więcej

Kochanowski: Polacy mają syndrom mentalności niewolników.

Wprost | dodane 2010-03-14 (11:33)

fot. PAP

opinie
drukuj

Dzieci izraelskie jeżdżą trzy tysiące kilometrów do miejsc kaźni swoich dziadów i pradziadów. Dlaczego nam nic takiego do głowy nie przychodzi? To syndrom mentalności niewolników - twierdzi w rozmowie z "Wprost" Rzecznik Praw Obywatelskich Janusz Kochanowski. - To tak, jakby nie chciało nam się walczyć o pamięć o bliskich, których rozjechano czołgiem. Mamy kompleks prowincjonalności - dodaje.

Jak mówił Kochanowski każdy chłopak i każda dziewczyna powinni pojechać na pole Bitwy pod Grunwaldem, do Muzeum Powstania Warszawskiego i do Katynia.

Niedawno rzecznik wystąpił do minister edukacji Katarzyny Hall o wprowadzenie w szkołach obowiązkowych wyjazdów do Katynia.

Kochanowski podaje przykład dzieci z Izraela, które przyjeżdżają do Polski, by obejrzeć m.in. obóz Auschwitz.
oceń
27
49
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~partiot [2010-03-14 14:13]

Zmienić program nauczania
Niestety nasz naród tyle wycierpiał ze nie mamy szans odwiedzić wszystkich miejsc kaźni. Proponuję wymiany między szkolną dzieci w rodzinach w kraju i za granicą przez cały rok! Wtedy Ślązak będzie miał okazje odwiedzić Warszawę i odwrotnie, dzieci rodzice odzyskają w wakacje podczas których będą odwiedzać obowiązkowo Katyń jako jedyny sposób na pobranie "wczasów pod gruszą" Problem jedynie polega na tym ile lat wstecz mamy się cofać w historii naszego narodu, czy dolna granica ma być Grunwald czy może czasy Mieszka I. bo to ma ogromny wpływ na organizacje wycieczek. Izrael to bogaty kraj który każdą swoją wycieczkę ochrania uzbrojonymi agentami mosadu, w młodzieży budując obraz ciągle nękanego narodu. W łazienkach w Warszawie, na lotnisku w Pyrzowicach pamiętam sytuacje kiedy taka właśnie grupa młodzieży była eskortowana przez smutnych panów którzy nie patrząc na nikogo wokół rozpychając się pomiędzy grupą ludzi prawie ich taranując pokazywali kto tu jest narodem wybranym. Trzeba szanować pamięć zmarłych, bohaterów, budować pomniki, itd. Patriotyzmu nie można jednak uczyć na siłę, niejeden Polak sam chętnie pojedzie zobaczyć Grunwald, muzeum powstania warszawskiego gdy państwo umożliwi mu i jego rodzinie godny byt, nie będzie okradało, zadba o naprawdę potrzebujących. Jeżeli jednak ponad połowa społeczeństwa żyje poniżej standardów przyjętych w UE to nigdy taka osoba rzadko myśli o patriotyzmie tylko jak nakarmić swoją rodzinę. Niedokładnie zacytuję tekst z filmu "Ostatni prom" w i "żeby tylko w tych podróżach nauczyło mówić się po Polsku, bo jak już dzieci Niemcom oddamy to już koniec...na to Artur Barciś :Pan jak już coś powie to tylko puścić muzykę Chopina i pokazywać zęby wybite przez gestapo" To były ciężkie czasy, ale ile lat możemy uprawiać taką martyrologię narodową.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Kmieć [2010-03-14 14:12]

Kto go upoważnil go do obrażnia rodaków,
mam nadzieję, że ktoś wytoczy mu proces sądowy. Nie życzę sobie takiego Rzecznika Praw Obywatelskich, który mie ubliża.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~bifi [2010-03-14 14:08]

A później wybuchnie afera wycieczkowa...
Ciekawe które biuro turystyczne wpadło na ten pomysł?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~yorg [2010-03-14 14:07]

OBCY
Polacy, przynajmniej w ostatnich 20 latach,sluza obcym.To tak jakby nie wierzyli we wlasne mozliwosci.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~celt [2010-03-14 14:00]

..MAMY duze poczucie patriotyzmu i nieskutecznosci tej wladzy!!!
...Dodrze ,zgadzam sie z panem Rzecznikiem Praw Obywatelskich-o takim poczuciu patriotyzmu jaki maja polacy jest malo narodow na swiecie .Przykladow na to mamy duzo w naszej historii.Ale z drudiej strony ,mamy mnostwo przykladow na warcholstwo,prywate.Bylismy narodem wyniszczanym przez panstwa oscienne.W naszych genach mamy poczucie ciaglej walki, buntu.Ze wzgledu na obecny uklad polityczny,skutecznie dzielacy a nie jednoczacy nasze spoleczenstwo jest ciagla walka o wladze.Nasi ,,madrzy,, politycy sa zajeci walka polityczna .Sprawy kraju dobrobytu spoleczenstwa,walki z bezrobociem ,nedza tworzeniem nowych miejsc pracy ich wcale nie interesuja .Dlatego ze w atmoswerze tej walki politycznej im calkiem jest dobrze.Wladza obecna Rzad jest elita calkowicie oderwana od dzialan na rzecz dobrobytu swojego narodu. Sa dwa oderwane od siebie swiaty-z jednej strony wladza zajeta walka z przeciwnikiem politycznym oderwana od dzialan natury panstwowo-spolecznej a z drugiej spoleczenstwo zyjace w poczuciu krzywdy i niezadowolenia spolecznego.Sytuacja obecna jest nieciekawa jezeli tak bedzie dalej moze doprowadzic do powaznych buntow spolecznych.Spoleczenstwo wreszcie powie dosc juz takich rzadow i takiej wladzy. Polacy sa patriotami i o swoje potrafia sie upomniec!!!.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~celt [2010-03-14 13:56]

..MAMY duze poczucie patriotyzmu i nieskutecznosci tej wladzy!!!
...Dodrze ,zgadzam sie z panem Rzecznikiem Praw Obywatelskich-o takim poczuciu patriotyzmu jaki maja polacy jest malo narodow na swiecie .Przykladow na to mamy duzo w naszej historii.Ale z drudiej strony ,mamy mnostwo przykladow na warcholstwo,krywate.Bylismy narodem wyniszczanym przez panstwa oscienne.W naszych genach mamy poczucie ciaglej walki, buntu.Ze wzgledu na obecny uklad polityczny,skutecznie dzielacy a nie jednoczacy nasze spoleczenstwo jest ciagla walka o wladze.Nasi ,,madrzy,, politycy sa zajeci walka polityczna .Sprawy kraju dobrobytu spoleczenstwa,walki z bezrobociem ,nedza tworzeniem nowych miejsc pracy ich wcale nie interesuja .Dlatego ze w atmoswerze tej walki politycznej im calkiem jest dobrze.Wladza obecna Rzad jest elita calkowicie oderwana od dzialan na rzecz dobrobytu swojego narodu. Sa dwa oderwane od siebie swiaty-z jednej strony wladza zajeta walka z przeciwnikiem politycznym oderwana od dzialan natury panstwowo-spolecznej a z drugiej spoleczenstwo zyjace w poczuciu krzywdy i niezadowolenia spolecznego.Sytuacja obecna jest nieciekawa jezeli tak bedzie dalej moze doprowadzic do powaznych buntow spolecznych.Spoleczenstwo wreszcie powie dosc juz takich rzadow i takiej wladzy. Polacy sa patriotami i o swoje potrafia sie upomniec!!!.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kk [2010-03-14 12:54]

W wolnym kraju nikt nie powinien narzucać młodzieży wycieczek!!!
Izrael nie jest do końca normalnym krajem i i nie czerpmy od niego wzorów. . Muzeum Powstania Warszawskiego ( tzw. Piso-muzeum) ma służyć dowartościowaniu sfustrowanych b. akowców.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~xyz [2010-03-14 13:15]

Kochanowski - Polacy mają syndrom...
Bardzo mądra i patriotyczna wypowiedź - Rzecznika Praw Obywatelskich. To jest skandal, by młodzież polska nie interesowała się tragiczną przeszłością swojej Ojczyzny, Przecież nieugiętej walce swoich przodków - Polaków-Patriotów wszystko zawdzięcza. Młody Polaku - Kochaj Polskę!

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~bolo [2010-03-14 12:36]

150 LAT NIEWOLI!!!
..TO malo??od wiekow jestesmy niewolnikami.Teraz nam zgotowali warunki ekonomiczne pracy za glodowe 1000 zl i chca zebysmy skakali z radosci..najgorsze jest to ,ze kiedys bylismy w niewoli i kochalismy swoj kraj..teraz uciekamy z niego sami i go nienawidzimy..jestesmy niewolinikami unii europejskiej..staus ten sam.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Hans Kloss [2010-03-14 13:48]

Pan Kochanowski zapomina, że :
1. Nikt, ngdy, a zwłaszcza w Polsce patriotyzmu przymusem nie nauczył. 2. W publicznej TV patriotyzm jest wyraźnie tępiony i wyśmiewany. Kosmopolityzm stał się promowaną w TV cnotą. 3. Czego spodziewać się w kraju, którego premier (Tusk niejaki) pisał swego czasu Tygodnik Znak (nr 11-12/1987): " Czym jest dla mnie polskość (...) Polskość to nienormalność - takie skojarzenie nasuwa mi się z bolesną uporczywością (....) Piękniejsza od Polski jest ucieczka od Polski - tej ziemi konkretnej, przegranej, brudnej i biednej." 4. Edukację i to przymusową należy zaaplikować takim "politykom" jak Tusk. 5. Niewolnictwa zwłaszcza umysłowego uczono Polaków przez lat z górą 45 i nie da się tego zlikwidować bez dużego nakładu sił i chęci, a Kochanowski swoją działalnością sprzyja raczej rozpadowi społeczeństwa niż jego integracji wokół patriotyzmu.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~juluk [2010-03-14 13:46]

racja
Pieniądze na ten szczytny cel można pozyskać z likwidacji urzędów prezydentaRP i RPO.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ben [2010-03-14 13:45]

NA POLSKICH DROGACH GINIE 25 TYS.LUDZI PODCZAS
KADENCJI RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH,GDYBY BYŁ AKTYWNY NA CODZIEŃ MÓGŁBY OGRANICZYĆ LICZBĘ OFIAR DO POŁOWY,DOSTĘP DO TV MIAŁBY NIEOGRANICZONY,WTEDY BYŁBY AUTORYTETEM,BYŁBY WIELKI,trzeba tylko widzieć misję...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~NickH [2010-03-14 13:19]

Tak, Polacy mają syndrom niewolnika. Od wieków już służa nie Ojczyźnie, ale Watykanowi.
W kraju coraz gorzej, sami wiecie, że Polacy umierają, bo Służba Zdrowia (sic!) ledwo zipie, ZUS niedługo padnie, politycy to szuje, jakich mało... ale na Konkordacik dla Watykanu pieniążki zawsze będą, prawda? Biskupi, mieszkający w pałacach i jeżdżący mercedesami (mają od kierowania ludzi), prawią Polakom o moralności. Szczególnie teraz, gdy pedofilia księży zatacza coraz szersze kręgi są bardzo wiarygodni. Polacy to niewolnicy. Polska mogłaby by mocarstwe. To nie jest przesada, bo mamy potencjał tak ludzki, jak i materialny, ale dopóki moralności będą nas uczyć panowie w czarnych sukienkach - będziemy żebrakami i niewolnikami we własnym kraju.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~kk [2010-03-14 13:42]

Przedmiotowe traktowanie młodzieży, jak w Izraelu
nie doprowadzi do niczego dobrego, czego przykładem są stosunki żydowsko-palestyńskie. Były amerykański prezydent Jimmy Carter nazywa politykę Izraela wobec Palestyńczyków apartheidem - m.in. w swej książce "Palestyna: Pokój nie Apartheid". Wybór miejsc docelowych wycieczek też jest upolityczniony - dlaczego np. Katyń, a nie Wołyń gdzie nacjonaliści ukraińscy w wyjątkowo barbarzyński sposób wymordowali ponad 60 tys. Polaków? A może przybijanie kilkuletnich polskich dzieci gwoździami do drzew przez bandy OUN-UPA nie jest zdaniem RPO warte upamiętnienia?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~KOSTKA NAPIERSKI [2010-03-14 13:39]

UTWORZYĆ OFICJALNIE JUŻ I BEZ KAMUFLAŻU URZĄD
RZECZNIKA PRAW NIEWOLNIKÓW ! FINANSOWANY PRZED BIEDOTĘ I LUMPENPROLETARIAT...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Anna Sob. [2010-03-14 13:39]

Jednak miał rację Drzewiecki mówiąc o dzikim kraju,
potwierdza to Kochanowski że polacy mają syndrom niewolników.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~monik2 [2010-03-14 13:35]

dziękujemy my niewolnicy bez pracy...
z usług i handlu mocarstwem nigdy nie będziemy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~endo [2010-03-14 12:27]

I ja zwiedziłam Oświęcim, Majdanek i
Stuthoff bo w tych obozach, przecież ginęli także Polacy. Ale do Katynia mnie nie ciągnie i nie zamierzam tam jechać chociaż nie mam żadnej "mentalności niewolnika" może kochanowski ją ma i wciska swój "syndrom" wszystkim Polakom?

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~a-z [2010-03-14 13:31]

Nie warto grosza tracic za granica......
lepiej jezdzic po Polsce!.Ale ten zydowski holokaust to ja bym zaoral aby byla jednosc w narodzie.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Kazik [2010-03-14 13:31]

W kapitaliźmie
wszyscy jesteśmy niewolnikami.

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 475