... A jak obecnie żeby przejechać tą trasę w 5 godzin trzeba po wioskach jechać 90 km/h, bo za chwilę trafimy na kolejkę tirów i zwolnimy do 70 mimo terenu niezabudowanego to trudno się dziwić, że kierowcy nie przestrzegają ograniczeń... Alternatywa to dodatkowa godzina podróży. Nie mówię tu o wariatach latających po 160 w terenie zabudowanym tylko o tej znakomitej większości, która po prostu nie wytrzymuje... Niedawno próbowałem z ciekawości pojechać 50km/h po Warszawie (zgodnie z ograniczeniami, nie na ulicach gdzie można 70km/h). Efekt? Wyprzedzały mnie nawet autobusy komunikacji miejskiej... Przecież to kretynizm.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~deruk [2009-09-22 15:40]

20 km/h to jest prędkośc
wprost kosmiczna.Niedługo trzeba sie bedzie przesiąść na rower,aby człowieka szlag nie trafił jadąc samochodem z tak zawrotną prędkością.Przecież to można żywcem usnąć za kierownicą.Najlepiej poograniczac do 5 km/h i wprowadzic ruch pieszy.

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~arek [2009-09-22 21:56]

Mamy za niskie bezrobocie a za wysokie zarobki, dlatego na lezy
POdwyzszac POdatki i wprowadzac nowe. POdatek od predkosci to dobry POmysl! POco nasze za nasze pieniazki bydowac drogi, skoro mozna POstawic kilka fotoradarow...

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Mer [2009-09-22 23:50]

20km/h ograniczenie - to mógł postawić tylko jakiś palant.
Ale powieszenie tam fotoradaru to już kurewstwo.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Ala [2009-09-22 22:31]

Dokladnie
Zgadzam się z powyższym.

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej