więcej

Janusz Palikot chce prawa do eutanazji.

Trybuna   PAP/Trybuna  | dodane 2009-03-05 (03:00)
drukuj

W Polsce potrzebna jest ustawa o prawie do eutanazji, która obecnie jest zakazana -uważa poseł PO Janusz Palikot. - Postaram się przedstawić taki projekt w ciągu miesiąca - mówi "Trybunie".

W rozmowie z gazetą zapowiada, że będzie konsultował się ze specjalistami, lekarzami, etykami. -
Humanitaryzm i współczucie dla bliźnich nakazuje podjąć ten problemJanusz Palikot
Humanitaryzm i współczucie dla bliźnich nakazuje podjąć ten problem, który w tak dramatyczny sposób dotknął pana Krzysztofa Jackiewicza, a w konsekwencji i jego matkę - wyjaśnia Palikot.

Poseł PO podkreśla, że kluczową sprawą w jego projekcie będzie określenie czasu, po którym będzie można podjąć decyzję o eutanazji. - Na pewno w grę nie wchodzi okres kilku czy kilkunastu miesięcy, bo w takim czasie szansa na wybudzenie jest największa. Ona maleje wraz z upływem czasu. Być może w grę będą wchodziły okresy pięcioletni, a nawet 10-letni od momentu utraty świadomości przez chorego - mówi "Trybunie" Palikot.


(tbe)

oceń
53
24
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
serb1 [2009-03-05 11:41]

Powinniśmy bezwględnie przyznać choćby jednorazowo
Panu Januszowi Palikotowi prawo do eutanazji

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kuba [2009-03-05 11:40]

POpieram, ale podwarunkiem, że PO będzie pierwsze w kolejce do eutanazji
Skoro Palikot tak wymyślił, to niech jako pierwszy sam się POdda eutanazji. Najlepiej jak PO zrobi to z nim...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Krakus [2009-03-05 11:23]

Popieram....
pod warunkiem że ten by&dlak pójdzie pierwszy do eutanazji.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Bilgoraj [2009-03-05 11:38]

na cudzej krzywdzie,
od kiedy obchodzi Go blizni....!Przestancie o nim pisac, to do cna zepsuty.....!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ciocia lusia [2009-03-05 11:38]

czy ta euronazja
ma być obowiązkowa we wszystkich krajach unii?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~PAN [2009-03-05 11:38]

JA w dobroci swego serca POzwalam
lewakom,Palikotom i innej swołoczy na aborcję i eutanazję.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~piekiełko [2009-03-05 11:38]

KTO pierwszy
Rozumien ,ze pierwszy ochotnik już jest:)

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~POPIERAM [2009-03-05 10:34]

TAK, POWINNI POZWOLIĆ PALIGŁUPOWI ODEJŚĆ
Z GODNOŚCIĄ.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~paragraf [2009-03-05 11:21]

dziś rocznica podpisania rozkazu katyńskiego
mianem ludobójstwa należy objąć nie tylko Katyń, ale także inne zbrodnie, których dopuściły się władze sowieckie: "Wkrótce po zajęciu Kresów Wschodnich dokonały one masowych aresztowań, a następnie zgładzenia lub zesłania w głąb ZSRS polskich oficerów i żołnierzy Korpusu Ochrony Pogranicza, policjantów i urzędników państwowych oraz przedstawicieli polskiej inteligencji i duchownych (...). Aktem sowieckiego ludobójstwa były również deportacje Polaków z Kresów Wschodnich w odległe tereny ZSRS (...). Deportowanych w krótkim czasie zdziesiątkowały nieludzkie warunki bytowe". Nie ulega wątpliwości, że nieludzkie sowieckie deportacje mieszczą się także w oenzetowskiej definicji ludobójstwa, skoro ludobójstwem jest "rozmyślne stworzenie dla członków grupy warunków życia, obliczonych na spowodowanie ich całkowitego lub częściowego zniszczenia fizycznego" (artykuł IIc konwencji ONZ). Zesłane żony i dzieci mordowanych polskich oficerów "witano" w kwietniu 1940 r. w Kazachstanie słowami: "Was tu przywieziono, żebyście zdechli". Za słowami szły czyny w postaci "rozmyślnego stworzenia warunków życia", czyli głodu i poniewierki. Jak rosyjscy prokuratorzy "kwalifikują" ograbienie i wyrzucenie z domów setek tysięcy polskich rodzin? O to nawet nie warto pytać, bo skoro mają problem z "kwalifikacją" strzałów w tył głowy bez wyroku, to czego możemy się po nich spodziewać w tej sprawie?

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~GOLDING [2009-03-05 11:35]

Eutanazja
To usprawiedliwienie dla bezradności naszej cywilizacji.Postęp cywilizacyjny rozwiązuje jedne problemy tworząc inne które przerastają współczesne społeczeństwa.Dlatego tak bezradnie miotamy się między humanizmem a faszyzmem.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zielony [2009-03-05 11:34]

przebadać mu krew na THC
ten KOT się strasznie UPALIŁ, że takie dyrdymały publicznie prawi...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~23dragon2100 [2009-03-05 11:34]

Eutanazja Polikota
Jasne że popieram nie mam ochoty go więcej oglądać.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kapłan [2009-03-05 11:33]

Proszę bardziej zaufać Panu Bogu nie sobie
Niezapominajmy, ze Pan Bóg daje życie i odbiera. Praktyka eutanazji to zło cechujące samobójstwo lub zabójstwo. Eutanazja jest moralnie niedopuszczalna. Kościół katolicki sprzeciwia się eutanazji. Sprzeciw wobec zabijania chorego jest obecny w dokumentach Kościoła od dziesięcioleci: Nikt ani nic nie może w żaden sposób zezwolić na zadanie śmierci niewinnej istocie ludzkiej, bez względu na to, czy chodzi o płód lub embrion, o dziecko, osobę dorosłą czy starca, o osobę nieuleczalnie chorą czy znajdującą się w agonii. Ponadto nikomu nie wolno prosić o taką śmiercionośną czynność

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~spol [2009-03-05 11:32]

Według filozofi Palikota i innych tego typu osobników wynika,że
w obozach zagłady też była eutanazja?!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~simply red [2009-03-05 10:39]

Dla dobra Polski
Dla dobra Polsk,i należy w drodze wyjątku, przyznać Paligłupowi to prawo

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Bodzio [2009-03-05 11:21]

Janusz Palikot chce prawa do eutanazji
JEMU TEGO PRAWA NIE NALEZY ODMAWIAC !!!! Niech sie chlopina juz nie meczy, bo ile to sie on plapla zanim umrze. Dajcie mu to prawo!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~fromspace [2009-03-05 11:19]

czy naprawde sadzicie,ze jakims aktem prawnym
da sie rozwiazac problem??...wiele argumentow za i wiele przeciw,z tym,ze te przeciw sa fundamantalne,one sa podstawa naszej cywilizacji...a te za eutanazja-sa wymowne,bo jednostkowe,bardzo obrazowe i wywolujace wielkie emocje,gdyz dotykaja konkretnego losu czlowieka i cierpienia jego bliskich...ale bez zludzen,to rownanie nie ma rozwiazania

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ZATROSKANY [2009-03-05 11:06]

PRZYZNAJMY PALIKOTOWI TO PRAWO
jak dla mnie to juz nawet dzis pierwszy gorzelnik polski moze sprobowac sie zabic. przyznajmy mu to prawo!!! jesli sie panu Paliglupowi spieszy to sluze pomoca w podaniu trucizny. swiat bedzie lepszy bez Pana!!!

odpowiedz

pokaż 6 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~jerwal [2009-03-05 11:15]

Nie należy obrażać P.Palikota,a.....
głęboko pochylić się nad takimi przypadkami ,jak przedstawiony problem Matki i Syna ,który wegetuje z uszkodzonym mózgiem.Problem jest zbyt poważny ,by obrzucać błotem P.Palikota . Mam nadzieję ,że problem jest jednostkowy ,ale chyba się mylę.W tej sprawie winni wypowiedzić się etycy ,lekarze ,ludzie moralnie osadzeni w rzeczywistości.P.Palikot jest człowiekiem ,którego na skutek kontrowersyjnych niektórych wypowiedzi robi się na siłę "głupka ",jest niepoważne .To światły i wykształcony człowiek .Tak nie można podchodzić z inwektywamiOkazuje się ,że w przypadku P.Gęsickiej udowodnił ,że kłamała dla nieokreślonych celów, a może określonych

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
metro66 [2009-03-05 09:10]

Ja proponuję iść do przodu Palikotowi
aborcja do 15 roku życia ( wystarczy zmienić prawo, że człowiekiem się jest od ukończenia 15 roku życia , a nie od poczęcia) , koniec życia natępowałby w 55 roku życia przymusową eutanazją , w celu uniknięcia emerytalnej"wegetacji" . Czyli jako czołowiek chronieni bylibyśmy przez prawo 40 lat - w okresie kiedy możemy pracować pełną parą, pod warunkiem ,że nic sie nie stanie- np: nieuleczalna choroba, trwałe kalectwo- jako renciści bylibysmy w sensie prawa w stanie "wegetatywnym" - wiec bez prawa do zycia. To brutalne co napisałem, ale popierając eutanazję i aborcja zmierzamy właśnie w takim kierunku. Co innego jesy spiączka , a co innego stan "wegetatywny" . Co innego przerwanie uporczywej terapii , co innego eutanazja-czyli zabójstwo

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej