więcej

Piwo zapobiega osteoporozie.

Logo dostawcy  Emito.net | dodane 2010-02-08 (17:23)

fot. Jupiterimages

opinie
drukuj

Zdaniem naukowców z University of California, piwo - ulubiony napój alkoholowy wielu nacji, jest bogate w składnik, który może pomóc zapobiegać słabym kościom - wszystko jednak zależy od tego, z czego to piwo uwarzono - pisze Emito.net.

Piwo bogate jest bowiem w krzem, który zmniejsza szanse na rozwój chorób takich, jak osteoporoza. Jednakże, nie jest obojętne, jaki gatunek piwa pijesz. Najwięcej krzemu posiada to zrobione na bazie jęczmienia oraz chmielu. Najuboższe jest piwo pszeniczne.

Badanie to, opublikowane w "The Journal of Food Science and Agriculture", wzięło pod uwagę 100 piw produkowanych masowo oraz metody ich przygotowania. Eksperci uznali, że piwo jest głównym źródłem krzemu - z grubsza połowa krzemu zawartego z piwie może być bez trudu wchłonięta przez nasz organizm.

Dr Clair Bowring z National Osteoporosis Society, powiedziała, że: - Odkrycie to potwierdziło wcześniejsze badania, które uznały, że umiarkowana konsumpcja alkoholu może być dobroczynna dla kości. Jednakże, podczas gdy NOS cieszy się z badań dotyczących poprawy zdrowia kości, nie polecamy zwiększenia ilości alkoholu na tej podstawie. Badaczka zapewniła jednocześnie, że picie więcej niż dwóch jednostek alkoholu dziennie, zwiększa ryzyko złamania kości. Poza tym występuje sporo innych kwestii zdrowotnych, które związane są z nadużywaniem alkoholu, i których nie wolno ignorować.
oceń
2
0
Podziel się

  • Skomentuj
  • WP.PL
  • FB

Korzystanie z komentarzy FB oznacza akceptację regulaminu

REGULAMIN
Ocena: 0 [0]
~Darek [2010-08-05 12:16]

a do piwka rewelacyje,nietuczące wild jerky
rewelka-suszone miesko,polecam ! same proteiny.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~zaki [2010-03-24 09:23]

O, a ja slyszałem że odwrotnie,oslabia kości..!!
i komu tu wierzyć...?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~sandi [2010-02-16 22:50]

abstynent
proszę Cię..sam siebie oszukujesz...widać dzień bez piwa <które jest alkoholem> jest dla Ciebie dniem straconym..przykro mi, ale przejrzyj w końcu na oczy może wyrządzasz komuś krzywdę tymi piwkami nie zdając sobie z tego sprawy

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Elzbieta [2010-02-13 15:56]

dobre piwko nie jest złe.....
więc pijmy, osteoporozie na pohybel.... ale tylko 1 piwo/ 2, 3 dni...

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ewa [2010-02-09 10:58]

Nie pijam piwa
a kości mam twarde jak adamantium. Kolejna brednia mająca za zadanie usprawiedliwić nałogi ludności.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~Stanley [2010-02-10 11:41]

I znowu cud
pamiętaj tylko piwo kulczyka.....

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~miodek [2010-02-09 18:57]

Piwo zapobiega osteoporozie
Zapomnieli w artykule dodać jakie piwo. Tylko niefiltrowane i niepasteryzowane piwo zawiera pełen komplet zdrowotnych składników. Pasteryzowane piwa są niestety większości tych dobrodziejstw pozbawione. Piwo aby wpływało pozytywnie na organizm należy też pić w odpowiednich dawkach. Maksymalnie dwie dawki dziennie w przypadku mężczyzny, jedna dawka dziennie - kobiety.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~awe [2010-02-09 12:11]

a ja pije
a ja pije 1-2 piwka dziennie i nie uwazam sieza alkoholika.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~obł [2010-02-09 10:57]

od piwa głowa się kiwa

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~obł [2010-02-09 10:56]

Akurat !

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~jurek [2010-02-08 21:26]

polskie produkty były dobre dopóki nie wprowadzono ulepszaczy
Polscy producenci nie znają umiaru w ich stosowaniu. Piwo już nie jest piwem lecz rozbełtanym w wodzie ekstraktem nie wiadomo czego i ze sztucznym stabilizatorem piany. A szynka jest nasycona syntetycznym białkiem lub soją , wodą i środkiem żelującym. Jak widać tzw. reformy i tzw. nowoczesne technologie trafiły na podatny grunt w Polsce.

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Myszkin [2010-02-08 22:29]

A ja jestem na odwyku !!!
Byłem tzw weekendowym alkoholikiem. Chlanie piwska na imprezach zaczynało się ok 22 i trwało zwykle do 4, 5 rano. Od poniedziałku do piatku praca, w piątek już się rozpoczynał piwny weekend. Od Sylwa nie wypiłem ani kropli browaru - teraz tylko zdrowa zywność, dużo ruchu, siłownia - odnowa bilogiczna! Koniec z piwskiem i te reklamy mnie nie oszukają!

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~busek [2010-02-09 09:19]

Pijta piwo.....
Pijta piwo,jedzta śledzie,a bedzieta jak niedźwiedzie !!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~jurek [2010-02-08 21:25]

polskie produkty były dobre dopóki nie wprowadzono ulepszaczy
Polscy producenci nie znają umiaru w ich stosowaniu. Piwo już nie jest piwem lecz rozbełtanym w wodzie ekstraktem nie wiadomo czego i ze sztucznym stabilizatorem piany. A szynka jest nasycona syntetycznym białkiem lub soją , wodą i środkiem żelującym. Jak widać tzw. reformy i tzw. nowoczesne technologie trafiły na podatny grunt w Polsce.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~jurek [2010-02-08 21:22]

polskie produkty były dobre póki nie dotarły do nas polepszacze
Polscy producenci nie znają umiaru w ich stosowaniu. Piwo już nie jest piwem lecz rozbełtanym w wodzie ekstraktem nie wiadomo czego i ze sztucznym stabilizatorem piany. A szynka jest nasycona syntetycznym białkiem lub soją , wodą i środkiem żelującym. Jak widać tzw. reformy i tzw. nowoczesne technologie trafiły na podatny grunt w Polsce.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
peet36 [2010-02-08 18:01]

nic niezwykłego
zawsze wiedziałem, że piwo ma same plusy. zaraz sobie jedno wypiję.

odpowiedz

Szukaj w serwisie

reporter wp24 chcę wyslać

Zrobiłeś unikalne zdjęcie,
napisałeś ciekawą
wiadomość?

Wyślij je do nas lub załóż
własne konto, na którym
je opublikujesz.

Najlepsze materiały
publikujemy na stronie głównej serwisu.

Sonda

Czy propozycja min. J. Muchy dot. zmiany zakwaterowania ekipy rosyjskiej na Euro była słuszna?

liczba oddanych głosów: 642