więcej

Uważaj, kto robi zdjęcia twoim dzieciom!.

Polska Gazeta Wrocławska  Polskapresse | dodane 2008-09-03 (07:56)

fot. Jupiterimages

opinie
drukuj

Reagujmy, gdy obcy ludzie robią zdjęcia dzieciom. Bo w ten sposób mogą działać pedofile. W Zgorzelcu postanowili znaleźć sposób, aby zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom i w zarodku dusić pedofilskie zapędy.

Wszystkie największe place zabaw w mieście zostaną objęte monitoringiemBurmistrz Zgorzelca
Wszystkie największe place zabaw w mieście zostaną objęte monitoringiem
- zapowiada Rafał Gronicz, burmistrz Zgorzelca. Pierwsze kamery przy placach zabaw samorząd zamierza zainstalować jeszcze w tym roku. Obraz z kamer zostanie przekazany do straży miejskiej. Można będzie zareagować szybko oraz zidentyfikować podejrzane osoby.

My tymczasem sprawdziliśmy, czy rodzice są świadomi niebezpieczeństwa. W Zgorzelcu na placach zabaw, gdzie codziennie jest mnóstwo maluchów, można pstrykać fotki do woli. Rodzice nie reagują na obcych. Tylko jedna matka poczuła się zaniepokojona. Była jedyna na sześciu placach zabaw, na których przeprowadziliśmy eksperyment. W słoneczny dzień z aparatem fotograficznym robiliśmy zdjęcia bawiącym się dzieciom. Nic. Zero reakcji dorosłych.

Przy ul. Orzeszkowej rodziców właściwie nie było. Plac zabaw jest duży, zabudowania dość daleko. Ale przy ul. Prusa, Emilii Plater, w parku Paderewskiego i przy ul. Kościuszki obcy mężczyzna cykający zdjęcia maluchom także nie zwrócił niczyjej uwagi. Tylko na niedawno przebudowanym placu zabaw przy ul. Konarskiego młoda kobieta podeszła do fotoreportera i zapytała: przepraszam, co pan robi? Nie życzę sobie, żeby moje dziecko było fotografowane. W rozmowie wyjaśniliśmy, że to zdjęcia do gazety. Młoda mama nie dała jednak za wygraną. Proszę się wylegitymować! Czy mogę zobaczyć jakiś dokument? - nalegała.

Brawo! Właśnie takiej reakcji oczekiwaliśmy. Ale w taki, prawidłowy sposób zareagowała tylko jedna z kilkudziesięciu matek, które były w pobliżu, gdy robiliśmy zdjęcia maluchom. Pedofil zawsze idzie tam, gdzie są dzieci - ostrzega Jakub Śpiewak z Fundacji Kidprotect, zajmującej się wyszukiwaniem w sieci i ściganiem pedofilów. Gdy jesteśmy z dzieckiem na placu zabaw, pilnujmy go - apeluje. Uczula rodziców, by nie pozwalali na robienie zdjęć przez obcych ludzi. Nie ma żadnego powodu, dla którego nieznajomy człowiek fotografuje nasze dzieci - tłumaczy szef fundacji.

Nie wyobrażam sobie, że ktoś fotografuje moje dziecko, a ja nie wiem, dlaczego - mówi Śpiewak. Niedawno była podobna historia w Sopocie. Facet robił zdjęcia, nie powiedział rodzicom, więc wezwali policję. To był strzał w dziesiątkę. Po sprawdzeniu jego komputera, okazało się, że miał na nim dziecięcą pornografię - dodaje. Czujność na placach zabaw to nie wszystko. Czasem rodzice sami ułatwiają pedofilom zadanie - alarmuje Jakub Śpiewak. W internecie są tysiące zdjęć małych dzieci - przestrzega. Ich opiekunowie - czasem zupełnie nieświadomi - publikują tam na przykład fotki z kąpieli maluchów. Pytam ich wtedy: czy macie świadomość, że przy takich zdjęciach masturbują się pedofile? Chcecie tego? - mówi ostro szef fundacji.

Kidprotect uświadamia, że to co dla nas jest niewinne i zabawne, może stać się pożywką dla zboczeńców. Na swojej stronie internetowej kidprotect.pl ma szereg porad, jak uchronić dziecko przed pedofilem. Zamieściłam zdjęcia córeczek bawiących się nad morzem w piasku, bo jestem z nich dumna - mówi Krystyna Kowalczyk z Jeleniej Góry. Ale po ostrzeżeniach usunę zdjęcia z bloga - zapowiada.

Czy Fundacja Kidprotect nie przesadza ostrzegając przed zamieszczaniem zdjęć własnych dzieci w internecie? Czekamy na opinie.

Janusz Pawul

(kab, zel)

TAGI: dzieci, pedofil
oceń
1
0
Podziel się

Przeczytaj też

Oficjalne wydanie internetowe: Polska - Gazeta Wrocławska


  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~zwingli [2008-09-03 15:17]

na naszej-k jest mnóstwo zdjęć dzieci
każdy może je skopiować, tym bardziej że rodzice robią to nie przejmując sie czy dzieci sie zgadzają na takie zdjęcia czy nie

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~władek [2008-09-03 08:46]

A może tak zlikwidować place zabaw
w ramach ochrony dzieci

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Jędrzej Śniadecki [2008-09-03 15:12]

O koniecznym rad sposobie
Przewartościowanie formy nad trescia. Co innego robienie fotek, co innego pedofilia. A Ja nawet nie znam dzieci z bloku. Jakby sie któremuś coś stało, nawet bym nie ratował, aby nie byś posądzonym o pedofilię. Napewno nie spytał bym też zapłakanego dzieciaka: "co mu sie stało". Wajcha raz w lewo - krańc9owo a raz w prawo - tez krańcowo. Ja po srodku - i dlatego poprostu:"Ganz pomada"

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Paweł. [2008-09-03 10:18]

To prawda.
Też jestem fotografem i wiem,że potrzebna jest zgoda osoby na zdjęciu lub opiekunów.Nie możesz sobie latać tak sobie i robić zdjęcia "bo Ci wolno"-nie wiesz o tym???

odpowiedz

pokaż 7 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~alek [2008-09-03 15:01]

psuje sie
ryba od ucha albo od oka czy cos takiego....

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~mama [2008-09-03 14:57]

goły maluch na plaży nie powinien nikogo gorszyć
A głównym powodem, dla którego pozwalam swojemu dziecku na plażowanie na golaska jest to, że skóra dziecka schnie znacznie szybciej niż kąpielówki. Dzieci wchodzą i wychodzą z wody bez przerwy, więc nie ma sensu przebierać ich co 5 minut a bieganie w mokrych, zimnych majteczkach to najlepszy sposób na przeziębienie pęcherza itd.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~haha [2008-09-03 10:14]

Na plazy dzieci biegaja bez majtek poniewaz je sobie niustannie mocza w wodzie i nie sposob ich non stop przebiwrac. A bieganie w mokrych nie jest najzdrowsze. Natomiast świeta racja , jesli chodzi o fotografowanie. Np. w USA jestoczywiste, ze trzeba sie zapytac rodzicow , czy mozna sfortografowac ich dziecko.

odpowiedz

pokaż 5 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Maqmba [2008-09-03 14:50]

Zidiocenie społeczeństwa postępuje
na wzór społeczeństwa amerykańskiego, które formalnie jest purytańskie a tak naprawdę o niczym innym się nie dyskutuje jak o d... Maryni i seksie. Jak ktoś będzie chciał, to będzie się masturbował oglądając zdjęcie Kaczyńskiego, czy to jest powód, żeby nie robić mu zdjęć..? Inna sprawa, że jak ktoś sobie nie życzy, to ma do tego prawo.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~amator [2008-09-03 14:48]

wrrr
ja nie pracuje dla zadnej gazety to z czego ja bede sie ligitymowal to jest chore jak caly nasz kraj

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~GMF [2008-09-03 14:44]

Po co fotografowac ? Wustarczy NASZA KLASA !!!
Mozna sie dowiedziedziec kto gdzie z kim mieszka,jak sie powodzi itd. itp. Inteligentni rodzice sami tam umieszczaja zdjecia swoich pociech ... a wracajac do tematu to wpadamy w panike... Kiedys moze dojsc do sytuacji ze dorosly nie bedzie mogl nawet spojrzec na dziecko w obawie przed posadzeniem o pedofilie... Ps. We wszystkim trzeba zachowac umiar.W tym tez !!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~gabkar [2008-09-03 14:37]

Zabawne
Jestem pod wrażeniem mądrości odnośnie załatwiania się dzieci na plaży. Rozumiem, że nie wypoczywają panie nad polskim morzem, bo tam raczej o ubikację na plaży trudno. Więc ciekawa jestem co robi się z takim 4 czy 5 latkiem jak mu się bardzo chce siusiu? Jak już jesteśmy tak przepisowi to na wydmy wchodzić nie można a znajdzie się też taki, co sobie nie życzy odchodów w lesie, bo właśnie zbiera grzyby.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Wolter [2008-09-03 14:33]

Bzdura! Czy już nie ma myślących i rozsądnych ludzi?
"Nie ma żadnego powodu, dla którego nieznajomy człowiek fotografuje nasze dzieci" - tłumaczy szef fundacji. A kto wytłumaczy temu szefowi fundacji, że dzieci są wdzięcznym i częstym tematem dla fotografów??? Paranoja i popadanie w skrajność, nikomu oczywiście nie przyszło na myśl, że takie powody czasem są... Ani pismaki na to nie wpadły, ani inicjatorzy akcji.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~riki [2008-09-03 14:10]

uważaj kto.............
I znowu hucpa goni hucpę........... Gdyby taki "przewrażliwiony" osobiście finansowo odpowiadał by np.za podjudzanie to wraszcie można by zacząć w tym bajzlu normalniej żyć.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zulugula [2008-09-03 14:00]

Uwazaj kto robi zdjecie...
uwazaj, kto robi zdjecie twojemu psu, bo to moze byc zoofil, a jak robi tobie i jestes mezczyzna, to pewnie pederasta.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~julia [2008-09-03 13:58]

fuj
tak,pieciolatki bez majtek ,to rzeczywiście niesmaczny widok!!!! mój synek ma 2,5 roku i nigdy nie byłam zwolennikiem rozbierania go do naga w miejscach,gdzie są inni ludzie. nie każdy ma ochotę na tak intymne widoki i nalezy to uszanować!!!!!!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~dr02d2u [2008-09-03 13:07]

Uważaj, kto robi zdjęcia twoim dziadkom!
To może być nekrofil.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Elena [2008-09-03 13:31]

no to koniec
ja bardzo często wychodzę z aparatem na miasto i fotografuje architekturę zwierzęta i ludzi również dzieci gdybym miała pytac kazdego w parku czy mog mu zrobić zdjęcie to bym nie zrobiła żadnego bo wszyscy przestaliby byc naturalni. Uważam, że reportażowe zdjęcia rzeczywistosci nikomu nie uwłączają, studiuje fotografię i najlepsze pod wzgledem artystycznym zdjęcia wykorzystuję własnie na zajęcia. Zresztą jesli ktoś jest tak mądry, że pokazuje swoje gołe dziecko w publicznej fątannie to niech nie będzie przewrażliwiony jesli ludzie będą się na to gapić. poza tym ci co najgłośniej tu krzyczą zapewne umieścili zdjęcia swoich rozkraczonych bachorów w kąpieli na naszej-klasie czy innym szajsie

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~klubowicz [2008-09-03 13:26]

zieloni do dzieła
a co z fotografowaniem przyrody ,uwaga zieloni to mogą być zakusy na naszą ojczyznę ,a co z zabytkami; konsrwatorzt do boju och och głupota ma różne oblicza.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
tośka [2008-09-03 12:08]

gołe dzieci, zdjęci itp.
,to smutne...,,że tylko jedena matka zareagowała w taki sposób. wszyscy sa tacy mądzrzy, że bzdura ze bez sensu dopóki nie dojdzie do tragedii, jakies dziecko nie zostanie porwane zgwałcone lub niedajboże zabite,wtedy większośc tych mądral zada jedno pytanie"gdzie byli rodzie?" albo"po co dawali takie zdjecia do internetu", nigdy nie wiadomo, jak obca osoba wykorzysta takie zdjecia. Kiedys byłam świadkiem dramatu młodej kilkunastoletniej dziewczyny, która pozwoliła sie sfotografować "zawodowemu"fotografowi (niby z agencji modelek,który jak sie poźniej okazało współpracował z ludźmi z porno biznesu),zrobiono z niej małoletnią prostytutkę,jej zdjecie z niewybrednym opisem trafiło do magazynów porno,dziewczyna o mało nie przypłaciła tego, życiem Można zadac sobie pytanie,po co dała się sfotografować? no właśnie po co? i po co obce osoby mają robic zdjecia naszym pociechom,jaką mamy gwarancję, że ten miły uśmiechniety pan pstrykający z pozoru niewinne fotki naszym dzieciom za kilka dni nie uprowadzi naszego malca żeby zrobic mu krzywdę. Oszczędźmy sobie dylematów po fakcie, typu dlaczego wczesniej nie zareagowałam, myślmy przed tragedią nie po, żeby nie potwierdziło, się porzekadło, mądry polak po szkodzie.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~as [2008-09-03 13:18]

chcą dzieci wystraszyć
z placów zabaw - aby je "sprywatyzować" - jako niepotrzebne? Nie dajmy się gazetom zwariować!

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.