Ocena: 0 [0]
~Tiger
[2010-03-11 10:25]
ABSURD!!! NIE WIERZĘ W TE GŁUPOTĘ !!!!
Trudno mi uwierzyć w kolejny bzdurny pomysł. Dlaczego, za przeproszeniem, babie, która nie umie dla zdrowia dziecka rzucic palenia mamy cokolwiek refundować ??? A później nie ma możlwiości refundacji dla tych naprawde potrzebujących.
Może zatem, idąc za tym debilnym pomysłem, obniżymy akcyzę na alkohol dla alkoholiczek, które nie potrafią w ciąży zerwać z tym nałogiem, a dla narkomanek wstrzymajmy zakaz posiadania większej ilości ???
NIe...co to nasze "kochane" państwo znowu wymyśliło....
A emeryci i renciści niech nadal przekazują np. połowę swoich świadczeń na lekarstwa, bo nie sa w ciąży przecież ;)))) [sarkazm z tą ciążą]
odpowiedz
pokaż 5 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~foorgo
[2010-03-11 10:37]
Akurat jakiś sens w tym jest żeby próbować odzwyczaić od palenia ciężarną. Wydane pieniądze się zwrócą dzięki mnejszej zachorowalności dzieci z takich ciąż. A Twoje porównania są kompletnie bez sensu. Porównujesz odzwyczajanie od palenia do obniżenia ceny alkoholu dla alkoholika czyli zwiększenia spożycia tej trucizny przez niego. Jak już to porównaj to do przymusowej kuracji abtyalkoholowej.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Tiger
[2010-03-11 10:54]
Widzę, że nie zrozumiałaś/łeś ironii w tym wszystkim, głównie w porównaniach. Ale do tego potrzeba więcej inteligencji, cóż... Dla mnie pozostanie to nadal bzdurnym pomysłem, bo nikt im nie każe palić i szkoda też pieniędzy na leczenie głupoty przyszłych matek, że tak porównam leczenie dzieci chorych z powodu palenia matki.
Nie to żebym odmawiała leczenie dzieci, ale chodzi mi o POWÓD ich ewentulanej choroby.
Odnoszę wrażenie, że sam/a jesteś nałogowcem, skoro tak bronisz tego debilnego pomysłu.
Już i tak nasze pieniądze nie raz marnowane sa na leczenie chorób, które są skutkiem ludzkiej głupoty, zaznaczam ! głupoty!!! Bo przecież wielu konsekwencji można uniknąć. A co do naszego artykułu - matka powinna zdawac sobie sprawę jakie konsekwencje niesie za sobą palenie i powinno ją być stać na poświęcenie i rzucenie palenia.
Nie ma gorszego widoku niż, specjalnie napiszę - baba z brzuchem i petem w gębie!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~kobieta
[2010-03-11 10:57]
Żal mi Cie. Wiesz wogóle co to jest nałóg nikotynowy? Ciekawe, czy Ty rzuciłbyś palenie z dnia na dzień, gdyby się okazało, że rozwija się w Tobie życie? Jest to oczywiście pytanie teoretyczne, a Ty bez wahania odpowiesz,że "tak, napewno". Są jednak kobiety, które tak długo już palą, że bez pomocy "wspomagaczy" nie przestaną. A refundacja jest dobrym pomysłem, bo kobieta w ciąży oprócz zdrowego odżywiania się musi płacić za inne "przyjemności" o których wy, faceci nie macie zielonego pojęcia i nie wiecie nawet ile to kosztuje. Np. badania genetyczne (żeby dziecko nie urodziło się upośledzone i tym samym nie potrzebowało pieniędzy od państwa) to koszt od 400 zł. Dodatkowe badania krwi, USG (refundowane są tylko 3 w całej ciąży, a jak się coś dzieje, to trzeba zrobić specjalistyczne) a to nie kosztuje 10 zł i wiele innych.
Więc weź koło i stuknij się w czoło, bo porównując do emerytów to Ci się trochę wątki pomyliły. Emeryci są tak samo biedni i bezbronni wobec tego systemu jak kobiety ciężarne, bezrobotni, ci, którzy zarabiają "średnią krajową", a nawet Ci, co zarabiają trochę więcej. Daruj sobie takie komentarze na forach publicznych. Jak taki z Ciebie "pieniacz szowinistyczny", to idź na polityka!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~koobieta
[2010-03-11 11:06]
Widzisz, jednak spostrzegawczość to masz kiepską. Jak będę stała w obronie gejów i lesbijek, to znaczy, że jestem lesbijką? Bzdura!!!!!! Moją inteligencję zostaw, bo świadectwem Twojej jet pierwsza wypowiedź, a podkreśleniem- druga. Szowinistą chyba jesteś i do tego mało otwartym na tłumaczenia innych. Ale cóż...i tacy ludzie w naszym społeczeństwie muszą się znaleźć. Powodzenia z takimi poglądami.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~foorgo
[2010-03-11 13:20]
Hmmmm, czy Ty wogóle wiesz co to ironia? Bezsensowne porównanie to na pewno nie to.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Mariusz
[2010-03-11 11:33]
Czy to również będzie dotyczyć minister
Kopacz?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~pk
[2010-03-11 11:13]
Czas odebrać państwu pieniądze
Znowu debilny pomysł, dlaczego Ja, który nigdy nie paliłem mam dawać pieniądze na wychowywanie głupich ludzi, szczególnie, że brakuje mi na swoje leczenie. Po ostatnich coraz głupszych pomysłach rządu należy po prostu skończyć z socjalizmem i odebrać nasze pieniądze urzędnikom, ponieważ zdrowie jest zbyt poważną sprawą, czekam na jakąś poważną, rzeczywiście dbającą o ludzi partią.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~zenek
[2010-03-11 09:12]
za picie alkoholu ,też powinien być odwyk
obowiązkowy razem z mężem.[ lub teściami }.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~nioska
[2010-03-11 11:12]
tylko kontrole nas wybawią - alkomaty dla każdego.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~palaczka
[2010-03-11 10:14]
a ja pale
i g... ci do tego, bo zarabiam na siebie i odprowadzam składki na pieprzona słuzbę (sic!) zdrowia (sic!). skoro menela zaplutego znalezionego na łwce w parku pośród rzygowin biora na erke i jego obowiązkowe badanie kosztuje kilka tysiecy złotych, to mnie tez niech leczą. jakos masz wąsko utorowane poglady - wiesz, że twoje składki TEZ NA TEGO ŻULA IDĄ??? wiec nie mam skrupułów i skorzystam, gdy bede mogła. swieto**bliwa sie znalazła. i wara ci od mojego becikowego, bo nie jestem z marginesu, a podatku odprowadzam dość, by ten jałmuznowaty tysiąc dostać od porytego panstwa. menele na zasiłku dostaja raz - zasiłek, dwa - becikowe na kolejna libację i po roku robią sobie kolejnego wykolejeńca, by ten nędzny tysiąc znowu wpadł, to jakos ci to nie przeszkadza!
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~foorgo
[2010-03-11 10:46]
Mi przeszkadza. Przeszkadza mi, że ja robiąc wiele żeby utrzymać ciało w zdrowiu muszę płacić podatki i składki na wszelkiego rodzaju mebeli, palaczy czy grubasów, którzy mają w d..ie swoje zdrowie bo ktoś ich wyleczy a jeszcze jak zachorują to są oburzeni, że nie otrzymują pomocy natychmiast i w komfortowych warunkach. Według mnie powinno być jak w USA - wykupujesz sobie polisę ubezpieczeniową a firma oblicza składkę dla Ciebie. Palisz, pijesz lub żresz bez opamiętania - płacisz wyższą składkę. Wtedy jak dla mnie możesz się nawet codziennie podtruwać trutką na szczury jeśli to lubisz. Obecny system jest bezsensowny. Najwięcej płaca Ci co najwięcej zarabiają i nie ma to żadnego powiązania z ich trybem życia.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jajeczko
[2010-03-11 07:45]
W Irlandii
jeżeli pracujesz legalnie i odprowadzasz składki na zdrowie, to kurację antynikotynową masz za darmo. Wszystkie środki służące do zaprzestania palenia są refundowane. To taki rządowy program aby ograniczyć ilość palących, który wszedł w życie razem z rygorystycznym zakazem palenia w miejscach publicznych, ale niestety Polski nie stać na taki krok, lub polski rząd nie chce refundować ludziom ubezpieczonym, bo to jest przecież kasa. Łatwiej wprowadzić zakazy palenia wszędzie, a poza tym nic nie robić w kierunku łatwego i taniego rzucenia papierosów. Ot taki kolejny polski absurd, zakazać i nic nie robić z tym dalej.
odpowiedz
pokaż 3 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~gościu
[2010-03-11 08:19]
Kto będzie płacił akcyzę, jak wszyscy złośliwie rzucą palenie?
A co z matkami, które nie pracują i nie odprowadzają składek?
Ja absurd widzę w Irlandii i powiem: ot, taki kolejny komunistyczny absurd w Irlandii: rygorytyczne zakazy i rozdawnictwo. I podział ludzi na lepszych i gorszych: dzieciom lepszych matek zapewnimy zdrowie, a dzieciom gorszych matek nie. A poza tym, bardzo ciekawe, czy taka składka zdrowotna 1 osoby wystarczy, aby pokryła sobie ta osoba cenę kuracji? A jeśli już pokryje, to chyba na nic więcej nie wystarczy.
Rząd powinien, jak sama nazwa wskazuje, zajmować się rządzeniem, a nie paleniem, z którego przecież w dużej mierze jest utrzymywany.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jajeczko
[2010-03-11 09:02]
Zasada ta również dotyczy osoby, które otrzymują wszelkiego rodzaju zasiłki socjalne-czytaj, bezrobotni, samotne matki itd. Kuracje są dobrowolne i nikt nikogo nie zmusza do ich stosowania. Jeżeli nie chcesz, to nie rzucasz palenia, jeżeli chcesz to masz refundowaną kurację. A jakie plusy to za sobą niesie? Przede wszystkim wysoka i motywująca zachęta do rzucenia nałogu, co wiąże się z tym, iż w przyszłości mniej osób będzie palić, a to przełoży się na mniejszą zachorowalność na choroby, które powstają w wyniku nałogowego palenia, co z kolei przełoży się na mniejsze koszty leczenia osób, które zachorowały na ciężkie choroby w wyniku palenia. Moim zdaniem taki system nie jest wcale głupi.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Tiger
[2010-03-11 10:34]
Niestety tu jest PL. Ja też odprowadzam skąłdki, ale z państwowej służby zdrowia nie korzystam. Wolałbym te swoje niemale składki sama ulokować w fundusz zdrowotny. Indywidualne ubezpieczenie.
A jak już jestem zmuszona skorzystać z naszej, ekhem...cudownej państwowej służby zdrowia, to czekam nawet kilka tygodni na wizytę, że o specjalistycznych badaniach nie wspomnę. Paranoja.
Tak jest w przypadku wielu wielu osób, które nie korzystają z państwowej służby zdrowia, a skłądki są z a b i e r a n e, tak to napiszę! To gdzie wciąż leży problem? Gdzie, na co idą nasze składki, że nadal nie można nic u nas jak zwykle usprawnić.
Niedobrze się robi słysząc naszą panią minister zdrowia, naszych nędznych polityków, zlodziei....
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ola
[2010-03-11 09:00]
paliłam w ciązy
I mój syn urodził się ponad 4 kg.Mało tego ma 5 lat i jeszcze nigdy nie chorował.Pranie mózgu.....
odpowiedz
pokaż 10 ukrytych odpowiedzi
pokaż 5 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~ben
[2010-03-11 09:40]
czyli uważasz że palenie nie szkodzi, głupie myślenie
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~paweł
[2010-03-11 09:41]
To gratuluje Pani rozsądku, nikotyna to m.in. bardzo skuteczna trutka na szczury, którą Twoje dziecko dostawało od Ciebie przez 9 miesięcy (jednorazowa dawka z miesiąca mogłaby Twoje dziecko zabić), życzę Ci żeby dziecko dalej było takie zdrowe i żeby w wieku dojrzewania nie miało jak większość tak kochanych dzieci problemów z astmą i ciągłym brakiem odporności. Pranie mózgu robią sobie ludzie, którzy starają się usprawiedliwić swoje działania, niestety fakty, a w szczególności statystyki polskich szpitali, gdzie niezrozumiała ciemnota i głupota palaczy wciąż jest bardzo wysoka, są niestety jednoznaczne.
P.S. a wielu ludzi z tej statystyki dałoby się wyleczyć, gdyby przestali palić, a za wydane na leczenie palaczy pieniądze, niestety w większości przypadków zmarnowane, można uratować życie ludzi, którzy chcą się wyleczyć........
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~nocka
[2010-03-11 09:46]
ciekawe jak to wpłynęło na jego mózg i narządy wewnętrzne, przyszłe problemy z nerkami, wątrobą, sercem, żołądkiem będzie zawdzięczał tobie..mamuśka!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~gosc
[2010-03-11 10:02]
to jest dopiero 5 lat!!!poczekaj jak pojdzie do szkoly i bedzie mial problemy z koncentracja i zapamietywanie lub na odwrot bedzie nadpobudliwe.nie wim jak mozna byc tak nieodpowiedzialnym i egoistycznym!!!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~foorgo
[2010-03-11 10:31]
A ja skoczyłem z 5 piętra na beton i nic mi się nie stało. To jakieś bzdury, że można się w ten sposób zabić. Robią wodę z mózgu. Sprawdź sama to się przekonasz, że mówię prawdę.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Kasia
[2010-03-11 09:03]
paliłam,nie palę,wszystkim chcacym rzucic ten zgubny nalog
polecam fajne,odzywcze,niskokaoryczne,smaczne west jerky.Jesz ,najadaasz sie i nie tyjesz.Pelne protein,majace tylko 64 kalorie/sa juz w Polsce-intrenet,allegro/.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~Kasia
[2010-03-11 09:52]
Po co te wynalazki na niepalenie Wystarczy postanowienie ......oraz argumenty jakie przemawiają aby nie palić np. finanse Nie palę 15 lat i nie będę palić...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~koko
[2010-03-11 09:44]
sama paliłam
a co to za analfabeta ? jeżeli ktoś nie chce palić w ciąży to sam rzuci ja też paliłam ale kiedy okazało się że spodziewam się dziecka momentalnie przestałam, więc można jeżeli taka mama ma trochę oleju w głowie to rozstanie się z nałogiem bez żalu
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~aj
[2010-03-11 08:13]
nie zgadzam się!!!
Zrobiłabym cos odwrotnego. Za to, że pali w ciąży - kazałabym płacić za opiekę zdrowotną. I zakaz wypłaty becikowego, bo przez 9 miesięcy palaczka tyle przepuści z dymem.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~oj
[2010-03-11 09:14]
oj głupiutka to jestes aj bo jak myslisz ze kobiety dodatkowo beda placic za opieke lekarska to sie mylisz po prostu zrezygnuja z niej a jesli chodzi o becikowe to i tak wiecej wydam w czasie ciazy na lekarzy i badania niz dostane kiedy urodze, takie pieniadze na pewno nie doprowadza do tego ze kobiety zmienia styl swojego zycia.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~aj
[2010-03-11 08:14]
nie zgadzam się!!!
Zrobiłabym cos odwrotnego. Za to, że pali w ciąży - kazałabym płacić za opiekę zdrowotną. I zakaz wypłaty becikowego, bo przez 9 miesięcy palaczka tyle przepuści z dymem.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~Anis
[2010-03-11 08:54]
Glupota ludzka nie zna granic kochanienka
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Henryk
[2010-03-11 08:49]
Rzuciłem palenie 11 lat temu...
Na ciążę nie mam szans za względu... na wiek.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~buzia
[2010-03-11 08:29]
konkretna pomoc a nie ulotki
bardzo dobry pomysł, osoby palące wiedzą, że to szkodliwe,to jest nałóg, edukacja nie pomoże, może jest dobra dla osób mało palących lub początkujących, nałogowi palacze potrzebują konkretnej pomocy w postaci tabletek, plastrów itp. Wiem coś o tym, bop paliłam i żeby nie plastry w życiu bym nie rzuciła. Co z tego, że wiedziałam, że palenie szkodzi, ale nałóg nie pozwalał mi rzucić. Także jestem za rozdawaniem zamiast ulotek plastrów.... bardzo pomagają.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ja
[2010-03-11 07:52]
przymus
A może by tak w końcu pilnowano, aby chorzy psychicznie brali leki. Bez nich są niebezpieczni.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~mat
[2010-03-11 08:17]
A najgorsze ze siedza w polskim parlamencie i wymyslaja glupoty.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~palacz
[2010-03-11 05:21]
nie tenty droga
w ystarczy podsunoc papier do podpisania ze wrazie choroby dziecka na takom czy ina chorobe modra mama bedzie placic z wlasnei kieszonki z patologiami czeba walczyc a nie wspierac tak czy inaczej.
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~filutek.
[2010-03-11 07:45]
tobie się na rozum rzuciło i umiejętność poprawnego pisania odebrało.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~wirek
[2010-03-11 08:00]
Poproś rodziców o pomoc. Trzeba z tobą iść do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Bez zaświadczenia o dysleksji i dysortografii nie zdasz testu szóstoklasisty.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~anka kg
[2010-03-11 07:58]
żenada
Bzdura i nic więcej.Mam nadzieje że kobieta oprócz ciąży ma jeszcze rozum i wie że nie wolno palić,bo to szkodzi dziecku.Jesli sama nie dba o własne dziecko to świadczy o jej nieodpowiedzialności.Złamanego grosza nie dałabym na odwyk nikotynowy dla kogokolwiek.Szczególnie że nie ma żadnej gwarancji że przestaną palić.Proponuję te pieniadze przekazać np.na hospicja dla dzieci .
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~gościu
[2010-03-11 07:57]
zarobią tylko firmy od plastrów
A zapłacimy my
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ali
[2010-03-11 05:36]
wyklęty powstań ludu ziemi
Wyklęty, powstań ludu ziemi,
Powstańcie, których dręczy głód
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~Jas
[2010-03-11 07:57]
Uspokój się !. Chcesz prawie całą Polskę postawić na "równe nogi" ?.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Robert
[2010-03-11 05:12]
chca nas zniewolic
komuno wroc mam juz dosc tej wolnosci demokratycznej
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~nauczyciel z usa
[2010-03-11 06:05]
nie odzywaj sie pajacu, bo kobieta nie jestes; dzieci kobiet, ktore pala podczas ciazy, rodza sie mniejsze i mniej odporne na czynniki zewnetrzne, niz dzieci kobiet, ktore nie pala wcale !!! nie trzeba tego udowadniac naukowo
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jacek
[2010-03-11 07:54]
Ocena: 0 [0]
rydzio
[2010-03-11 07:35]
Mężczyźni stanowią mniejszy problem
dla ustawodawcy.
Wiadomo, pali to jest impotentem i problem z głowy !
odpowiedz