więcej

"Z krzyżami w Polsce nikt nie wygra".

Logo dostawcy  Radio Zet | dodane 2009-11-17 (09:59)
drukuj

Krzyże będą w szkole w Polsce, nikt z krzyżami nie wygra, krzyż jest potrzebny i pieniądze powinny być dla Kościoła przekazywane w jakimś stopniu, dlatego, że każda złotówka dana na Kościół jest najlepiej wydaną złotówką - powiedział poseł PO Stefan Niesiołowski w audycji "Gość Radia Zet".

Monika Olejnik: : A gościem Radia ZET jest wicemarszałek sejmu Stefan Niesiołowski, witam Monika Olejnik, dzień dobry.

Stefan Niesiołowski: : Dzień dobry pani, dzień dobry państwu.

Monika Olejnik: : Profesor nauk biologicznych, entomolog.

Stefan Niesiołowski: : Zgadza się.

Monika Olejnik: : Wczoraj Jan Rokita powiedział w studiu Radia ZET, że Donald Tusk to jest pająk, to jest modliszka męska, która zżera swoje ofiary.

Stefan Niesiołowski: : No, pająk nie jest owadem, więc entomologia w zasadzie nie podlega mojej wiedzy.

Monika Olejnik: : No, ale jest pan profesorem nauk biologicznych.

Stefan Niesiołowski: : Ale wie pani, trochę to jest tak, pająk jest stawonogiem w każdym razie. No
Rokita prezentuje taki dość żałosny przykład człowieka, który ma wielki żal, sam się wykasowałStefan Niesiołowski
Rokita prezentuje taki dość żałosny przykład człowieka, który ma wielki żal, sam się wykasował. Skarżył się na Donalda Tuska, stworzył taką teorię, że on pożera wszystkich swoich współpracowników, ale ci współpracownicy sami się pożarli i Rokita jest tego najlepszym przykładem. Poza tym kłamie, bo mówi, że się wycofuje z polityki, a ciągle ją uprawia, bo jest w mediach i atakuje polityków, to jest uprawianie polityki.


Monika Olejnik: : A Schetyna nie został pożarty, Grzegorz Schetyna przez Donalda Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Nie, no chciałbym żeby każdy tak został pożarty, jest szefem klubu, no było to wyjaśnione wielokrotne, nie widzę problemu. Dopatrywanie się jakiejś afery tam, gdzie jej nie ma, czy wojny tam, gdzie jej nie ma jest stratą czasu.

Monika Olejnik: : Panie marszałku, czy ma pan zaufanie do minister zdrowia Ewy Kopacz?

Stefan Niesiołowski: : Tak, całkowite. Ona przekonująco uzasadnia dlaczego nie ma potrzeby do jakiejś histerii grypowej. Grypa jest to, epidemia jest co roku tego typu, taka skala jest zawsze, normalna sytuacja, no jest grypa, jest listopad i ja muszę powiedzieć, że ja nie rozumiem tej histerii.

Monika Olejnik: : Ale chyba histerię trochę i chaosu wprowadzają ludzie zajmujący się tą dziedziną: „to już nie są żarty, trwa epidemia grypy i najprawdopodobniej spowodował ją wirus AH1N1” – oświadczył w rozmowie z „Rzeczpospolitą” prof. Andrzej Zieliński, krajowy konsultant do spraw epidemiologii.

Stefan Niesiołowski: : Ale dodał, że taka epidemia jest co roku, przecież dodał, że co roku jest i ten wirus jest łagodniejszy...

Monika Olejnik: : Potem się zaczął wycofywać z tego, co powiedział, powiedział na początku bardzo mocno, no tak, więc chaos wprowadza.

Stefan Niesiołowski: : No tak, ale uzupełnił to.

Monika Olejnik: : Nie, nie uzupełnił.

Stefan Niesiołowski: : Przepraszam, no ja dzisiaj słuchałem pana Zielińskiego rano i powiedział wyraźnie, że – no ja całej tej wypowiedzi przyznam, jak pani tak zacytowała to wygląda trochę to groźnie. Ale jeżeli się już posłucha w całości – co roku jest epidemia grypy. No przecież ta liczba zachorowań w tym roku jest taka sama, jak rok temu, a ludzi się zaszczepiło 6%. Poza tym, jak ktoś jest chory na grypę ma kaszel, katar to bardzo trudno określić, jaka to jest grypa. A ta H1N1 jest łagodniejsza niż ta zwykła, więc ja nie bardzo wiem, mówiąc brutalnie, o co chodzi.

Monika Olejnik: : Zaszczepił się pan?

Stefan Niesiołowski: : Tak.

Monika Olejnik: : A gdyby była szczepionka przeciwko świńskiej grypie też by się pan zaszczepił?

Stefan Niesiołowski: : No już nie, bo już się szczepiłem.

Monika Olejnik: : Ale przeciwko świńskiej grypie?

Stefan Niesiołowski: : Rozumiem, rozumiem, no nie będę się przeciwko każdej grypie szczepił. No, gryp jest wiele odmian, zresztą nie wiem, no naradziłbym się, raczej nie. Szczepię się co roku i na ogół nie choruję, na to zwykłą grypę, są różne odmiany. No, pani jest młoda bardzo i pani nie pamięta, była taka grypa Hongkong kiedyś.

Monika Olejnik: : To miło.

Stefan Niesiołowski: : Co jakiś czas był jakiś szczep grypy. No ja muszę powiedzieć, że ja tego nie rozumiem. Ja nie twierdzę, że to są ludzie, za nimi koncerny są, nie, no chyba nudzą się, albo nie mają innego tematu.

Monika Olejnik: : No dobrze, czyli wszystkie rządy są głupie, a rząd polski jest mądry, ponieważ nie zakupuje tej szczepionki.

Stefan Niesiołowski: : Nie, ja nie twierdzę, że wszystkie są głupie, nie, ja nie mówię.

Monika Olejnik: : No, ale rządy w Europie zakupiły tę szczepionkę.

Stefan Niesiołowski: : Tak, dużo kupiło, dużo kupiło, tak dużo kupiło, widocznie tam się bardziej szczepią, no w Polsce, jak się szczepi 6%.

Monika Olejnik: : Nie, no nie chcą się szczepić, w Niemczech na przykład zakupili i nie chcą się szczepić. No nie wiem, może uważają, że to jest...

Stefan Niesiołowski: : No to po co kupować, no to ja nie bardzo rozumiem, to ma leżeć w aptece.

Monika Olejnik: : Nie wiem, uważają, że to jest ich obowiązek.

Stefan Niesiołowski: : No to być może, można kupić pewną, niewielką część, ja myślę, że tak się skończy, że pewną niewielką część, no chyba, że wprowadzimy przymusowe szczepienia.

Monika Olejnik: : No nie, ale dla tej grupy zagrożonych można by było kupić i nic by się nie stało.

Stefan Niesiołowski: : Można, zgadzam się, chyba tak się skończy. No, ale trzeba uważa, że problem jest taki, że ta szczepionka nie gwarantuje bezpieczeństwa, a jak potem będą przypadki, taki lek był Talidomid kiedyś, prawda, a jak będą potem efekty opłakane to się powie, że no minister za to odpowiada, ale ja mówię, można pewną część kupić niewielką, zgadzam się, bo nie ma chętnych do szczepienia, więc jest to bezprzedmiotowa debata.

Monika Olejnik: : Sojusz Lewicy Demokratycznej uważa, że sukcesy rządu, to są sukcesy Sojuszu Lewicy Demokratycznej, tak twierdzi Grzegorz Napieralski.

Stefan Niesiołowski: : Ich sukcesy to są?

Monika Olejnik: : Tak, to są sukcesy Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

Stefan Niesiołowski: :
Pan Napieralski już powinien nie wiem, na wakacje, odpocząć trochę.Stefan Niesiołowski
Pan Napieralski już powinien nie wiem, na wakacje, odpocząć trochę.


Monika Olejnik: : A z kolei Jarosław Kaczyński twierdzi, że z całą pewnością jest to rząd ogromnie sprawny propagandowo, co przy bardzo daleko idącym poparciu zdecydowanej większości mediów, nie jest tak bardzo trudne.

Stefan Niesiołowski: : To jest nieprawda, ja nie widzę tego poparcia, nie dostrzegam tego. Myślę, że może pan Kaczyński miał na myśli media Tadeusza Rydzyka, albo „Rzeczpospolitą”, to rzeczywiście tam poparcie, ociekają te media poparciem dla rządu Donalda Tuska.

Monika Olejnik: : Rozumiem, pan kpi, tak?

Stefan Niesiołowski: : Nie, dlaczego kpię, jeżeli mówi pan Kaczyński o większości mediów, ja tego nie dostrzegam. Natomiast pan Kaczyński co jakiś czas prezentuje spektakl nienawiści w takim stylu, jak ja to widzę, to jest coś tak nieprawdopodobnego, jego diagnoza tej rzeczywistości, mniej więcej taka, że to jest rząd klęski, zdrady narodowej, zaprzaństwa...

Monika Olejnik: : Nieudolny.

Stefan Niesiołowski: : Białej flagi, nieudolny, tragiczny, no to świadczy, że ten człowiek jest, można powiedzieć błogosławieństwem dla nas, bo taki lider opozycji jest prezentem dla każdego rządu. Włącza się do tego prezydent. Proszę zobaczyć pan Wypych u pana prezydenta był uprzejmy powiedzieć, że jedyny minister to z PSL, no oczywiście taka naiwna próba skłócenia nas z PSL, oni są żałośni, mówię, cały ten obóz pisowski jest żałosny.

Monika Olejnik: : No minister Stasiak na przykład bardzo chwali Michała Boniego, uważa, że to jest najlepszy minister w rządzie.

Stefan Niesiołowski: : No, ale minister Stasiak powiedział wczoraj, że nie ma żadnego plusa rządu, więc to się kłóci wzajemnie, wczoraj słuchałem, że nie ma żadnego, nic, wszystko źle, no więc nie wiem, jakim cudem to godzi, ale no minister Stasiak jest chyba jednak trochę mądrzejszy od pana Wypycha.

Monika Olejnik: : W każdym razie Jarosław Kaczyński, wczoraj w wywiadzie dla Radia Maryja powiedział, że do klęsk, niepokojących zdarzeń doszło i zaliczył do nich – faktyczna likwidacja niezależności CBA, ataki na niezależność NIK, planowany atak na IPN, opresyjne działania służb specjalnych i innych instytucji wobec redakcji nieprzychylnych Platformie.

Stefan Niesiołowski: : Co?

Monika Olejnik: : Na przykład „Gazety Polskiej” i Radia Maryja, no tu cytuję, tak.

Stefan Niesiołowski: : No proszę pani, największym nieszczęściem ale dla PiS, dla PiS, bo dla Polski to jest błogosławieństwo mówię, taki lider opozycji gwarantuje Platformie dobre wyniki wyborcze. Nieszczęściem dla opozycji jest pan Kaczyński.

Monika Olejnik: : A ataki na Radio Maryja?

Stefan Niesiołowski: : Nie wiem o co mu chodzi w ogóle.

Monika Olejnik: : No może o to, że skarbówka chce się zająć Radiem Maryja.

Stefan Niesiołowski: : No to chyba słusznie, jeżeli ktoś nie ma nic na sumieniu, przecież pan Ziobro mówił, że ktoś, kto nie ma niczego na sumieniu nie ma się czego obawiać, no więc czego się obawia Tadeusz Rydzyk.

Monika Olejnik: : Może chodzi o odwierty, że nie dano pieniędzy na odwierty.

Stefan Niesiołowski: : Niech nie szkaluje, to chyba słusznie, żeby Tadeuszowi Rydzykowi, który szkodzi Polsce i Kościołowi nie robić prezentów, to chyba słusznie.

Monika Olejnik: : Planowany atak na IPN, to rozumiem, że chodzi o to żeby zmienić kolegium IPN, żeby... no właśnie

Stefan Niesiołowski: : Istota ustawy jest taka, istota ustawy, to jest oczywiście większa, otwieramy archiwa, czyli wreszcie na stronach internetowych będą dokumenty, każdy może to zobaczyć i żeby ...

Monika Olejnik: : Ale łącznie z danymi drażliwymi?

Stefan Niesiołowski: : To jest w niewielkim stopniu, raczej nie, ale w pewnym stopniu, no te najbardziej intymne dane mają nie być tam umieszczane, ale to jest przedmiotem właśnie dyskusji. Nad tym się zastanawiamy, ustawa jest już w klubie.

Monika Olejnik: : Ale kto będzie wymazywał intymne dane.

Stefan Niesiołowski: : No właśnie mówię, IPN prawdopodobnie, bo tylko oni mogą, przecież nie sam ktoś wejdzie i sobie wymaże, więc może to robić tylko IPN. I druga rzecz, chcemy zmienić kolegium, żeby tam nie było polityków czynnych, zaangażowanych w politykę, tylko żeby to byli profesjonaliści, historycy, to jest istota w największym skrócie. Nie bardzo wiem, jaki to atak na IPN, to chyba dobrze, Kurtykę zostawiamy, z bólem serca mówię przynajmniej o mnie, z bólem serca, ale Kurtykę zostawiamy niech już dotrwa do końca kadencji.

Monika Olejnik: : Ale dlaczego z bólem serca?

Stefan Niesiołowski: : No dlatego, że Kurtyka się angażował, przecież Kurtyka odpowiada za te wszystkie występy IPN, no nie może powiedzieć, że nie bierze odpowiedzialności za Cenckiewicza, za Gontarczyka, za występy tych ludzi, którzy brali udział w nagonce na Wałęsę, zresztą sam brał udział w tej nagonce. Zapowiedział jakieś dokumenty w maju na prezydenta Kwaśniewskiego, jest akurat w momencie bardzo szczególnym, nie Kurtyka to przecież jest człowiek, któremu delikatnie mówiąc błędem było powierzenie tego urzędu było błędem. Ale mówię, no jesteśmy miłosierni, zostawiamy Kurtykę, bo kadencyjność też jest wartością i dotrwanie do końca, oczywiście można to w pewnych wypadkach naruszyć.

Monika Olejnik: : Ale naruszono przy Mariuszu Kamińskim, kadencyjność.

Stefan Niesiołowski: : No, ale to była szczególna sytuacja. Proszę wybaczyć, jeżeli urzędnik CBA robi zamach na rząd, szkaluje premiera, no to są pewne granice, ale mówię, no jesteśmy miłosierni, Kurtykę zostawiamy.

Monika Olejnik: : A w ogóle pająki są fajne, panie marszałku?

Stefan Niesiołowski: : To jest, jest taka nawet, strach przed pająkami to się nazywa arachnofobia, pająki – alaneide po łacinie, więc się, ja lubię pająki. Jest przesada, w Polsce jest jeden gatunek pająka jadowity tylko, więc są zupełnie niegroźne. Niektórzy się boją pająków, no tak jak myszy, pytanie czy myszy są fajne, dla niektórych bardzo, niektórzy okropnie się boją myszy czy żaby, trudna dyskusja. Ja gdybym nie lubił zwierząt bym nie był zoologiem, więc dla mnie są bardzo fajne, chociaż wolę owady.

Monika Olejnik: : Ja też wolę owady, chociaż pająki mi nie przeszkadzają. A jest pan zabobonny, w sprawie pająków.

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie, zupełnie, a jest jakiś zabobon?

Monika Olejnik: : Tak, jest zabobon, że nie można zabijać pająka przed 12.

Stefan Niesiołowski: : To jak w więzieniu byłem, to rzeczywiście więźniowie nie zabijali, bo była teoria pająk przyjacielem więźnia.

Monika Olejnik: : Tak.

Stefan Niesiołowski: : Tak i potem - wytatuowanych recydywistów, bandziorów, którzy pająka zdejmowali i kładli na kracie, nie wolno zabić, bo pająk przyjacielem więźnia. Już bałem się, bo byłem bardzo młody i zastraszony, więc bałem się ich spytać dlaczego, żeby uzasadnili, ale teraz mi pani przypomniała.

Monika Olejnik: : Panie marszałku, proszę powiedzieć, czy pan zgadza się z grupą, która chce żeby umieścić krzyż w polskim godle?

Stefan Niesiołowski: : Nie zgadzam się, ja już tą dyskusję mam za sobą, to było w pierwszej kadencji w sejmie, dyskutowaliśmy wtedy, nie wygraliśmy tej dyskusji. Sprawa jest rozstrzygnięta. To jest grupa mało poważna, jak oni się nazywali „Unam sanctam”, nie

Monika Olejnik: : Pro, pro – tak, tak, gdzieś tutaj czytałam.

Stefan Niesiołowski: : „Unam sanctam” to była bulla papieska, to inaczej, podobnie się jakoś nazywają, no nie, to jest grupa, delikatnie mówiąc mało poważna, zdaje się, że tam jest ten specjalista od wojny z piosenkarką Madonną, więc próbują za wszelką cenę zaistnieć w życiu publicznym. Ten projekt nie ma szans, nawet nie sądzę żeby go ktokolwiek poparł w sejmie, więc on chyba nawet nie wjedzie do sejmu, jeżeli wejdzie będzie odrzucony, nie ma sensu. Jest takie godło, mamy sprawę zamkniętą, nie wracajmy do tej dyskusji.

Monika Olejnik: : Eurodeputowana posłanka Senyszyn, chciałaby zdjąć krzyże ze szkół.

Stefan Niesiołowski: : Nie ma racji, jest to właśnie taki klasyczny, no właśnie przez takie działania lewica przegrywa, całkowita jałowość, całkowite bezprogramowe, ten Napieralski wyprany z jakiegokolwiek, nic interesującego, podobnie, jak Olechowski, to jest dwóch ludzi, którzy się, Napieralski ma chociaż partię, więc go do mediów trzeba zapraszać, po co Olechowskiego się zaprasza, w ogóle nie rozumiem tego.

Monika Olejnik: : Ja wczoraj zaprosiłam Andrzeja Olechowskiego.

Stefan Niesiołowski: : Niepotrzebnie zupełnie, słuchałem, żałosny spektakl odegrał.

Monika Olejnik: : Ale dlaczego?

Stefan Niesiołowski: : Bo nie ma nic do powiedzenia, bo jest nieinteresujący, nudny, nie wiadomo po co do tej polityki się pcha.

Monika Olejnik: : No chce być prezydentem, chce kandydować.

Stefan Niesiołowski: : No to dobrze, to każdy może być, ale jeżeli to ma być argument, jak pani będzie każdego zapraszać, kto chce być prezydentem...

Monika Olejnik: : Halo, czy pan jest moim prezesem, kierownikiem, ja jestem kierownika sama sobie.

Stefan Niesiołowski: : Pani sama mi mówi: "ja zaprosiłam", no więc ja pani odpowiadam, że ja bym nie zaprosił, no dyskutujemy, no nie jestem pani prezesem i nie kandyduję na to stanowisko.

Monika Olejnik: : Ale był ministrem spraw zagranicznych, ministrem finansów, no tworzył Platformę Obywatelską.

Stefan Niesiołowski: : Zaprezentował wczoraj niestety przykład człowieka, który jest całkowicie przegrany, niewiarygodny, nudny i nie ma nic do powiedzenia. No oczywiście można każdego, wolę Krwina-Mikke bo jest dowcipny, a ten jest taki ponury Olechowski. Pytała go pani o jakieś sondaże – coś kłamał, że ma jakieś dobre sondaże, nie ma dobrych, ma 5%, w ogóle nie ma o czym mówić, o Olechowski – szkoda rozmawiać. Natomiast pani pytała o krzyże w szkole, o panią Senyszyn, to jest dyskusja ważniejsza, bo to jest pewien konkret i u Olechowskiego nie ma żadnego konkretu, ja nie wiem, co on w ogóle chce. Natomiast pani Senyszyn wiadomo, co chce, wojny z Kościołem i na tej wojnie chce wypromować lewicę, a to jest błąd, to jest droga donikąd. Krzyże będą w szkole w Polsce, nikt z krzyżami nie wygra, krzyż jest potrzebny i pieniądze powinny być dla Kościoła przekazywane w jakimś stopniu, dlatego, że każda złotówka dana na Kościół jest najlepiej wydaną złotówką, moim zdaniem, najlepiej, bo jest jakaś szansa, że za to ktoś będzie przyzwoitym człowiekiem.
Zdjęcie krzyża ze ściany jest po prostu szkodliwym idiotyzmem.Stefan Niesiołowski
Zdjęcie krzyża ze ściany jest po prostu szkodliwym idiotyzmem.


Monika Olejnik: : No właśnie, a każda złotówka wydana na Radio Maryja nie jest dobrze wydaną złotówką.

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie jest, jest przeciwko Polsce i przeciwko Kościołowi, nie przeciwko Polsce i Kościołowi dlatego, że Radio Maryja forsuje taką tezę, że Polska jest w opresji, że po 89 r. mamy nieszczęście, rozbiory, jest ksenofobiczne, wrogie do sąsiadów i kłamie i ustawicznie kłamie, chociażby w mojej sprawie, kłamało i przegrali proces.

Monika Olejnik: : Ale stworzyli uczelnie, na których kształcą wielu młodych ludzi.

Stefan Niesiołowski: : Która szerzy te kłamstwa, czy pani słyszała, bo ja czasami, czy pani słyszała panią Kurpę, co tam mówi na tej uczelni? No więc ta uczelnia jest szkodliwa i żadnych pieniędzy państwowych nie powinno być tam dawanych, natomiast krzyże, w jakiejś sprawie, na przykład krzyży, ja przepraszam, no będę mówił to samo chyba, co Tadeusz Rydzyk, no bo są takie sprawy, że ja mogę to samo powiedzieć, w sprawie krzyża akurat myślę, że on akurat też mówi, że trzeba je zachować, jest przeciwko pani Senyszyn, to prawda, no ale już na przykład w kwestii ustawy medialnej będzie popierał ten pakt PiS z lewicą. Zostawmy Rydzyka. Co do krzyży pani Senyszyn po prostu w tej sprawie przegra, robi awanturę niepotrzebną, bezmyślną, szkodliwą dla Polski i dla Kościoła.

Monika Olejnik: : A orzeczenie Trybunału w Strasburgu martwi pana to orzeczenie?

Stefan Niesiołowski: : Martwi, martwi, dlatego że takie orzeczenia nie powinny mieć miejsca, one właśnie nakręcają potem, no z tego się wzięła ta awantura, którą pani Senyszyn rozpętała, martwi mnie to orzeczenie, powinni zostawić takie sprawy, to jest polska sprawa, nasza sprawa. Jeżeli naród chce żeby były krzyże w szkole, to one będą i żaden sąd w Strasburgu tego nie zmieni.

Monika Olejnik: : Ale to nie jest tak, że takie krzyże powinny wisieć w salach katechetycznych, a nie we wszystkich salach?

Stefan Niesiołowski: : Nie, nie, nie mówię, że we wszystkich, no może w gimnastycznej nie, ale w klasach. Tylko dyskusja, no nie musi wisieć w każdej, w pokoju chemii, nie można ośmieszać krzyża, ale w szkołach, ja nie widzę problemu. Ja chodziłem do szkoły w czasach stalinowskich wisiał krzyż i ja nie widzę problemu. No jeżeli ktoś w tym się dopatruje zagrożenia, to po prostu nie wie, co mówi. Krzyż jest – nie będę tu cytował tego pięknego wiersza Norwida „Dziecko i krzyż”, ale krzyż nikomu nie zaszkodzi, a wielu pomógł.

Monika Olejnik: : A dlaczego posłowie w nocy wieszali krzyż w sejmie?

Stefan Niesiołowski: : Ja wtedy wprawdzie nie wieszałem, ale wiedziałem o tym, no dlatego, że nie chcieli awantury, no w dzień to mogłoby, zrobili to dyskretnie, bardzo dobrze, krzyż wisi do tej pory, ja w ogóle nie widzę problemu krzyża, nie widzę. Jak komuś krzyż przeszkadza to tym gorzej dla niego.

Monika Olejnik: : Nie, nie, ale ja się dziwię, że nie potrafili tego zrobić w biały dzień.

Stefan Niesiołowski: : Powiedziałem pani, no nie, ale to nie dlatego, że się wstydzili, że się bali, no nie chcieli robić, no przyszłyby kamery, byłaby, byłoby zbiegowisko, bardzo dobrze, ja dziękuję, nie chcę mówić kto, bo sobie nie życzy, wiem kto to robił. Ale potem następnego dnia była dyskusja, brałem w niej udział.

Monika Olejnik: : Ale bezimienny bohater?

Stefan Niesiołowski: : Mówię, no może sobie nie życzy ten człowiek nie jest dzisiaj posłem. Argumentacja była taka – powieśmy ten krzyż dyskretnie, a nie wieszajmy go w dzień, bo może być awantura, no bo przyleci lewica, będzie przepychanka, będzie zgorszenie, nie chcemy, krzyż wisi do tej pory, ten sam.

Monika Olejnik: : Pan chce żeby Donald Tusk kandydował w wyborach prezydenckich?

Stefan Niesiołowski: : Nie chcę się wypowiadać, to jest dyskusja Platformy wewnętrzna i to nie jest dyskusja publiczna.

Monika Olejnik: : Wiceprzewodniczący Janusz Palikot uważa, że to będzie tragedia dla Platformy Obywatelskiej, kandydowanie Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Mówię, to jest dyskusja wewnętrzna, nie wypowiadam się.

Monika Olejnik: : A kto zastąpi Tuska, jak on będzie, Donalda Tuska.

Stefan Niesiołowski: : Cały czas pani chce mnie wciągnąć w dyskusję, to jest debata Platformy, ja publicznie nie biorę udziału w tej dyskusji.

Monika Olejnik: : Yhm, ale będzie pan głosował?

Stefan Niesiołowski: : Jestem delegatem więc raczej się nie wstrzymam od głosu.

Monika Olejnik: : No to dobrze, dziękuję bardzo, Stefan Niesiołowski był gościem Radia ZET, dziękuję bardzo pani marszałku.

Stefan Niesiołowski: : Dziękuję.




(ck, meg)

oceń
25
44
Podziel się

Czekamy na Twoje zgłoszenie!

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem ważnego zdarzenia? Poinformuj Internautów o tym, co dzieje się w Polsce, na świecie, w Twojej okolicy!

Wyślij nam zdjęcie, film lub artykuł! Najciekawsze opublikujemy!


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~Nick [2009-11-17 13:03]

Tylko pod krzyżem, tylko pod tym znakiem...
...Polska jest Polską, a Polak Polakiem!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~optymista [2009-11-17 13:02]

krzyż to nie gadżet
To co robi się z krzyżem, symbolem wiary to zwykła profanacja. Powinien wrócić tam gdzie jego miejsce.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
fakultet [2009-11-17 13:01]

krzyże
nikomu nie przeszkadzają więc ja bym ich nie ściągał. Faktycznie odkąd pamiętamy były wszędzie obecne.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
kawonzb [2009-11-17 13:01]

Wieszanie krzyża poza miejscem kultu (kościół,bożnica kaplica,mieszkanie itp. pomieszczenie)
JEST PROFANACJĄ TEGO KRZYŻA.Polacy myślcie trochę!!!-blagam

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~LHJ [2009-11-17 13:00]

Jeżeli Prezydent i Marszałek Sejmu sankcjonują łamanie konstytucji
to w jakim Kraju my żyjemy?! Jeżeli tacy ludzie nie potrafią rozróżnić miejsc sakralnych czy prywatnych od publicznych w podobno laickim Kraju to czego wymagać od pozostałych Polaków? Jeżeli władza polityczna podporządkowuje się władzy kościelnej to znaczy, że żyjemy w średnowieczu a nie w XXI wieku. Czas myśleć o emigracji bo wyląduję na stosie. Pozdrowienia dla wszystkich normalnych Rodaków.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~funken [2009-11-17 12:22]

pieniądze dla Polski
w sumie krzyże nie są najważniejszym problemem, tylko to ile kasy idzie na kościół. Podatki powinny iść na państwo a nie na kler. Biskupi i tak już mają nadwagę... A kto chce niech rzuca na tacę nie mój interes.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~ewa [2009-11-17 12:57]

nie zdejmę krzyża
o tempora! o mores! Wasi przodkowie w grobach się przewracają ( chyba , że to Żydy) Jakże łatwo wyprzeć się podstawowego atrybutu wiary?! W szkole, w urzędzie itp. wśród katoli krzyże są najważniejsze. czemu tak łatwo Wam przychodzi pozbyć się tego? Muzułmanki chodzą w chustkach - również w Polsce i nikt im nie mówi, że mają chodzić, jak Europejki, czyż one nie zakładają symboli swojej wiary i obnoszą je po ulicach, istytucjach publicznych etc?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~hl; [2009-11-17 12:57]

Won z Krzyżami z instytucji swieckich
poza tym wszedzie indziej moze wisiec. ::: W kosciolach ; salkach katechetycznych ,cmentarzach(jesli ktos sobie tego zarzyczy).Nie mam ochoty ogladania koscioła i krzyża za kazdym zakretem drogi czy ulicy.To jest bezczelnośc czarnej mafii i trzeba z nia zrobic porzadek.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~XOXO [2009-11-17 12:57]

kiedy wreszcie pojawi się
polski Zapatero i zrobi porządek z katolickim klerem?? Czy naprawdę nie ma w POlsce odważnych, którzy sprzeciwią się tej watykańskiej okupacji??? Jestem pewien, że wielu wyborców zagłosowałoby właśnie na taka partię.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~budda001 [2009-11-17 12:57]

jest jeszcze drugie dno
Jak się wczytać w wypowiedź "Piotra" to bez względu na stosunek do krzyża i tego czy ma wisieć w szkołach czy nie, chłopak z jedną rzeczą ma rację-znajomość języków obcych wśród polskich euro DE jest tragiczna, z tym, że nie dotyczy to tylko Pani Senyszyn bo zasadniczo ciężko jest znaleźć poza paroma wyjątkami kogokolwiek z naszych kto siedzi w Brukseli i kuma bez słuchawek... a swoją drogą to jak ktoś wlada tylko językiem ojczystym to przynajmniej ten powinien mieć opanowany...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Bóg jest Miłością!:) [2009-11-17 12:56]

Jezus na pewno nie chciałby nawracania pod przymusem.
Jestem bardzo głęboko wierzący, dlatego zacytuję króciutki ale piękny tekst śpiewany często na ślubach katolickich: "Bóg jest Miłością, miłujmy się wzajemnie - tak jak nas Bóg umiłował!" Nic nie da wpychanie się Kościoła wszędzie - a Pan Niesiołowski basuje chciwym klechom, bo nie tyle jemu samemu, co jego śmiesznej partyjce potrzebna jest przynajmniej życzliwa neutralność Kościoła w czasie wyborów. Myślałem jednak, że w swoim wyrachowaniu nie posunie się aż tak daleko. Mam tylko nadzieję, że to ciągle jeszcze nie skleroza podpowiada mu takie kompletne głupoty.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~bokol [2009-11-17 12:40]

zapałki na krzyż!!!
Postawie wam katolicy dwie zapalki na krzyz i modlijcie sie do nich.albo dwa patyki.Ale jajo!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Marcin [2009-11-17 12:54]

BÓG HONOR OJCZYZNA
POLSKA BYŁĄ POTĘGĄ GDY BYŁA KATOLICKA

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~terek [2009-11-17 12:53]

Niesiołowski to po prostu ZHN-owiec
Ale teraz wyraźnie oszalał!!! KRZYŻE PRECZ!!!!!!!!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~wolność [2009-11-17 12:19]

TYLKO SLD NAS WYZWOLI ZE SZPONÓW FANATYKÓW!
I nikt inny.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Marcin [2009-11-17 12:53]

BÓG HONOR OJCZYZNA
POLSKA BYŁĄ POTĘGĄ GDY BYŁĄ 100% KATOLICKA a MOŚKOM przeszkadza krzyż

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~MArcin [2009-11-17 12:51]

BÓG HONOR OJCZYZNA
POLSKA BYŁĄ POTĘGĄ GDY BYŁĄ 100% KATOLICKA

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Feniks [2009-11-17 12:30]

Kler walczy krzyżami o władzę, majątki i przywileje
Tylko naiwni nie widzą zagrożenia naszej państwowości ze strony Kościoła

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~jedrek [2009-11-17 12:48]

Swiat wedlug Niesiolowskiego
1 Kazda zlotowka wydana na kosciol jest najlepiej wydana zlotowka - trzeba im przekazac caly budzet 2 Ujawnienie afery hazardowej bylo atakiem na premiera i polski rzad - nie wolno naglasniac przekretow rzadzacych , szkodzisz panstwu 3 Krzyze powinny wisiec w szkolach oprocz sali gimnastycznej i sali od chemii - tam sie osmieszaja 4 Nie ma epidemi grypy , a jest nawet jej regres , swinska grypa jest nie grozna - sam sie zaszczepil 5 Olechowski jest nudnym , przegranym , niewiarygodnym klamca - tacy ludzie tworzyli PO 6 Krzyz w sejmie powiesili w nocy bo nie chcieli zbiegowiska , kamer , awantury , przepychanek , zgorszenia - czyli fakt dokonany o ktorym laskawie dyskutowali 7 Ksiazka Cenckiewicza i Gontarczyka byla nagonka na Walese a Kurtyka ponosi za to odpowiedzialnosc - o Walesie mozna pisac dobrze albo wcale , ale PO jest milosierne i zostawi Kurtyke do konca kadencji , bo kadencyjnosc jes wartoscia . Wartosc ta nie dotyczy Kaminskiego ktory zaatakowal rzad i Tuska

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zbig16 [2009-11-17 12:46]

Znalazł się autorytet facet ,który aby uniknąć kary wydał
w łapy SB swoją najdroższą z którą planował się ożenić - ty tchórzliwa kreaturo zamknij wreszcie swą fałszywą mordę

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Ostatnio dodane przez reporterów WP24

Pogoda długoterminowa materiał foto Pogoda długoterminowa dodane przez: Internauta WP24
Prognoza pogody materiał foto Prognoza pogody dodane przez: Internauta WP24

więcej

Sonda

Jaki prezent dasz swojej Mamie?

liczba oddanych głosów: 261